
Zwiększ sprzedaż i spraw, by Twój sklep był widoczny w internecie
Na zdjęciu: Samo rozpoczęcie sprzedaży w sieci nie wystarczy, by poprawić wyniki finansowe swojego sklepu.
Fot. mat. autora
Pomimo ogromnych możliwości, jakie zapewnia internet, samo rozpoczęcie sprzedaży w sieci nie wystarczy, by poprawić wyniki finansowe swojego sklepu. Niezwykle ważne jest bowiem to, aby dotrzeć do osób, które mogą stać się naszymi klientami. Pomocny w tym będzie marketing w wyszukiwarkach.
Co trzeba zrobić, aby sklep trafił do większego grona odbiorców?
W zrozumieniu wpływu SEM na możliwość znacznego zwiększenia sprzedaży pomocny okaże się przykład tego, w jaki sposób klienci szukają produktów. Zwłaszcza wtedy, gdy nie mają jeszcze sprecyzowanego miejsca, w którym zwykle robią zakupy.
Załóżmy, że internauta poszukuje kurtki na jesień. Musi być to jednak model, który zapewni wysoki komfort termiczny w górach, bez zagrożenia związanego z przegrzaniem organizmu. Z intensywnym wiatrem i temperaturami poniżej 10 stopni Celsjusza dobrze radzą sobie tkaniny softshell. Co więcej, wyróżniają się one wysoką oddychalnością.
Klient, chcąc kupić taką kurtkę, w polu „szukaj” wyszukiwarki prawdopodobnie wpisze więc następujące zapytanie: kurtka softshell w góry. Otrzyma listę sklepów, w których taki produkt się znajduje. Te wyświetlone na czołowych pozycjach mają największe szanse na to, że to właśnie u nich klient zakupi kurtkę.
Jak znaleźć się tak wysoko na listach wyszukiwania? Tym zajmuje się marketing w wyszukiwarkach, realizowany przez agencje pokroju AFTERWEB, które na bieżąco analizują rynek wyszukiwarek internetowych.
Czy agencja SEO/SEM pomoże mi w zwiększeniu sprzedaży?
Działania z zakresu SEM nie wpływają bezpośrednio na wyniki finansowe. Robią to jednak pośrednio – właśnie poprzez poprawę widoczności sklepu w sieci. Realizują one strategie skupiające się zarówno na wynikach organicznych, jak i sponsorowanych, pojawiających się nad i pod wynikami organicznymi. W jaki sposób? Kluczowe znaczenie mają tu następujące elementy:
- słowa kluczowe – czyli frazy wpisywane przez internautów w polu „szukaj” wyszukiwarki (np. kurtka softshell w góry). Są one wplatane w treść strony oraz publikowane teksty,
- optymalizacja – mówiąc krótko, odpowiada ona za sprawność i szybkość działania strony, jak również za „zgodność” jej kwestii technicznych z wymaganiami stawianymi przez roboty wyszukiwarek,
- linki – wewnętrzne, które ułatwiają poruszanie się po stronie, a także zewnętrzne, publikowane na innych stronach www (link building),
- treści sponsorowane – dystrybuowane w formule PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie). Będą to między innymi linki promowane przez system Google Ads.
Zakres marketingu w wyszukiwarkach jest oczywiście znacznie szerszy, jednak najważniejszą informacją jest to, że realizowane w jego ramach strategie promocyjne mogą poprawić widoczność sklepu w sieci. Dzięki temu, będzie wyświetlał się na wysokich miejscach na liście wyszukiwania, a linki do niego znajdą tam, gdzie może zawędrować potencjalny klient. To zaś pozwala zwiększyć ruch w sklepie oraz, w rezultacie, poprawić sprzedaż.