W Zespole Szkół Nr 12 programują uczniom przyszłość
Dodano: 29.01.2016 | 14:11Na zdjęciu: Uczniowe Zespołu Szkół Nr 12 pojadą poszerzać kwalifikacje do Lipska (Niemcy).
Fot. ZSnr12
Projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” jest realizowany w IV osi priorytetowej Innowacje społeczne i współpraca ponadnarodowa w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 (PO WER). W praktyce Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji realizując projekt ze środków PO WER dofinansuje projekty, które przeszły pozytywnie procedurę selekcji: ocenę formalną i merytoryczną w programie Erasmus+ sektor Kształcenie i Szkolenia Zawodowe.
Z Bydgoszczy projekt „Staże zagraniczne dla uczniów i absolwentów szkół zawodowych oraz mobilność kadry kształcenia zawodowego” w latach 2015 – 2017 realizował będzie Zespół Szkół nr 12” .W ramach tego programu szkoła zdobyła dofinansowanie wysokości 64144 € i będzie realizowała projekt pod nazwą „Zaprogramuj swoją przyszłość”. Uczniowie technikum obecnych i przyszłych klas III ta i III tb wyjadą na dwutygodniową praktykę zawodową do miejscowości Schkeuiditz (okolice Lipska) w Niemczech. W sumie wyjadą 4 grupy uczniów po 10 osób każda.
W ubiegłym roku szkoła opracowała tematykę praktyk, podpisała z partnerem niemieckim list intencyjny w którym określone zostały m.in. szczegóły pobytu uczniów. Obecnie trwa rekrutacja i przyjmowanie formularzy aplikacyjnych.
–Pierwszy wyjazd przewidywany jest w sierpniu. Do tego czasu uczniowie muszą odbyć około 30 godzin zajęć, w trakcie których będą przeszkoleni w zakresie zawodowego języka obcego, przejdą przeszkolenie psychologiczne, z zasad BHP itp. Będą podpisywać umowy, które zobowiążą ich m.in. do raportowania realizacji zadań w trakcie praktyki, do promowania przedsięwzięcia oraz efektów projektu.- mówi Wiesława Sraga – dyrektor Zespołu Szkół Nr 12 w Bydgoszczy.
Cele projektu wynikają z potrzeb rozwoju uczniów na różnych płaszczyznach: zawodowej, osobistej, międzykulturowej i językowej, i są to: zdobycie praktycznego doświadczenia podczas zagranicznych praktyk zawodowych; zdobycie wiedzy na temat systemu edukacji i zatrudnienia w kraju partnera goszczącego; zapoznanie się ze strukturą i organizacją pracy firm i zakładów branży elektrycznej wykorzystujących sterowniki PLC w swojej działalności; poszerzenie kompetencji społecznych i językowych; zapoznanie się ze standardami jakościowymi wykonywanego zawodu; poszerzenie wiedzy z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy; poszerzenie wiedzy z zakresu znajomości języka angielskiego i niemieckiego potocznego i fachowego; konfrontacja wiedzy i umiejętności nabytych w szkole z praktyką kolegów z Niemiec; poszerzenie umiejętności manualnych; poszerzenie wiedzy i umiejętności z zakresu użycia nowoczesnego sprzętu stosowanego w automatyce; wykazywanie się kreatywnością, samodzielnością, umiejętnością współpracy; realizacja programu praktyk opartego na zdobyciu wiedzy na temat zastosowania i programowania sterowników PLC.
Pobyt uczniów w Niemczech, to nie tylko praktyka, to także wizyty u pracodawców, zajęcia w centrum kształcenia, zapoznanie się z uniwersytetem w Lipsku, ale też poznawanie kultury kraju goszczącego i jego atrakcji turystycznych.
-Projekt jest przede wszystkim inwestycją w ucznia. Szkoła z tego ma przede wszystkim satysfakcję, poczucie wzrostu jakości i atrakcyjności kształcenia, podwyższania wartości i prestiżu absolwentów szkoły na rynku pracy, gdyż w Niemczech zdobywają certyfikaty potwierdzające nabyte kwalifikacje zawodowe, wiedzę merytoryczną i fachową.
- Pałace Krajny [WIDEO] - 19 maja 2020
- Marny los ruin zamku w Nowym Jasińcu [WIDEO] - 17 maja 2020
- Pośpimy krócej! Tej nocy zmiana czasu na letni! - 28 marca 2020