W urzędzie wojewódzkim o kolejnym odcinku S10. Trwają przygotowania
Dodano: 28.09.2024 | 10:56Na zdjęciu: Dyrektor bydgoskiego oddziału GDDKiA Sebastian Borowiak i wojewoda kujawsko-pomorski Michał Sztybel.
Fot. Jacek Nowacki/KPUW
W Kujawsko-Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim odbyło się spotkanie wojewody Michała Sztybla i dyrektora bydgoskiego oddziału GDDKiA Sebastiana Borowiaka z przedstawicielami samorządu terytorialnego z województwa ws. przygotowań do realizacji odcinka drogi ekspresowej S10 od Włocławka w kierunku województwa mazowieckiego.
W 2022 roku GDDKiA podpisała umowę opracowanie studium ekonomiczno-techniczno-środowiskowego z podziałem na część na terenie województwa kujawsko-pomorskiego (od A1 do granicy województwa kujawsko-pomorskiego i mazowieckiego) oraz od granicy do DK50 wraz z odcinkiem S50 prowadzącym do S7. Projektowana jest również droga krajowa nr 60 na odcinku od Płocka do projektowanej S10.
Zadanie obejmujące łącznie około 120-kilometrowy odcinek dróg ekspresowych, z czego około 40 kilometrów, wraz z nowym mostem przez Wisłę we Włocławku, będzie przebiegać przez woj. kujawsko-pomorskie. Wartość kontraktu to łącznie ponad 22 mln zł. Jak przekazuje urząd wojewódzki, bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji prowadzi przygotowania do inwestycji na całym odcinku (tj. również w woj. mazowieckim). Planowane lata przeprowadzenia i zakończenia prac budowlanych to 2030-32. Spotkanie stanowiło wstęp do II tury spotkań informacyjnych z mieszkańcami gmin. Jeszcze w tym roku, mieszkańcom zostaną zaprezentowane warianty dalszego przebiegu kolejnego odcinka drogi ekspresowej S10 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Podczas spotkania wojewoda poinformował o przedłożeniu 25 września projektu budowlanego przez Pełnomocnika Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, uwzględniającego uwagi w zakresie między innymi ustaleń RDOŚ, GDOŚ oraz Wód Polskich dotyczących odcinka drogi ekspresowej S10 na zadania Bydgoszcz – Toruń, co pozwoliło na podjęcie kolejnych kroków formalnych w sprawie.
CZYTAJ WIĘCEJ: Ważna informacja w sprawie budowy odcinka S10 Stryszek – Emilianowo
– Aktualnie, zgodnie z przepisami, można zapoznawać się aktami sprawy w Wydziale Infrastruktury, a Kujawsko-Pomorski Urząd Wojewódzki przystępuje niezwłocznie do weryfikacji uzupełnionego projektu budowlanego, aby wydać decyzję ZRID – mówił Michał Sztybel.
Spotkania z udziałem społeczeństwa i władz samorządowych są nieodzownym etapem procesu przygotowania inwestycji drogowej w jej kolejnej części od autostrady A1 do Warszawy. Ich celem jest włączenie lokalnej społeczności i władz w proces przygotowań. W czerwcu zakończono spotkania informacyjne z mieszkańcami gmin, przez które przebiegają warianty drogi ekspresowej S10 A1 – OAW.
– Celem I tury było poinformowanie mieszkańców gmin oraz wszystkich zainteresowanych osób o planowanej inwestycji drogowej oraz zebranie opinii dotyczących proponowanych wariantów przebiegu trasy. Szczegółowo przeanalizowano postulaty mieszkańców i samorządowców. Poruszane kwestie stanowiły także propozycje zmiany przebiegu wariantów, bądź ich łączenia, oraz uwzględnienie kolizji z infrastrukturą planowaną przez innych inwestorów w rejonie gmin, lokalne uwarunkowania środowiskowe, czy też zabezpieczenia akustyczne. Po szczegółowym przeanalizowaniu zebranych ankiet od mieszkańców i wniosków społecznych samorządowców, wprowadzono modyfikacje i przygotowano dodatkowy wariant – czytamy w komunikacie KPUW.
II tura spotkań w większym stopniu będzie kłaść nacisk na omówienie wszystkich zaadresowanych uwag społeczeństwa do zaprezentowanych materiałów i doprecyzowanie proponowanych rozwiązań projektowych w poszczególnych wariantach przyszłej drogi.
– Myślę, że każdy wybrałby najprostszy przebieg bezkolizyjnej trasy, ale wiemy o tym, że jest to niemożliwe. Wszystkie warianty bierzemy pod uwagę. Przed nami jeszcze daleka droga. kolejnym etapem są spotkania z mieszkańcami, podczas których w każdej gminie, przez cały dzień do dyspozycji zainteresowanych, będzie przedstawiciel projektanta i pracownik z GDDKiA. Chcielibyśmy to zadanie zakończyć do końca października – mówił dyrektor bydgoskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Sebastian Borowiak.
- Przebudowa placu Wolności potrwa dłużej. Jest czas na dyskusję o pomniku - 24 października 2024
- Coffee Boy łączy pasję z misją. Kupując zestaw prezentowy wspierasz Fundację Pozytywka - 24 października 2024
- 3. edycja Bydgoskich Dni Projektowych. Młyny Rothera podsumowują wydarzenie - 24 października 2024
Czy ten Sztybel prenumerate zamówił na te artykuły? Wczoraj było o tym samym. Urzędnik który robi więcej zamieszana niż pożytku.
Sztybel to nielojalny karierowicz który będzie się promował na czym się tylko da.
A tak poza tym to leń i nierób.
Sztybel, nie kompromituj się człowieku!
A nie mówił Sztybel ze do końca września będzie pozwolenie na budowę, inaczej wpłaci na fundację?
Sztybel nie wyda pozwolenia do końca września, przegra i zapłaci żeby kolejny artykuł się ukazał. A to wszystko naszym kosztem.
Sztybel to leń i nieudacznik i powinien być wywieziony na taczkach.
Przed ostatnimi wyborami prezydenckimi było spotkanie w Solcu Kujawskim z mieszkańcami ,podczas którego p. Duda obiecywał powstanie drogi S-10. Fakt że prezydent nic nie ma do rozbudowy dróg ,jednak takich argumentów nie powinien używać ,skoro nie ma wpływu na decyzje w ministerstwie lub nie ma zamiaru swoich zobowiązań spełnić. Teraz mamy wieloletnie opóźnienie w realizacji przebudowy jednej z bardziej zatłoczonych i niebezpiecznych dróg w kraju. Ilu jeszcze użytkowników tej drogi zginie ,zanim S-10 oddadzą do ruchu ?
Fajnie się czyta jak urzędnicy przy biurkach budują drogę, widać postępy ale tylko w ich głowach. Ponad rok temu wycięto lasy przy planowanej trasie s10 a teraz czytam, że dalej planują przebieg, mistrzostwo świata…
Sztybel = Duda, chodzą obiecują, pozują do zdjęć i robią konferencje. Sztybe nic nie może, nic nie robi zamieszanie.
Sztybel jest tyle samo warty co jego partyjny kolega Olszewski. Obydwaj dbają o to żeby PiS wrócił jak najszybciej.