
W czwartek otwarcie nowego ronda. Z okazji urodzin miasta
Dzisiaj uroczyście otwarte zostanie nowe rondo.
Na zdjęciu: Jedną z ulic prowadzących do ronda jest ul. Dworcowa.
Fot. Jarosław Szczepaniak/ CC
W czwartek w Kcyni w czasie uroczystości 755-lecia miasta zostanie otwarte nowe rondo. Inwestycja kosztowała ponad 2 mln zł.
Nowe rondo powstało na przecięciu ul. Dworcowej, Nowej, Nakielskiej i 22 Stycznia. – Poprawi bezpieczeństwo i płynność ruchu na ruchliwym kcyńskim skrzyżowaniu. To jedna z wielu inwestycji na drogach wojewódzkich, które realizujemy dzięki współpracy z samorządami lokalnymi – mówi marszałek Piotr Całbecki.
Przebudowa skrzyżowania dróg wojewódzkich nr 241 (Nakło-Wągrowiec) i nr 247 (Szubin-Kcynia) kosztowała 2,1 miliona złotych. – W realizacji inwestycji uczestniczyła gmina Kcynia, która zamówiła niezbędną dokumentację projektową, pozyskała grunty oraz wsparła finansowo prace budowlane – informuje urząd marszałkowski.
Ruch okrężny na nowym skrzyżowaniu ma zminimalizować ryzyko wypadków. Dzięki azylom pieszym łatwiej będzie przejść przez ruchliwe jezdnie, a z myślą o przejazdach ponadnormatywnych na wyspie centralnej wybrukowano część powierzchni, aby największe pojazdy nie najeżdżały na krawężniki.
Przebudowane zostały również chodniki przylegające do ronda, a na ich nawierzchni zastosowano betonową kostkę oraz specjalne płyty z wypustkami i wgłębieniami, które ułatwiają orientację osobom niepełnosprawnym. Obniżono też krawężniki przy przejściach i zjazdach na posesje. W ramach prac dodatkowych wymieniony został między innymi kolektor wodociągowy w osi ul. Dworcowej oraz szereg przyłączy.
Przebudowa skrzyżowania wpisała się w pakiet inwestycji na drogach wojewódzkich na terenie gminy Kcynia. Drogi w kierunku Szubina i Nakła zostały przebudowane w poprzednich latach w oparciu o środki z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego. Na drodze wojewódzkiej nr 241 pod Kcynią zainstalowano też punkt preselekcji ułatwiający namierzanie przeciążonych pojazdów, które przyspieszają degradację dróg. W maju system preselekcji wytypował do kontroli ponad 3 tysiące tirów, które mogły przekroczyć dopuszczalną masę całkowitą. Łączny koszt inwestycji to 2,1 mln zł.