Bydgoszcz
10C
Opady
100% wilgotność
Wiatr: 4km/h W
H 10 • L 10
9C
Sr
8C
Czw
4C
Pt
10C
Sob
8C
Nd
Metropolia BydgoskaREGIONKomunikacjaWracają połączenia pociągów w regionie! Rząd planuje program Kolej+
Przewozy Regionalne EN57
23.10.2018 | 10:24

Wracają połączenia pociągów w regionie! Rząd planuje program Kolej+

Przywróconych ma zostać 21 połączeń. Chodzi o te miejscowości, do których pociągi w ogóle nie docierały.

Na zdjęciu: W ramach programu Kolej+, pociągi mają ponownie kursować do Żnina. Ze stolicy Pałuk, pasażerowie będą mogli dojechać do Inowrocławia.

Fot. Leszek Grabowski / archiwum

– Podejmujemy się realizacji programu, który ma odwrócić zjawisko likwidacji kolei w Polsce – powiedział premier. Mateusz Morawiecki zapowiedział uruchomienie nowego rządowego programu: Kolej+.

Polegać on będzie na rewitalizacji szlaków kolejowych do miejscowości, w których mieszka powyżej 10 tysięcy mieszkańców. – W okres wolności Polska weszła z prawie 30 tys. kilometrów czynnych linii kolejowych, obecnie pozostało blisko 20 tys. km szlaków kolejowych – podkreślał szef rządu, którego wypowiedź przytacza branżowy portal rynek-kolejowy.pl.

Program został utworzony w Ministerstwie Infrastruktury i – jak zapowiedział premier – w pierwszym etapie ma kosztować ok. kilku miliardów złotych , a reaktywowanych ma zostać 21 odcinków. – W kolejnych etapach będę nowe połączenia – powiedział Mateusz Morawiecki.

Jednym z miast do których miałyby powrócić połączenia kolejowe jest Żnin, który przed kilkoma laty stracił połączenia kolejowe (nieoficjalnie mówi się o tym, że miałyby zostać uruchomione połączenia kolejowe na trasie Żnin-Inowrocław). Oprócz miasta w naszym regionie, pociągi miałyby się zatrzymywać także w większych miastach jak np. Lubin, Jastrzębie-Zdrój, Turek, Śrem, Sokołów czy Myślenice. – Proponujemy pewne trwałe rozwiązania, dzięki którym pociągi nie będą się zatrzymywać na granicy województwa, ale połączą duże stacje węzłowe w różnych regionach – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Rząd zapowiedział, że program Kolej+ ma być wieloletni i zakłada trzy główne komponenty: inwestycyjny, organizacji przewozów i chroniący infrastrukturę kolejową przed jej likwidacją. Zadania podzielono na cztery koszyki. W pierwszym znalazły się modernizacje istniejących linii, na których prowadzony jest ruch pociągów, w drugim – modernizacja linii o znacznych ograniczeniach w prowadzeniu ruchu pociągów, trzecim – kompleksowa odbudowa zamkniętych linii, a w czwartym – budowa nowych.

Podobne wpisy

Powiązane treści