[awesome-weather owm_city_id="3102014" location="Bydgoszcz" units="C" size="wide" show_icons="1" custom_bg_color="#070738"]
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Przetarg na koncepcję 5 dróg rowerowych: Jedyna oferta idealnie mieści się w budżecie

Dodano: 11.10.2022 | 10:05

Na zdjęciu: Nowe drogi dla rowerów mają powstać na brakującym odcinku wzdłuż Wojska Polskiego – od Szarych Szeregów do Chemicznej, wzdłuż Sułkowskiego między Modrzewiową a Kozietulskiego, Glinki – od Dąbrowa do Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego, na odcinku ulicy Kieleckiej, a także wzdłuż ulic Sudeckiej, Wyzwolenia i Pelplińskiej.

Fot. BB/archiwum

Ponowny przetarg na wykonanie koncepcji dla budowy infrastruktury rowerowej przy kilku bydgoskich ulicach – w tym wyczekiwanego ciągu przy bardzo niebezpiecznej ulicy Sudeckiej – najpewniej przyniesie wybór wykonawcy. Jedyna oferta idealnie mieści się w budżecie ZDMiKP.

W przetargu, podzielonym na pięć części, drogowcy szukają wykonawcy koncepcji dla zapowiadanych już od kilku lat pięciu zadań. Nowe drogi dla rowerów mają powstać na brakującym odcinku wzdłuż Wojska Polskiego – od Szarych Szeregów do Chemicznej, wzdłuż Sułkowskiego między Modrzewiową a Kozietulskiego, Glinki – od Dąbrowa do Bydgoskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego, na odcinku ulicy Kieleckiej, a także wzdłuż ulic Sudeckiej, Wyzwolenia i Pelplińskiej.

CZYTAJ TAKŻE: Tak będzie wyglądała Wojska Polskiego bez kładki dla pieszych. Zmiany nastąpią w 2023 roku

Trwające od połowy września postępowanie to kolejny przetarg na wykonanie prac koncepcyjnych. Sierpniowa próba znalezienia wykonawcy nie przyniosła efektu – nikt się nie zgłosił, dlatego zarząd dróg musiał po raz drugi szukać projektanta. Wszystko wskazuje na to, że tym razem drogowcom się udało. Chętna na wykonanie zamówienia jest bowiem firma Koniczyna z Osielska, której propozycje cenowe na każde z pięciu zadań idealnie zmieściły się w budżecie ZDMiKP.

Na wykonanie koncepcji infrastruktury rowerowej wzdłuż ulicy Wojska Polskiego zarząd dróg przeznaczył 121,8 tysięcy złotych – Koniczyna zaoferowała 121,7 tysięcy. Podobnie jest w przypadku Sułkowskiego (budżet 122,3 tys.) Glinki (100,3 tys.), Kieleckiej (61,9 tys.) oraz ciągu Sudecka – Wyzwolenia –Pelplińska (147,4 tys.) – oferty są o kilkadziesiąt złotych niższe od zakładanego budżetu. Jeśli nic nie stanie na przeszkodzie, drogowcy powinni wybrać je i powierzyć podbydgoskiej firmie prace projektowe.

Prace nad koncepcją i programem funkcjonalno-użytkowych wyczekiwanych inwestycji potrwają rok; budowa nowych dróg dla rowerów jest planowana w okresie do 2025 roku. Warto dodać, że w przypadku ulicy Glinki ZDMiKP rozważa stworzenie pasów rowerowych – ma być to jeden z dwóch przedstawionych przez projektantów wariantów poprowadzenia infrastruktury łączącej Wyżyny z BPPT.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments