Bydgoszcz
2C
Przelotne opady
100% wilgotność
Wiatr: 5km/h SW
H 2 • L 1
3C
Czw
3C
Pt
2C
Sob
1C
Nd
2C
Pon
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaREGIONPorady i ciekawostkiZwiększ sprzedaż i spraw, by Twój sklep był widoczny w internecie
03. AFTERWEB
16.12.2020 | 12:36

Zwiększ sprzedaż i spraw, by Twój sklep był widoczny w internecie

Na zdjęciu: Samo rozpoczęcie sprzedaży w sieci nie wystarczy, by poprawić wyniki finansowe swojego sklepu.

Fot. mat. autora

Pomimo ogromnych możliwości, jakie zapewnia internet, samo rozpoczęcie sprzedaży w sieci nie wystarczy, by poprawić wyniki finansowe swojego sklepu. Niezwykle ważne jest bowiem to, aby dotrzeć do osób, które mogą stać się naszymi klientami. Pomocny w tym będzie marketing w wyszukiwarkach.

​Co trzeba zrobić, aby sklep trafił do większego grona odbiorców?

W zrozumieniu wpływu SEM na możliwość znacznego zwiększenia sprzedaży pomocny okaże się przykład tego, w jaki sposób klienci szukają produktów. Zwłaszcza wtedy, gdy nie mają jeszcze sprecyzowanego miejsca, w którym zwykle robią zakupy.

Załóżmy, że internauta poszukuje kurtki na jesień. Musi być to jednak model, który zapewni wysoki komfort termiczny w górach, bez zagrożenia związanego z przegrzaniem organizmu. Z intensywnym wiatrem i temperaturami poniżej 10 stopni Celsjusza dobrze radzą sobie tkaniny softshell. Co więcej, wyróżniają się one wysoką oddychalnością.

Klient, chcąc kupić taką kurtkę, w polu „szukaj” wyszukiwarki prawdopodobnie wpisze więc następujące zapytanie: kurtka softshell w góry. Otrzyma listę sklepów, w których taki produkt się znajduje. Te wyświetlone na czołowych pozycjach mają największe szanse na to, że to właśnie u nich klient zakupi kurtkę.

Jak znaleźć się tak wysoko na listach wyszukiwania? Tym zajmuje się marketing w wyszukiwarkach, realizowany przez agencje pokroju AFTERWEB, które na bieżąco analizują rynek wyszukiwarek internetowych.

Czy agencja SEO/SEM pomoże mi w zwiększeniu sprzedaży?

Działania z zakresu SEM nie wpływają bezpośrednio na wyniki finansowe. Robią to jednak pośrednio – właśnie poprzez poprawę widoczności sklepu w sieci. Realizują one strategie skupiające się zarówno na wynikach organicznych, jak i sponsorowanych, pojawiających się nad i pod wynikami organicznymi. W jaki sposób? Kluczowe znaczenie mają tu następujące elementy:

  • słowa kluczowe – czyli frazy wpisywane przez internautów w polu „szukaj” wyszukiwarki (np. kurtka softshell w góry). Są one wplatane w treść strony oraz publikowane teksty,
  • optymalizacja – mówiąc krótko, odpowiada ona za sprawność i szybkość działania strony, jak również za „zgodność” jej kwestii technicznych z wymaganiami stawianymi przez roboty wyszukiwarek,
  • linki – wewnętrzne, które ułatwiają poruszanie się po stronie, a także zewnętrzne, publikowane na innych stronach www (link building),
  • treści sponsorowane – dystrybuowane w formule PPC (Pay Per Click – płatność za kliknięcie). Będą to między innymi linki promowane przez system Google Ads.

Zakres marketingu w wyszukiwarkach jest oczywiście znacznie szerszy, jednak najważniejszą informacją jest to, że realizowane w jego ramach strategie promocyjne mogą poprawić widoczność sklepu w sieci. Dzięki temu, będzie wyświetlał się na wysokich miejscach na liście wyszukiwania, a linki do niego znajdą tam, gdzie może zawędrować potencjalny klient. To zaś pozwala zwiększyć ruch w sklepie oraz, w rezultacie, poprawić sprzedaż.

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/


Podobne wpisy

Powiązane treści