Tak będzie wyglądała Wojska Polskiego bez kładki dla pieszych. Zmiany nastąpią w 2023 roku
Dodano: 27.09.2022 | 10:24Na zdjęciu: Wizualizacja przejścia naziemnego przez Wojska Polskiego w miejscu kładki.
Fot. ZDMiKP
Bydgoscy drogowcy przedstawili wizualizacje nowego przejścia dla pieszych przez ulicę Wojska Polskiego. Powstanie ono w miejscu czterdziestoletniej kładki, łączącej dwie części Wyżyn. Zmiany mają nastąpić w 2023 roku.
Kładka nad Wojska Polskiego została oddana do użytku na przełomie 1982 i 1983 roku. Jej koncepcja powstała kilkanaście miesięcy wcześniej: jej autorem był Jan Siuda (późniejszy dyrektor ZDMiKP, znany m.in. z głośnej wypowiedzi o „wąskich rowerach”), wówczas projektant w Biurze Projektów Budownictwa Komunalnego. Czterdziestoletnia kładka jest obecnie w złym stanie technicznym, do tego nie jest dostępna dla osób z niepełnosprawnościami oraz sprawia spore trudności w pokonaniu przez osoby starsze i o ograniczonej mobilności. Drogowcy zdecydowali zatem o przygotowaniu koncepcji przebudowy ulicy w obrębie przeprawy, a potem o poddaniu dwóch wariantów (likwidacji kładki z realizacją przejść naziemnych oraz budowy nowej kładki) pod ocenę mieszkańców.
Konsultacje odbyły się wiosną tego roku i wzbudziły spore emocje. W dyskusjach dotyczących przyszłości dojścia do przystanków tramwajowych ścierały się opinie dwóch grup – kierowców i pieszych. Pierwsi byli za pozostawieniem kładki i zachowaniem płynności ruchu, a piesi optowali rzecz jasna za wyznaczeniem przejść naziemnych. Ostatecznie wynik badań nie wpłynął na decyzję władz: mimo że 63% głosujących opowiedziało się za budową nowej konstrukcji, drogowcy wybrali jednak wariant pierwszy, czyli realizację przejścia dla pieszych z sygnalizacją.
CZYTAJ WIĘCEJ: Kładka na Wyżynach zniknie. Znamy wyniki konsultacji społecznych
ZDMiKP wzięło bowiem po uwagę głos siedmiu bydgoskich organizacji społecznych, które złożyły pisma w ramach konsultacji. Bydgoski Ruch Miejski (wtedy Społeczny Rzecznik Pieszych) czy Stowarzyszenie na Rzecz Rozwoju Transportu Publicznego jednomyślnie preferowały wariant pierwszy. Przeprowadzono także analizę wielokryterialną obu wariantów – biorąc pod uwagę m.in. koszty realizacji przejścia i kładki, ich utrzymanie czy czas pokonywania przejść), wygrała realizacja przejścia naziemnego. – Szacowany koszt budowy nowej kładki to 10 milionów złotych, a przejścia – 1,5 milionów złotych – mówił podczas prezentacji wyników konsultacji zastępca dyrektora ZDMiKP Maciej Gust.
Przejście przez Wojska Polskiego zamiast kładki – jak ma wyglądać?
We wtorek, 27 września ZDMiKP przedstawił nowe informacje w sprawie prac nad nowym przejściem dla pieszych. – Projektanci kończą przygotowywać dokumentację dla rozwiązań poprawiających dostępność przystanków przy kładce na Wyżynach dla osób starszych, z niepełnosprawnościami, a także ułatwiające przejazd rowerzystom – przekazał rzecznik prasowy zarządu dróg Tomasz Okoński.
Realizacja przejścia zostanie poprzedzona rozbiórką kładki – roboty zaplanowano na 2023 roku. Nowe przejścia i przejazdy dla rowerzystów zostaną wytyczone przez obie jezdnie Wojska Polskiego i torowisko tramwajowe – będą one wyposażone w sygnalizację świetlną. W ramach zadania konieczne będzie wydłużenie peronów tramwajowych oraz przesunięcie zatok autobusowych.
PRZECZYTAJ: Kładka na Wyżynach od początku budziła emocje. Co pisano o niej 40 lat temu?
– Zaletami tego wariantu są między innymi zdecydowanie niższe koszty i możliwość szybszej realizacji. Pozwala na połączenie dróg rowerowych i nie wymaga dużej zajętości terenu (nie będą likwidowane miejsca parkingowe). To rozwiązanie jednopoziomowe, typowe dla ulicy Wojska Polskiego, ułatwi poruszanie osobom z niepełnosprawnościami. Jego zastosowanie oznacza natomiast nieznaczne straty czasu przede wszystkim dla kierowców poruszających się Wojska Polskiego – przekonują drogowcy. Projektanci przygotowali już wizualizacje nowego przejścia w miejscu kładki – możecie zobaczyć jej poniżej.
- W sobotę dzień sportu na Politechnice Bydgoskiej. Skorzystaj z nowej hali! - 3 października 2023
- Bydgoszcz Fordon do przebudowy. Wiemy, ile może kosztować - 2 października 2023
- Likwidacja kładki na Wyżynach. W ponownym przetargu złożono trzy oferty - 2 października 2023
Haha robią co chcą śmieją się szaraczkom prosto w oczy a to dlatego że mogą nikt nie protestuje 1 osoba nic nie zrobi 10 również nie ale w takim miescie jak Bdg 20 000 ludzi ma już coś do powiedzenia
Teraz w ndz czy jakieś swieto będziemy stali 2h czekając az zapali się zielone dla pieszych ?
W szczycie wyjazd z Boya Żeleńskiego nie będzie możliwy
Ciekawe ile w tym miejscu będzie wypadków z udziałem pieszych. Pewnie o tym nikt nie myśli, ale czego oczekiwać po zdmikp.
Jestem załamany ! Zamiast budować następne kładki albo przejścia podziemne to likwiduje się jedyną kładkę w tym rejonie ! Nerwy kierowców już w tej chwili wystawione są na ciężką próbę. Na ulicy Wojska Polskiego od ul Lecha Kaczyńskiego do ul Ujejskiego jest pięć sygnalizacji świetlnych. Sygnalizacja świetlna dla pieszych na żądanie na dwóch przejściach nie jest zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach z ul Szarych Szeregów i ul Modrakową. Przejechanie kilometra drogi to droga przez mękę ! BRAWO za świetne pomysły ! Jak tak dalej będziecie robić to tylko uciekać na wieś ! Na pewno zagłosuję w następnych wyborach na… Czytaj więcej »
Urzędnik jest od utrudniania. Ma być trudniej, gorzej.
Czego jeszcze nie rozumiecie?
Ciekawe ile trupów jest potrzebnych żeby ktoś pomyślał czy to jednak dobry pomysł…
I wcale nie chodzi o głosy rowerzystów – to tylko pretekst żeby nie budować kładki. Zwyczajnie nie ma na to pieniędzy więc teraz trzeba dokleić ideologię do oszczędnego załatwienia sprawy.
Oby tylko jeden z trupów po wypadkach na przejściu nie był z rodziny, szanowni urzędnicy.
Śmiechu warte są te rozważania co jest lepsze w tym miejscu.
Za chwilę też urzędnicy „wreszcie” zlitują się nad losem rowerzystów przy rondzie jagiellonów i zlikwidują tunele.
Po prostu brawo…
Jeszcze zasypać rondo jagiellońskie bo po co ma być nie spełnia żadnych wymagań zasypać a na jezdni malować pasy ????
Czy ma ktoś pomyśl co możemy z tym zrobić przecież te światła to absolutnie chory pomysł
Chyba już najwyższy czas wysadzić Bruskiego i jego ekipę.
Zabrać POLSCE pieniądze z unii ! To hasło tej ekipy i Trzaskowskiego im gorzej POLSCE i Polakom tym lepiej polsko jezycznemu wewnętrznemu wrogowi.
200 tramwajów też nie szło zamówić w Polsce.
Jestem załamany ! Zamiast budować następne kładki albo przejścia podziemne to likwiduje się jedyną kładkę w tym rejonie !
Na ulicy Wojska Polskiego od ul Lecha Kaczyńskiego do ul Ujejskiego jest pięć sygnalizacji świetlnych. Sygnalizacja świetlna dla pieszych na żądanie na dwóch przejściach nie jest zsynchronizowana z sygnalizacją świetlną na skrzyżowaniach z ul Szarych Szeregów i ul Modrakową. Przejechanie kilometra drogi to droga przez mękę !
Za celiwe utrudnianie życia kierowcom isłupkowanie i likwidowanie miejsc postojowych podziękujemy na wyborach !
Policzyliście już gamonie ile trupów trafi na pobliskie cmentarze i ilu rodzinom zniszczycie życie. Warte jest to 8 mil PLN.
Wszędzie za granicą buduje się przejscia podziemne lub kładki , u nas jak zwykle się cofamy , zamiast ułatwiać ruch pojazdów u nas się go utrudnia , następne światła, następne korki , tego kto to przegłosował wysłać na zasiłek dla bezrobotnych bo nawet na kasę do Biedronki się nie nadaje .
Czy te „kaleki” urzędnicze jechali teraz Wojska Polskiego, co 100m światła, wielkie pieniądze na tzw. „zieloną falę” a jedziesz i stoisz co każde światła i to się nazywa ochrona środowiska. Ludzie gdzie wy w tym ratuszu macie mózgi?
Powalone… Jest przejście przez ulicę bezkolizyjne i chcą to zlikwidować…
To chociaż niech zrobią zielona fale na woj.pol. Aktualnie ta ulica to główna dojazdowa do terenów przemysłowych w bppt. Jak ruszą się z magnuszewskiej to do bppt stoi się conajmniej 2-3 razy na 3 możliwych światłach to jest absurd.
Te miasto i ci nim zarządzają nadają się do projektowania miasteczek kilkutysięcznych.
Zrobiliście z tego miasta jeden wielki korek i nie macie żadnych pomysłów i rozwiązań by temu zaradzić.
W normalnych miastach….stosuje się dwupoziomowe skrzyżowania czy eskakady .
Ul.Fordońska od roku prawie rozkopana .
Jaja sobie robicie z ludzi .Wstyd.
Miasto nie ma na co wydawać kasy,zamiast na bardziej pilne, pożyteczniejsze cele to pakują na te mniej potrzebne. Jest dużo ważniejszych potrzeb np.doswietlenie przejść,czy przycinanie, prześwietlenie krzewów i drzew. Masakra jakaś.
a ch*j im w d*pę, k*rwa niech zrobią jeszcze więcej przejść naziemnych ze światłami i rozpie*dolą synchronizację, bo już teraz jadąc ul.WP ma się wrażanie, że przejścia są co 10 metrów i na każdym często trzeba czekać – gdzie koncepcje rozwiązań bezkolizyjnych pytam się???
To po co te konsultacje? skoro większość opowiedziała się za wariantem bezkolizyjnym to wybiera się wariant który pasuje kilku durniom z zarządu dróg??? jedyny dłuższy odcinek bezkolizyjny trzeb pociąć i postawić światła?, żeby za 100m stać na kolejnych i za 100m na kolejnych i za 100m na kolejnych aż do stacji Circle K?
Nowoczesna kładka z windą zdecydowanie bardziej tu pasuje. Ile czasu będzie traciło się na tych światłach? Masakra!
Niestety nam ludziom nikt nie dogodzi czy będzie kładka czy jej nie będzie i tak będzie zawsze źle. Tylko światła i światła a gdzie matki z wózkami i osoby niepełnosprawne osoby starsze chore, niestety nie każdy chce jechać windą dla niepełnosprawnych zwłaszcza kiedy windą nawali i trzeba kilka godzin czekać na uwolnienie. A poza tym ja gdzie widzę światła jestem zadowolona na przejściu dla pieszych autobus potrącił moją córkę i zniszczył jej życie do tej pory jest na rencie. Więc czasem trzeba się choć troszeczkę pomyśleć o innych ludziach. Więcej optymizmu. Pozdrawiam wszystkich