Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Koronawirus. Urząd Miasta Bydgoszczy wprowadza zmiany w funkcjonowaniu

Dodano: 25.01.2022 | 09:59

Na zdjęciu: Urząd miasta zmienia zasady funkcjonowania.

Fot. Szymon Fiałkowski

Urząd Miasta Bydgoszczy wprowadza zmiany w funkcjonowaniu. Mieszkańcy będą korzystać ze specjalnych biur podawczych.

Zmiana organizacji pracy urzędu ma związek ze wzrostem liczb zachorowań i osób przebywających na kwarantannie. Zmiany w obsłudze mieszkańców zostaną wprowadzone od środy, 26 stycznia. – Zachęcamy, by jeśli to tylko możliwe, kontaktować się z nami telefonicznie, elektronicznie bądź korespondencyjnie, a osobistą wizytę w urzędzie zamienić na rzecz innych form kontaktu – informuje magistrat.

Urząd miasta zorganizuje biura podawcze, w których będzie można złożyć wniosek lub pismo, a  w wyjątkowych sytuacjach załatwić sprawę natychmiastowo. Biura będą funkcjonować w następujących miejscach:
– przy ul. Jezuickiej 1 – w portierni na parterze. Jedyne otwarte wejście będzie od ulicy Jezuickiej. Nie będzie możliwości wejścia do budynku urzędu przy ul. Jezuickiej 1 innym wejściem;
– przy ul. Grudziądzkiej – na parterze w budynku A. Wyjątki będą stanowić zgłoszenia zgonów. Projekty budowlane należy składać przy ul. Jezuickiej 1.
– przy ul. Wojska Polskiego 65 – na parterze budynku będzie wyznaczone miejsce, w którym będzie można złożyć wniosek;
– przy ul. Jezuickiej 4 A- na parterze (przy dyżurce SM).

W filiach Urzędu Miasta przy ul. Emilii Gierczak (Fordon) i w Centrum Handlowym Zielone Arkady wizyty we wszystkich sprawach umawiane są telefonicznie.

Każdy mieszkaniec składający pismo/wniosek otrzyma formularz, na podstawie którego może wyrazić zgodę na doręczanie wszelkiej korespondencji związanej z przedmiotem sprawy w drodze elektronicznej, tj. w sposób przewidziany w art. 391 par. 1 pkt 2 ustawy Kodeks postępowania administracyjnego. Warunkiem takiego doręczania pism przez urząd jest podanie adresu do doręczeń elektronicznych e-PUAP. Dzięki temu nie będzie konieczności kolejnych wizyt w urzędzie.

Dowody osobiste
Referat Dowodów Osobistych Wydziału Spraw Obywatelskich – wnioski o wydanie dowodu osobistego można składać osobiście lub drogą elektroniczną przez e-PUAP (dla dzieci do 12 roku życia). Odbiór dokumentów po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym.

Wydział Uprawnień Komunikacyjnych
Obsługa mieszkańców odbywa się na bieżąco – można rejestrować się telefonicznie na konkretną godzinę. Dostępnych jest również kilka stanowisk do bieżącej obsługi.

Wnioski osłonowe
Wnioski o dodatki osłonowe należy składać przy ul. Wojska Polskiego 65, a do końca stycznia br. także w POM w Zielonych Arkadach i w filii UMB w Fordonie. Od 1 lutego br. wnioski będzie można składać tylko w Wydziale Świadczeń Rodzinnych przy ul. Wojska Polskiego oraz filii UMB w Fordonie przy ul. E. Gierczak.

Urząd miasta uruchomił infolinię pod numerem 800-800-404 (z telefonów stacjonarnych) lub tel. 52 58 58 344 (dla dzwoniących z telefonów komórkowych). Infolinie są czynne w godzinach:
poniedziałek:    8:00 – 16:00
wtorek:    8:00 – 18:00
środa:    8:00 – 16:00
czwartek:    8:00 – 16:00
piątek:    8:00 – 14:00

Sebastian Torzewski