Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Most w Samociążku do przebudowy. Co z objazdami?

Dodano: 07.02.2023 | 10:07

Na zdjęciu: Most w Samociążku zlokalizowany jest w ciągu drogi powiatowej z Koronowa do Bożenkowa.

Fot. IN

Zarząd Dróg Powiatowych od kilku lat przymierza się do przebudowy mostu w Samociążku (gm. Koronowo). W ostatnim czasie w przestrzeni publicznej pojawiło się wiele pytań ze strony mieszkańców w sprawie tej inwestycji. Co z objazdami? Jak dotrzemy do Koronowa lub Bydgoszczy? – pytali mieszkańcy. Postanowiliśmy zapytać o to dyrektora ZDP w Bydgoszczy

Most w Samociążku zlokalizowany jest w ciągu drogi powiatowej z Koronowa do Bożenkowa. Pod nim przepływa woda z Zalewu Koronowskiego do elektrowni wodnej. Tuż za nim znajduje się osiedle domów jednorodzinnych. Kiedy wybuchła wojna w Ukrainie, przejście przez elektrownię zostało zamknięte. Enea tłumaczyła, że to ze względów bezpieczeństwa. Ponadto planowany jest gruntowny remont ul. Nad Kanałem w Samociążku. Dlatego część mieszkańców obawia się paraliżu komunikacyjnego.

Enea oddała most

Przypomnijmy, że właścicielem mostu w Samociążku była Enea Wytwarzanie. Ruch wahadłowy został wprowadzony w 2019 roku na wniosek właściciela obiektu po otrzymaniu ekspertyzy budowlanej nakazującej w trybie pilnym ograniczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów poruszających się po obiekcie do 20t.  Aby, ułatwić całą procedurę, w 2020 roku Enea przekazała przeprawę starostwu. Konieczny był remont mostu, jednak ten odwlekał się w czasie.

Dokumentacja cały czas nie jest gotowa

– Dokumentacja projektowa pn. Przebudowa drogi powiatowej nr 1525C Koronowo – Żołędowo w miejscowości Samociążek polegająca na podniesieniu nośności obiektu inżynierskiego numer JNI 35013314 jest na ukończeniu, jednakże ciągle w trakcie opracowania – przekazał nam Bolesław Grygorewicz, dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Bydgoszczy.

– Został złożony wniosek o wydanie decyzji ZRID. Dopiero kiedy ta decyzja zostanie wydana, możliwe będzie rozpoczęcie robót budowlanych. W ramach planowanego przedsięwzięcia planuje się przebudowę istniejącego obiektu wraz z dojazdami. Przebudowa polegać będzie zwłaszcza na rozbiórce istniejących i budowie nowych przęseł mostu. Tak samo jak w stanie istniejącym, przewiduje się wykonanie trzech przęseł o schemacie statycznym belki swobodnie podpartej. Każde z przęseł będzie wykonane jako żelbetowe, a w skład jego konstrukcji będą wchodzić cztery dźwigary główne, dwie poprzecznice podporowe, trzy poprzecznice pośrednie oraz płyta pomostu – dodaje dyrektor Grygorewicz.

Co z objazdami?

Jakie są przewidywane koszta? Na chwilę obecną ZDP nie posiada kosztorysów inwestorskich na poszczególne branże. – Oczywistym jest, że każde roboty budowlane związane są z utrudnieniami – przyznaje Bolesław Grygorewicz.

– Objazd prowadzony będzie zgodnie z zatwierdzonym projektem tymczasowego oznakowania, głównie droga krajową 25. Nie przewiduje się większych ingerencji w istniejącą kładkę znajdującą się obok mostu, po stronie wody dolnej. W miarę możliwości ruch pieszy i rowerowy zostanie na niej utrzymany w trakcie prowadzenia prac – dodaje na zakończenie.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments