Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Teksty na stronę internetową. Jak je pisać?

Dodano: 12.04.2022 | 12:32

Na zdjęciu: Dobrze przemyślany tekst może rozwiać wątpliwości, odpowiedzieć na potrzeby czy przekonać do działania.

Fot. pixabay.com

Tworząc teksty na stronę internetową warto wiedzieć do kogo je pisać oraz jak je kreować, aby użytkownicy faktycznie je czytali. Pracownicy firm często nie wiedzą, jak się do tego zabrać. Przyjrzyjmy się zatem najważniejszych kwestiom, na które warto zwrócić uwagę.

Treści w internecie rządzą się swoimi prawami. Czytanie tekstów w tym środowisku odbywa się na zasadzie skanowania. Mózg śledzi linijkę po linijce, ale w rzeczywistości wychwytuje tylko to, co przykuwa jego uwagę. Jest to cenna wskazówka.

Do kogo pisać teksty na stronę internetową?

Na początku trzeba zastanowić się do kogo treści będą kierowane. Należy zdefiniować kim jest potencjalny odbiorca. Można stworzyć personę i nadać jej przede wszystkim imię i wiek. Następnie trzeba zastanowić się co lubi, a co ją irytuje oraz czego pragnie, a co ją ogranicza. Komunikat ma być napisany właśnie do tej persony.

Dobrze przemyślany tekst może rozwiać wątpliwości, odpowiedzieć na potrzeby czy przekonać do działania. Czas pracy nad treścią może być różny, dlatego warto rozplanować tekst wcześniej.

Często zdarza się, że firmy skupiają zbyt dużo uwagi sobie. Wymieniają cały wachlarz zalet, jakie posiadają. Składają też wiele obietnic, które mają zamiar spełnić. W gruncie rzeczy jest to zrozumiałe, ponieważ pewne cechy i osiągnięcia zasługują na to, aby ujrzeć światło dzienne. Trzeba jednak zwrócić uwagę na to, że zazwyczaj nie tego potencjalny klient chce się dowiedzieć.

Jak pisać teksty na stronę internetową, aby je czytano?

Po pierwsze – język korzyści. Jest to odpowiedź na potrzeby klienta, a czasem nawet kreowanie jej. Konsument nie zwraca uwagi tylko na dany produkt, ale też na korzyści ekonomiczne z nim związane. Jak odróżnić cechę od korzyści? Ta pierwsza odnosi się do produktu, zaś druga do odbiorcy.

Po drugie – pisz w prosty sposób. Jasne komunikaty to podstawa. Teksty przepełnione długimi, niezrozumiałymi słowami wcale nie są atrakcyjne. Język branżowy, w niektórych przypadkach jest niezbędny, ale klient, który dopiero wchodzi w daną dziedzinę prawdopodobnie wycofa się, kiedy nie zrozumie przekazu.

Po trzecie – od ogółu do szczegółu.  Odpowiedni tekst powinien rezonować z odbiorcą i odpowiadać na podstawowe pytania ( kto?, co?, jak?, gdzie?, kiedy?, po co?). Konsument często nie ma czasu, aby czytać rozbudowaną ofertę. Jeśli zainteresują go informacje ogólne, wtedy z pewnością przejdzie do szczegółów.

Teksty na stronę internetową. Kto je pisze?

Odpowiedź jest prosta! Copywriterzy, czyli osoby zajmujące się pisaniem tekstów. Ogromne doświadczenie w tym zakresie posiada Grupa Enjoy Media, a w ich składzie są dziennikarze gazety oraz portalu MetropoliaBydgoska.PL. Teksty, które piszą to m.in. opisy produktów, treści na social media, artykuły na bloga czy teksty na strony www. Ich unikalne treści dają możliwość uzyskania wyższej pozycji w wyszukiwarkach. Dostępny jest też wariant pisania tekstów typowo pod SEO. Pełna oferta tej agencji dostępna jest na stronie www.enjoymedia.pl.


Zobacz też: Porady graficzne dla firm. Co warto o nich wiedzieć?