Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Tworzenie stron Bydgoszcz. Jak wybrać agencję digital do budowy profesjonalnej strony internetowej?

Dodano: 19.10.2022 | 15:54

Na zdjęciu: Głównym powodem tworzenia strony internetowej dla firmy jest potrzeba pokazania oferty, usług firmy oraz oczywiście sprzedaż.

Fot. nadesłane

Czym jest dla firmy strona internetowa i jak powinna być zaprojektowana aby była skuteczna ? Jeżeli zastanawiasz się jak przyciągnąć nowych Klientów dla Twojego biznesu dowiedz się na czym polega projektowanie dostępności oraz użyteczność stron internetowych.

Czym jest tworzenie stron które sprzedają?

Strona internetowa to narzędzie marketingowe dla firmy. Dzięki właściwej interpretacji jej przeznaczenia oraz określeniu jej celów skutecznie buduje ruch z wyszukiwarki i generuje leady sprzedażowe.

Jak powinna być zaprojektowana strona internetowa by była skuteczna?
Głównym powodem tworzenia strony internetowej dla firmy jest potrzeba pokazania oferty, usług firmy oraz oczywiście sprzedaż. Innym celem jest budowanie wizerunku oraz potwierdzenie jakości i rzetelności usług. Zależnie od oczekiwań grupy docelowej oraz charakteru tworzonej strony będzie trzeba opracować określony zestaw potrzeb Twojego odbiorcy tj: zbudować persony oraz profil idealnego Klienta. Dzięki temu procesowi będzie nam prościej ‘wejść w rolę Klienta’, co pomoże nam zdefiniować jego potencjalne potrzeby i wyrobić sobie wyobrażenie na temat sposobu poszukiwania informacji i podróży po stronie internetowej.

Poznanie potrzeb zespołu i Klientów
Dobrym rozwiązaniem jest wspólna rozmowa z zespołem oraz osobami w firmie, które dadzą nam podpowiedzi na co powinniśmy zwrócić uwagę tworząc stronę internetową. Inny punkt widzenia będzie miał dział marketingu, a inny dział BOK. Ważne by wspólnie wypracować brief stanowiący podstawę do warsztatów z agencją digitalową, która w kolejnych etapach poznania naszej firmy będzie w stanie zbudować architekturę i strukturę strony odpowiadającą potrzebom firmy i jej Klientom. Skuteczna strona internetowa powinna bowiem odpowiadać na pytania i być użyteczną dla odwiedzających.

Dlaczego ważne jest, by wykonawca strony internetowej poznał Twoją firmę?

Jeżeli wewnętrznie zdefiniowaliśmy nasze potrzeby względem tworzonej strony internetowej prościej będzie nam je przedstawić agencji. Im lepiej damy się poznać, opowiemy o naszej firmie, o tym co robimy ale także o konkurencji i planach na przyszłość tym bardziej owocne będą to spotkania z których poszczególni specjaliści tj: projektant UX oraz UI, specjalista SEO będzie w stanie zrozumieć nasz biznes od środka. Tutaj liczy się to by strona internetowa była odpowiedzią na potrzeby konkretnej grupy osób szukającej produktów, usług z Twojej branży. Źle zaprojektowana ścieżka podróży, brak uwzględnienia w projekcie podstawowych założeń skutkuje gorszymi efektami i konwersją. Warto skupić się na odpowiednim doborze strategii komunikacji oraz dostępności projektowanych makiet UX.

Podczas projektowania i prototypowania strony internetowej powinniśmy zwrócić uwagę przede wszystkim na :

  1. prostą strukturę strony www,
  2. intuicyjność nawigacji,
  3. czytelność treści, która odpowiada na potrzeby użytkownika

Założenia te mogą być spełnione jedynie wtedy gdy agencja digital będzie dobrze rozumieć : czym zajmuje się Twoja firma, co interesuje Twoich Klientów, jakie mają problemy i czego mogą szukać Twoi Klienci na stronie internetowej. Odpowiednio zaprojektowane podstrony docelowe lub przygotowane landingpage będą w stanie budować lejek sprzedażowy i generować leady.

Jakich ofert tworzenia stron nie brać pod uwagę?

Jeżeli zależy Ci by strona internetowa była poprawnie wdrożona oraz dobrze przygotowana dla każdego typu ekranów tj: posiadała idealną wersję responsywną warto odrzucić najtańsze oferty lub te agencje których portfolio nie przypadło nam do gustu. Strony internetowe które wolno się wczytują, nie przechodzą testów analitycznych lub źle wyświetlają się na telefonie oznaczają potencjalne problemy i ponowną inwestycję w poprawę błędów. Nie powinniśmy szukać ofert najtańszych gdzie nie mamy gwarancji oraz zapewnionej opieki nad stroną internetową po etapie jej wykonania. Ważne by agencja digital była naszym partnerem długofalowo co przełoży się na dłuższą współpracę i lepsze korzyści dla nas w postaci opieki lub administracji stroną przez agencję.

Jak znaleźć wykonawcę strony internetowej w Bydgoszczy?

Aby dotrzeć do profesjonalnych agencji lub freelancerów możesz spróbować znaleźć potencjalnego wykonawcę w wyszukiwarce Google, na grupach społecznościowych lub portalach branżowych typu behance lub dribbble. Proces i tworzenie stron w Bydgoszczy będzie podobny również w innych agencjach, choć warto zaznaczyć że każda z nich będzie miała swój własny know-how oraz procesy projektowe. Praktycznie jednak nie ma różnicy czy wykonawca będzie z Twojego miasta czy innego w Polsce. Współpraca zdalna jest równie dobrym pomysłem co podjęcie współpracy z lokalną firmą z Bydgoszczy. Zobacz więcej informacji o tworzeniu stron. Z dużym prawdopodobieństwem jednak można stwierdzić że w większych miastach ceny mogą być droższe.

Ile kosztuje strona internetowa w Bydgoszczy, a ile w innych miastach?

Koszt wykonania strony internetowej zależy głównie od jej funkcjonalności i ilości podstron. Na cenę wpływa też ilość wersji językowych i autonomicznych widoków podstron które będzie trzeba zakodować i wdrożyć w system CMS. W każdy mieście znajdziemy agencję liczącą większe kwoty z racji prestiżu i małe studio tworzące strony internetowe budżetowo. Warto jednak uśrednić cenę tworzenia strony z zebranych ofert i wybrać kilka ofert.

Finalną decyzję warto podjąć dopiero po wstępnych rozmowach z wykonawcą gdyż może okazać się że to co wydaje nam się profesjonalne na stronie internetowej agencji nie będzie miało przełożenia na spotkania online i rozmowy z zespołem. Stopień komunikacji oraz otwartość na sugestie i dostępność agencji również ma tutaj duże znaczenie.

Inwestycja czy koszt tworzenia strony?

Dobrze wykonana strona internetowa, realizująca cele, odpowiednio zoptymalizowana to inwestycja dla firmy, która zwróci się w czasie i pozwoli wiele zyskać. Warto przeznaczyć środki na napisanie tekstów, autorskie sesje zdjęciowe oraz optymalizację SEO gdyż to przyczyni się do budowy zaufania wśród użytkowników, spójności komunikacji marketingowej i widoczności strony w wyszukiwarce Google.