Bydgoszcz
2C
Niebo głównie zachmurzone
75% wilgotność
Wiatr: 8km/h W
H 3 • L 1
1C
Pt
1C
Sob
0C
Nd
-2C
Pon
-4C
Wt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaPORADY I CIEKAWOSTKIWebinarium – co to takiego?
07.07.2021 | 11:45

Webinarium – co to takiego?

Na zdjęciu: Przed samą prezentacją koniecznie trzeba dokładnie sprawdzić jakość połączenia internetowego.

Fot. mat. nadesłany

Webinarium to narzędzie marketingowe, którego umożliwia zorganizowanie konferencji, seminarium lub warsztatu za pośrednictwem platformy internetowej. Uczestnicy mogą wchodzić w interakcję z prowadzącym w czasie rzeczywistym, zadawać pytania, pisać komentarze. Jak zorganizować ciekawe webinarium, żeby wzbudzić jak największe zainteresowanie słuchaczy? Jak wykorzystać webinarium do zdobycia nowych klientów?

Webinarium – co to jest i od czego zacząć?

Pierwszy krok podczas tworzenia webinarium to określenie celu. Może to być zdobycie nowych subskrybentów, promocja produktu lub usługi. Treść i poziom interaktywności zależeć będzie od grupy docelowej. Dla młodych, aktywnych ludzi, którzy będą chętnie brać aktywny udział można przygotować dodatkowe zadania. W przypadku osób, które wolą biernie posłuchać wypowiedzi w zaciszu domowym lepiej sprawdzi się przesłanie większej ilości materiałów po skończonej prezentacji.

Warto skorzystać z gotowego programu, specjalnego do tworzenia webinariów, jak bezpłatne Google Hangout, ClickWebinar lub płatny choć bardzo użyteczny GoToWebinar (można też skorzystać z miesięcznego okresu próbnego). Dobrym pomysłem będzie zainwestować w Facebook Ads, aby przyciągnąć nowe rejestracje w dniu prezentacji.

Przed samą prezentacją koniecznie trzeba dokładnie sprawdzić jakość połączenia internetowego. Dla pewności można zastosować połączenie kablowe oraz aktywować usługę VPN by zminimalizować ryzyko zakłóceń na linii. Aplikacje typu Dropbox czy Dysk Google synchronizują się przez cały czas i mogą powodować opóźnienia, dlatego najlepiej je zamknąć.

Najlepszy temat i długość prezentacji

Jak wybrać temat webinarium? Oczywiście osoba dokonująca prezentacji musi wykazywać się wiedzą ekspercką w danej dziedzinie, jednak najważniejsze to trafić w aktualne zainteresowania odbiorców. Pierwszy krok to sprawdzenie, które posty czy obrazy w mediach społecznościowych są najczęściej udostępniane lub komentowane oraz które artykuły zdobywają największą liczbę odbiorców. FAQ strony to doskonała skarbnica wiedzy na temat potrzeb klientów lub czytelników. Warto zatem wykorzystać gotowy zbiór informacji i przedstawić go w nowej formie.

Istnieją nawet specjalne narzędzia takie jak AnswerThePublic, które pomagają sprawdzić, o co pytają internauci. Program proponuje słowa kluczowe, które odzwierciedlają pytania i sugerowane wyszukiwania autouzupełniania.

Optymalny czas trwania webinarium to godzina lekcyjna. Według specjalistów przez 45 minut uda się utrzymać uwagę słuchaczy i nie znudzić ich tematem. Samo przygotowanie treści zależy oczywiście od tematu. Warto na początku zaprezentować strukturę jak podczas zajęć uniwersyteckich.

Jak zainteresować uczestników?

Najłatwiejszym sposobem na zdobycie zainteresowania użytkowników będzie stworzenie strony docelowej, która jednym kliknięciem przekieruje do webinarium oraz do witryny promowanego produktu. Przyda się też odnośnik do social mediów. Zapisanym osobom trzeba będzie wysłać automatyczną wiadomość e-mail z potwierdzeniem daty i godziny.

Pisząc e-mail z zaproszeniem, trzeba będzie skupić się na korzyściach jak odbiorcy mogą wynieść z uczestnictwa. Co zyskają? Dlaczego mieliby uczestniczyć? Skupienie się na wymiernych korzyściach będzie znacznie skuteczniejsze niż nudne szczegóły webinarium. Obowiązkowy będzie również czytelny odnośnik, który przeniesie ich bezpośrednio na stronę docelową, aby mogli się łatwo zarejestrować.

Przed premierą przyda się test praktyczny. Jeśli planowany jest udział gościa warto trzykrotnie upewnić się, że na pewno dołączy podczas próby prezentacji lub wywiadu. Podczas próby generalnej trzeba użyć tego samego materiału i programu, którego użycie planowane jest podczas właściwej prezentacji. Jest to również świetna okazja, aby dopracować drobne szczegóły, na przykład sposób i czas przechodzenia od jednego mówcy do drugiego lub doszlifowanie czasu na wypowiedź każdego z nich.


Podobne wpisy

Powiązane treści