Coraz bliżej rowerowego spięcia Fordonu z Jarużynem. Znamy też projektantów kolejnych tras
Dodano: 24.06.2024 | 16:40Na zdjęciu: Trwają przygotowania do kolejnych inwestycji rowerowych w Fordonie, na Osowej Górze, w BPPT oraz na Leśnym.
Fot. Szymon Makowski
Firma Strabag wybuduje oczekiwaną drogę rowerową łączącą Fordon z Jarużynem, a Betpol – infrastrukturę wzdłuż ulicy Sułkowskiego. ZDMiKP unieważnił natomiast przetarg na odcinek przy Toruńskiej i Kieleckiej. Poznaliśmy także wykonawców projektów kolejnych inwestycji, które połączą Bydgoszcz z sąsiednimi gminami.
Pod koniec marca ZDMiKP ogłosił przetarg na projekt i budowę trzech dróg dla rowerów: przy ulicach Wyzwolenia i Sudeckiej, wzdłuż Sułkowskiego (od Dworca Leśne do Chodkiewicza) i Kieleckiej oraz Toruńskiej. Oferty w przetargu poznaliśmy w połowie maja. Na budowę infrastruktury rowerowej wzdłuż Sudeckiej i Wyzwolenia drogowcy chcieli przeznaczyć 3,9 miliona złotych. Najtańszą propozycję złożyła firma Bogmar z Ostromecka (5,9 miliona złotych); pozostałe oferty to 7,4 miliona (Betpol), 8 milionów (Affabre) i 10,4 miliona (Strabag).
Budżet na drogę przy Sułkowskiego określono na nieco ponad osiem milionów – najtańsza oferta firmy Affabre wynosiła 12,9 miliona, Betpol oczekiwał 13,3 miliona, a Strabag aż 16,6. Na budowę trasy przy Kieleckiej i Toruńskiej drogowcy chcieli przeznaczyć 1,7 miliona – najtańszą ofertę znów złożył Bogmar (2,4 miliona), Affabre zaproponowało trzy miliony, Betpol – 3,3 a Strabag – 4,2.
CZYTAJ TAKŻE: Autobus MZK uderzył w drzewo. Są ranni [ZDJĘCIA]
Z uwagi na zbyt wysokie ceny ZDMiKP zaprosił firmy do składania ofert dodatkowych. W przypadku infrastruktury wzdłuż Sułkowskiego żadna nie złożyła obniżonej propozycji, ale mimo to zwycięzcą tej części przetargu została firma Betpol; oferta Affabre nie podlegała ocenie. Drogę rowerową wzdłuż Sudeckiej i Wyzwolenia wykona natomiast Strabag, który złożył ofertę dodatkową opiewającą na 7,3 miliona – propozycja Bogmaru nie podlegała ocenie.
Postępowanie na budowę infrastruktury dla rowerzystów przy Toruńskiej i Kieleckiej zostało natomiast unieważnione – jak tłumaczą drogowcy, żaden z wykonawców nie przystąpił do negocjacji, a ofertę dodatkową opiewającą na 3,1 miliona złożył jedynie Strabag. Budżet ZDMiKP na ten cel nie został podniesiony, zatem prace na Kieleckiej jeszcze poczekają na start. Inwestycje w Fordonie oraz na Leśnym i Bielawach mają zakończyć się po 16 miesiącach od podpisania umowy; budowa powinna zatem rozpocząć się mniej więcej na początku 2025 roku.
Nowe drogi dla rowerów do Osielska, Strzelec Dolnych czy Osówca. Znamy projektantów
Zarząd dróg rozstrzygnął też przetarg na wykonanie projektów czterech zadań, których celem jest połączenie Bydgoszczy z ościennymi gminami – kontynuację drogi dla rowerów biegnącej wzdłuż ulicy Kolbego na odcinku Kormoranów – granica miasta, budowę odcinka wzdłuż ulicy Pod Skarpą łączącego infrastrukturę powstałą w gminie Osielsko ze skrzyżowaniem Pod Skarpą/Zamczysko czy wzdłuż Wyzwolenia od Sudeckiej do Brzegowej. Zaplanowano również przedłużenie DDR wzdłuż ulicy Petersona w parku przemysłowym do obszaru węzła S10 w Emilianowie.
Jak informowaliśmy, w trzecim przetargu na wykonanie dokumentacji nowych odcinków tras dla poruszających się jednośladami wpłynęło sześć ofert na każdą z czterech części zamówienia. Ostatecznie wybrano dwie firmy: infrastrukturę wzdłuż Pod Skarpą i Petersona zaprojektuje pracownia Koniczyna Grzegorza Bebyna (za kolejno 196 i 152 tysiące złotych), a wzdłuż Wyzwolenia i Kolbego spółka Eco5Tech za 307 i 239 tysięcy. Projektanci nowej infrastruktury będą mieli 10 miesięcy na wykonanie dokumentacji.
- Posłowie Bogucki i Schreiber przekonują: Sytuacja finansowa samorządów nie uległa zmianie - 11 grudnia 2024
- Konfederacja z rózgą dla rządu Tuska. „Tłuste koty PiS-u zostały zamienione na tłuste koty KO i PSL” - 11 grudnia 2024
- Sztuka wychodzi z Politechniki. Uczelnia nawiązała współpracę z III LO - 11 grudnia 2024