Bydgoszcz
26C
Słonecznie
36% wilgotność
Wiatr: 4km/h SSE
H 26 • L 25
22C
Sr
22C
Czw
23C
Pt
14C
Sob
18C
Nd
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBIZNESReklama internetowa. Czym jest i jak może Ci pomóc?
Safe fast food delivery during coronavirus covid-19 epidemic and app on a smartphone tracking the  delivery man on a moped, technology and logistics concept, city skyline in the background
15.05.2020 | 11:32

Reklama internetowa. Czym jest i jak może Ci pomóc?

Na zdjęciu: Reklama internetowa może być skutecznym sposobem dotarcia do nowych klientów i przekonania ich do siebie.

Fot. mat. autora

Jedną z podstawowych form reklamy jest rekomendacja przekazywana z ust do ust. Już setki lat temu w ten sposób ludzie poszukiwali osób lub usług i do dziś jest to metoda wyjątkowo skuteczna. Chętniej skorzystamy z polecenia od dobrego przyjaciela niż z reklamy w gazecie.

To skoro polecenie jest tak skuteczne to po co mi reklama w internecie?

Problemem jest tu oczywiście skala. W przypadku pojedynczej osoby lepsza jest rekomendacja, jednak jeżeli chcesz mieć 10 000 nowych klientów co miesiąc, to potrzebujesz innej, znacznie skuteczniejszej metody. Tu na ratunek przychodzi marketing internetowy.

Co to jest reklama internetowa?

Reklama internetowa to forma marketingu oparta na komunikacji z potencjalnymi klientami poprzez internet. Mówiąc bardziej szczegółowo, reklamę internetową można opisać jako formę treści komercyjnie rozpowszechnianą w Internecie, która ma na celu poinformowanie potencjalnych nabywców o produkcie lub usłudze.

Nowoczesne formy reklamy online:

Aby zacząć rozmawiać o reklamie internetowej, musimy przede wszystkim rozpisać, jakie są jej formy. Są to:

  • reklama w social mediach
  • reklama w Google
  • reklama w formie wizualnej
  • reklama na forach internetowych, portalach informacyjnych i blogach
  • e-mail marketing i chatboty

1. Social media

W zależności od branży mamy dziesiątki różnych portali, na których możemy się pokazać. Szukasz bardziej biznesowego miejsca? Prawdopodobnie LinkedIn lub Twitter będą odpowiednie. Prowadzisz sklep online z ubraniami? Sprawdź Facebooka, Instagrama i Pinteresta.

Na przykładzie Facebooka możemy wyodrębnić część organiczną (bezpłatną) oraz kampanie reklamowe (płatne). W przypadku części organicznej, wszystko co robisz na swoim profilu, to reklama internetowa. Czy wstawisz post, czy dodajesz informacje do profilu, a nawet gdy zmieniasz zdjęcie w tle, to również się to wlicza. To czy robisz to dobrze i jakie są tego efekty, to oczywiście temat na niejeden osobny artykuł.

Wspomniałem również o kampaniach płatnych, ponieważ przy obecnej polityce Facebooka w wielu przypadkach jest to rzecz niezbędna do zwiększania zasięgów. Odpowiednio realizowana kampania może sprawić, że:

  • zwiększysz świadomość swojej marki na lokalnym rynku,
  • przyciągniesz nowych klientów,
  • nawiążesz nowe współprace lub najdziesz nowych pracowników.

Ogromną zaletą marketingu w social mediach jest liczba ich użytkowników oraz precyzyjne możliwości targetowania.

2. Google

Reklama w najbardziej popularnej wyszukiwarce na świecie daje możliwość reklamowania się na 2 sposoby – poprzez pozycjonowanie oraz kampanie płatne.

Pozycjonowanie to nic innego jak szereg działań prowadzących do tego, że algorytmy Googla podnoszą twoją stronę w rankingu. Jest to proces długotrwały i zależy od wielu czynników, jednak gdy jest skutecznie prowadzony, zawsze się opłaca. Jeżeli chcesz, aby użytkownicy często trafiali na Twoją stronę, to musisz zadbać, aby na wybrane słowa kluczowe była ona na 1, a nie 30 stronie.

Z drugiej strony mamy kampanię w Google – tu efekt w postaci ruchu jest praktycznie natychmiastowy. Jednakże możliwości są tu bardziej rozbudowane.

Możesz sprawić, że na wybrane frazy kluczowe twoja reklama będzie wyświetlać się w górnych wynikach wyszukiwania (tzw. kampania w wyszukiwarce), możesz stworzyć i wyświetlać na YouTube film reklamowy przed wybranymi filmami, możesz stworzyć reklamę produktową, w której użytkownicy widzą stronę, zdjęcie produktu i cenę. Możesz również prowadzić tzw. kampanię retargetingową, która wyświetla reklamy osobom, które były na Twojej stronie i np. nie dokonały zakupu, ale masz dla nich dodatkową propozycję.

3. Reklama w formie wizualnej

Częściowo pojawia się ona w każdej z pozostałych wymienionych form, jednak warto o niej wspomnieć osobno. Reklama w formie banneru, czyli inaczej reklama display, to jedna z najstarszych i najbardziej podstawowych form reklamy w internecie. Taką reklamę możesz umieścić na dowolnej stronie, po ustaleniu szczegółów z wydawcą. Jedną ze szczególnych form reklamy displayowej jest reklama pop-up, która wyskakuje w różnych miejscach na ekranie – najczęściej zasłaniając ważne elementy strony. Jest to jedna z najbardziej nachalnych form reklamy. Niestety pomimo ich dużej zauważalności, użytkownicy nie lubią tego typu reklam i często instalują odpowiednie wtyczki blokującego tego typu reklamy.

4. Fora internetowe, portale informacyjne i blog

Nawet jeżeli prowadzisz sklep na dużą skalę, warto zadbać o to co dzieje się na forach internetowych. Być może użytkownicy szukają informacji o produkcie i potrzebują wsparcia?

A może szukają dodatkowych informacji, których nie ma na stronie? Każda taka informacja jest ważna, bo pozwala Ci usprawnić dotychczasowe działania, a także wysyłać informacje bezpośrednio, np. wraz z linkiem do Twojej strony, gdzie są niezbędne informacje. Równolegle w formie bezpłatnej lub płatnej świetnym wsparciem są duże lub branżowe portale informacyjne, które mogą Ci zrobić reklamę poprzez content marketing i np. pokazać Cię jako eksperta w Twojej branży.

Na koniec blog, bo jeżeli posiadasz własną stronę internetową, to zawsze warto bloga prowadzić. Czasem jeden wpis w miesiącu, ale konkretny i pełen wiedzy (a do tego odpowiednio przygotowany pod kątem słów kluczowych) może sprawić, że wiele nowych osób znajdzie się na Twojej stronie i stanie się potencjalnymi klientami.

5. E-mail marketing i chatboty

O obu kwestiach wspominam razem, chociaż są to nieco inne formy e-reklamy. E-mail marketing to forma reklamy w internecie, która pozwala na wysyłanie wiadomości użytkownikom bezpośrednio na ich skrzynkę pocztową. Wysyłane wiadomości przez chatboty mogą pojawiać się np. w okienku na Twojej stronie, lub na Facebooku jako osobna wiadomość.

Jak widzisz, jest wiele form reklamy w internecie, z których możesz skorzystać. Zbudowanie odpowiedniej strategii sprawi, że wybierzesz najlepsze dla siebie i Twoich potencjalnych odbiorców reklamy.

Potrzebujesz pomocy w reklamie Twojego biznesu? Skontaktuj się z agencją reklamową Brandbay.pl.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Podobne wpisy

Powiązane treści