Bydgoszcz
17C
Niebo częściowo zachmurzone
77% wilgotność
Wiatr: 4km/h W
H 18 • L 16
22C
Sr
25C
Czw
24C
Pt
25C
Sob
27C
Nd
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaBydgoszczInwestycjeWalc wiedeński. Kolejny zwrot w sprawie budowy przystanku na Focha
linia 1, tramwaj, focha - ST
13.03.2019 | 09:37

Walc wiedeński. Kolejny zwrot w sprawie budowy przystanku na Focha

Na zdjęciu: Pierwszy w Bydgoszczy przystanek wiedeński powstanie przy Placu Teatralnym.

Fot. ST

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej unieważnił drugi przetarg na budowę infrastruktury rowerowej i przystanku wiedeńskiego na ulicy Focha. Oczekiwana przez pasażerów transportu publicznego inwestycja ma jednak szansę na realizację w zapowiadanym przez miasto terminie, czyli bieżącym roku.

Do ponownego postępowania (pierwszy przetarg został bowiem unieważniony z powodu braku chętnych) zgłosiła się jedynie firma Strabag, znana z realizacji trwającej przebudowy ulicy Bydgoskiej w Starym Fordonie). Zaproponowała ona za wykonanie prac 4,5 miliona złotych, czyli znacznie więcej niż oczekiwał ratusz. Urzędnicy wycenili bowiem budowę dróg dla rowerów i przystanku wiedeńskiego na nieco ponad milion złotych.

W związku z tym, że Strabag oczekiwał zbyt dużych pieniędzy, ZDMiKP zdecydowało się na unieważnienie przetargu. Drogowcy planują jednak kolejne postępowanie – jednak tym razem obejmujące jedynie budowę przystanku wiedeńskiego na ulicy Focha. Taką deklaracje złożyli urzędnicy na wtorkowym posiedzeniu Zespołu ds. Polityki Rowerowej.

Roboty na Focha planowane są na okres wakacyjny. Według deklaracji ZDMiKP przystanek powinien służyć pasażerom wczesną jesienią tego roku. Warto wspomnieć, że w budżecie miasta wyznaczono też środki na koncepcje stworzenia przystanków wiedeńskich na ulicy Gdańskiej (na odcinku od ulicy Jagiellońskiej do Kamiennej).

Przystanek wiedeński to rozwiązanie, zrealizowane po raz pierwszy w Wiedniu (stąd jego nazwa) polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Umożliwia to łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i poprawia bezpieczeństwo pieszych.

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
AndrzejBiT maniac Recent comment authors
  Subscribe  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
BiT maniac
Gość
BiT maniac

Nie popieram tego rozwiązania. Najpierw trzeba pozamykac inwestycje (Grunwaldzka i trasa uniw.) żeby zobaczyc jak bedzie wygladal ruch. Moim zdaniem droga jest zbyt ruchliwa na tego typu rozwiazania. Powstanie jedynie uciążliwy garb. Dodatkowo na zachodzie odchodzi sie od wszelkiego rodzaju spowalniaczy ruchu typu „garb” ze wzgledu na znaczny wzrost zanieczyszczenia spalinami w miejscu spowolnienia ruchu (samochód musi znacznie zwolnic, potem dodac gazu i wyemitowac wiecej spalin). Wogóle jakis poroiony pomysł. Tego typu przystanek sprawdziłby się gdzies na Gdanskiej w okolicach skrzyżowania z Focha ewentualnie

Andrzej
Gość
Andrzej

BiT maniac, widać, że świat oglądasz tylko z perspektywy samochodu i nigdy Ci żaden idiota nie przejechał przed nosem nie zważając na to, że z tramwaju wychodzą ludzie. To zmuszenie do zwolnienia jest tam po prostu konieczne, dla bezpieczeństwa pasażerów komunikacji miejskiej.

Powiązane treści