Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

W piątek konferencja BiznesTrendy. „Przez ostatni rok wiele firm przeszło rewolucję”

Dodano: 19.11.2019 | 18:48

Na zdjęciu: Małgorzata Pelc to prezes Agenci Marketingowej Tandem oraz pomysłodawczyni konferencji.

Fot. Agencja Marketinowa TANDEM

W najbliższy piątek w Bydgoskim Centrum Targowo-Wystawienniczym odbędzie się konferencja BiznesTrendy 2019.

Organizatorami największej w regionie konferencji biznesowej są Agencja Marketingowa TANDEM i Pracodawcy Pomorza i Kujaw. Tegoroczna edycja wydarzenia odbędzie się pod hasłem „Inspiracje. Rozwój. Bezpieczeństwo”. Szczegółowy program konferencji oraz możliwość zakupu biletów jest umieszczony na stronie: www.biznestrendy.biz, zaś poniżej prezentujemy rozmowę z Małgorzatą Pelc – prezes zarządu Agencji Marketingowej TANDEM oraz pomysłodawczynią konferencji.

———————————

– Czym kierowaliście się Państwo podczas doboru prelegentów na tegoroczne BiznesTrendy?
Małgorzata Pelc (prezes zarządu Agencji Marketingowej TANDEM oraz pomysłodawczyni konferencji): Skupiamy się na tym, żeby tematyka konferencji tworzyła pewną całość, a prezentowane treści były przydatne i ciekawe. Nasi prelegenci będą inspirować, zachęcać do rozwoju, ale ze szczególną dbałością o bezpieczeństwo. Zależy nam przede wszystkim na tym, żeby każdy uczestnik wyniósł jak najwięcej praktycznej wiedzy, a nie treści reklamowych i to był nasz klucz w doborze prelegentów. Wśród tegorocznych gości zobaczymy m.in. dr Katarzynę Kłosińską, która poruszy temat użycia języka polskiego w biznesie, jego poprawności i różnych stylów językowych w zależności od kierunku komunikacji – innych form językowych będziemy używać w celach promocyjnych, a innych np. w komunikacji z urzędem. Maciej Tesławski opowie o tym, czy „strategia marketingowa w głowie szefa” jest wystarczająca, a Marcin Chlebowski pokaże, jakie cyberzagrożenia czyhają na nas każdego dnia, z których nawet nie zdajemy sobie sprawy. Tematyka jest zatem dość szeroka, jednak oscyluje wokół trzech głównych aspektów: „Inspiracje, rozwój, bezpieczeństwo”.

– Program konferencji został rozszerzony o zagadnienia z zakresu e-biznesu. Czy dziś możliwe jest jeszcze prowadzenie przedsiębiorstwa bez promocji swojej działalności w sieci?
– Krążą legendy, że tak (śmiech). Ale czy tego chcemy czy nie, coraz większa część naszego życia odbywa się w sieci, a większość konsumentów najpierw „sprawdza” informacje o firmie czy marce, a dopiero po zapoznaniu się z ofertą czy przejrzeniu materiałów dostępnych w Internecie na temat danej firmy, decyduje się na kontakt. Świat wirtualny staje się nieodzowną częścią naszego życia, zarówno prywatnego, jak i zawodowego, a funkcjonowanie firmy bez połączenia z Internetem jest praktycznie niemożliwe. Promocja w sieci ma jednak bardzo różne oblicza, a o tym, jak dopasować właściwą strategię promocji w Internecie i czy media społecznościowe są dobrym wyborem dla każdego rodzaju działalności – podpowiemy właśnie na konferencji.

– Konferencja odbywa się co roku. Czy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy w świecie biznesu pojawiły się może nowe tendencje, których wpływ był zauważalny na rynku?
– Mogłoby się wydawać, że przez rok niewiele się zmienia, jednak nawet przez same zmiany w przepisach wiele firm przeszło rewolucję. Przede wszystkim są to nadal zmagania z zabezpieczaniem danych osobowych pracowników czy klientów związane z wprowadzeniem polityki RODO. Zwracamy też znacznie większą uwagę na bezpieczeństwo cyfrowe i bardziej interesujemy się zabezpieczeniem swoich komputerów czy systemów przed hakerami. Pojawiło się pojęcie „generacji C”, z którą obok millenialsów oraz pokoleń X i Y muszą radzić sobie przedsiębiorcy. Nadal w zastraszającym tempie rozwija się marketing internetowy, pojawiają się nowe sposoby prowadzenia komunikacji z klientami. Nie wszystkie zmiany są rewolucyjne, ale i te warto zauważać i mieć ich świadomość.

– Druga część konferencji podzielona będzie na panele tematyczne – marketingowy i strategiczny. Gdyby miała Pani doradzić – kto powinien udać się na pierwszy z wymienionych, a kto – na drugi?
– Tak naprawdę wybór panelu zależy od indywidualnych preferencji uczestników związanych z poszczególnymi tematami i prelegentami. Na panelu marketingowym więcej tematów „dla siebie” odnajdą na pewno wszystkie osoby, które w różnym stopniu zajmują się promocją, marketingiem czy PR-em. Z panelu strategicznego więcej wyniosą osoby na stanowiskach zarządczych i związanych z bezpieczeństwem w różnych kontekstach.

– Konferencja BiznesTrendy to nie tylko część szkoleniowa, ale też okazja do spotkania przedsiębiorców z całego województwa. Jak ważna jest wzajemna wymiana doświadczeń i kontaktów przy prowadzeniu przedsiębiorstwa?
– Jeszcze 10 lat temu prawie nikt w Polsce o networkingu nie słyszał, dziś jest to jedno z podstawowych narzędzi zdobywania klientów. I chociaż idee networkingu są w Polsce rozwijane od wielu lat, niektórzy do tej pory mylą networking ze sprzedażą. A jest to po prostu możliwość poznawania ludzi biznesu oraz wzajemnego wspierania się. Coraz popularniejszy w Polsce networking dla pewnych rodzajów działalności jest kluczowym sposobem pozyskiwania nowych klientów. Daje też ogromne możliwości wymiany doświadczeń, a utrzymywanie dobrych relacji z różnymi środowiskami zawsze jest opłacalne dla biznesu.

Sebastian Torzewski