Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Przywrócenie żeglowności drogi wodnej E-70, to priorytet rządu. Bydgoszcz powinna skorzystać

Dodano: 08.02.2017 | 20:12

Polskie władze stawiają na rozwój śródlądowych dróg wodnych w Polsce.

Na zdjęciu: Kanał Bydgoski.

Fot. Stanislaw Gazda

„Strategia rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2014-2020 z perspektywą do roku 2030.” Realizacja tego rządowego programu ma uaktywnić polskie rzeki, których udział w przewozie towarów w Polsce obecnie wynosi jedynie 0,4%. To pierwszy od dziesięcioleci ważny plan rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce. Koszt realizacji ma sięgnąć ok. 70 mld zł.

Dzisiaj w Brukseli doszło do spotkania ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej Marka Gróbarczyka z komisarzem ds. transportu Unii Europejskiej Violetą Bulc. Jak podaje MGMiŻŚ – szczególna uwaga została poświęcona planom dotyczącym żeglugi śródlądowej. Opracowane w 2016 roku cele „Strategii rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce na lata 2014-2020 z perspektywą do roku 2030” zakładają przede wszystkim przywrócenie żeglowności trzech naszych rzek.

Jednym z priorytetów strategii jest przywrócenie pełnej żeglowności na Międzynarodowym Szlaku  Wodnym E-70, łączącym Belgię i Holandię z Rosją i Litwą – na terenie Polski obejmującym Odrę od ujścia kanału Odra-Hawela do ujścia Warty w Kostrzynie, drogę wodną Wisła-Odra oraz od Bydgoszczy dolną Wisłę i Szkarpawę lub Wisłę Gdańską.

Już 17 lutego, w najnowszym papierowym wydaniu Metropolii Bydgoskiej PL. przeczytacie o tym, jakie działania w ostatnim okresie były podejmowane w sprawie Kanału Bydgoskiego i co czeka go w najbliższej przyszłości.