Usługi dla biznesu w „nowej normalności” – przypadek Sodexo
Dodano: 08.09.2022 | 13:07Na zdjęciu: W dokumencie zatytułowanym „Rise with Sodexo” firma zebrała kluczowe informacje dotyczące przygotowania przedsiębiorstw do funkcjonowania w warunkach wzmożonego bezpieczeństwa.
Fot. nadeslane
Najpierw zaskoczenie i niedowierzanie. Potem zaprzeczenie i w niektórych przypadkach niemal dramatyczne starania o powrót do dawnej rzeczywistości. Wreszcie ciężka praca służąca przystosowaniu do nowych warunków. Tak w skrócie można opisać proces, który towarzyszył zmianom w organizacji pracy, jakie wymusiła pandemia COVID-19. Przyglądamy się podejściu Sodexo, czyli międzynarodowej firmie, która zakasała rękawy i przygotowała spójny plan świadczenia usług dla firm w tzw. nowej normalności.
Doświadczenie sprzymierzeńcem w opanowaniu kryzysu
W dokumencie zatytułowanym „Rise with Sodexo” firma zebrała kluczowe informacje dotyczące przygotowania przedsiębiorstw do funkcjonowania w warunkach wzmożonego bezpieczeństwa. Wskazano m.in. nowe usługi dla biznesu, które są odpowiedzią na realne zapotrzebowanie firm każdej wielkości. Wieloletnie przyzwyczajenie pracowników Sodexo do wypełniania pomocnych pracy procedur sprawiło, że wypracowanie i stosowanie nowych zasad było płynnym procesem w okresie największych perturbacji.
Przedsiębiorstwo pochodzenia francuskiego podkreśla znaczenie zaufania w relacjach biznesowych. Szczególnie ważnych, gdy świadczy się profesjonalne usługi dla firm i to nie w jednym, lecz w 56 różnych krajach. Doświadczenie pandemii COVID-19 i związanych z nią niedogodności jest dla mieszkańców świata wspólne, jednak każde państwo miało nieco inną strategię przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Z tego względu Sodexo stanęło przed trudnym wyzwaniem przyjęcia spójnej dla wszystkich krajów polityki świadczenia bezpiecznych usług.
Nowe usługi dla biznesu, czyli odpowiedź na „nową normalność”
Pandemia COVID-19 skutecznie ograniczyła zdolność prowadzenia działalności w wielu firmach, a pracownikom towarzyszył niepokój o własne zdrowie i bezpieczeństwo. Sodexo postanowiło opracować kompleksowe rozwiązania, których zadaniem była redukcja problemów przedsiębiorstw w tym zakresie. Przywróceniu sprawności służyły nowe usługi dla biznesu. Obejmowały 5 głównych procesów: przygotowanie obiektu do wznowienia pracy, działania prewencyjne, rozszerzenie oferty, edukację i wsparcie pracodawców.
Sprawdź więcej na: https://pl.sodexo.com/
Zaproponowane usługi dla firm dotyczyły m.in. eksperckiego doradztwa, które uwzględniało ocenę aktualnego bezpieczeństwa pracowników. Sodexo w ramach zarządzania obiektami dba o ich czystość. Rozszerzono zakres tych usług dla firm, a sprzątanie z ozonowaniem stało się kluczową czynnością. Równolegle podjęto akcje edukacyjne. Miały one na celu zwiększenie świadomości zagrożenia, ale i poprawę samopoczucia wśród pracowników. Jeśli chodzi o inne usługi dla biznesu, zaoferowano przedsiębiorstwom tzw. cyfrową ofertę żywnościową oraz wygodną dostawę typu „Grab & Go”. Na znaczeniu zyskały także zdalne usługi dla firm, głównie skupione wokół administrowania i zarządzania obiektami.
Wdrożenie całego programu „Rise with Sodexo” lub współpraca w ramach konkretnych usług dla biznesu poprzedzona jest zawsze przeprowadzeniem szczegółowego audytu, który pomaga stworzyć dokładny plan działania. W ten sposób przedsiębiorstwa są lepiej przygotowane na powrót do funkcjonowania w nowych warunkach, a np. bezdotykowe usługi dla firm są zaprojektowane z myślą o wszystkich występujących ograniczeniach.
- Jak wybrać przenośny głośnik do słuchania muzyki w domu i na zewnątrz? - 23 czerwca 2025
- Jak skutecznie leczyć ból promieniujący kręgosłupa lędźwiowego? - 17 czerwca 2025
- Dlaczego polskie firmy wybierają ZoriusPro do wdrożeń systemu Symfonia ERP? - 16 czerwca 2025