Znamy korzystne oferty na przebudowę Jana Pawła II, Podmiejskiej i Srebrnej
Dodano: 15.09.2025 | 10:08Na zdjęciu: Prace na Jana Pawła II mają być wykonane w przeciągu trzech miesięcy od podpisania umowy, a na Podmiejskiej i Srebrnej po sześciu i dziewięciu miesiącach.
Fot. Szymon Fiałkowski/archiwum
Znamy korzystne oferty na remont trzech bydgoskich ulic. Oferty firm budowlanych na położenie nowych nawierzchni na Jana Pawła II, Srebrnej i Podmiejskiej mieszczą się w budżecie ZDMiKP.
1 sierpnia ZDMiKP ogłosił przetarg na modernizację Podmiejskiej i Srebrnej na Osowej Górze oraz na budowę oświetlenia na wymienionych oraz przyległych do nich ulicach: Bażanciej, Kruszyńskiej, Niklowej, Skośnej oraz Spiżowej. Remont Podmiejskiej obejmie cały 600-metrowy odcinek od przejazdu kolejowego do Srebrnej; przeprojektowany zostanie wlot Kruszyńskiej. Wykonana zostanie też przebudowy chodnika oraz zjazdów. Ciąg pieszy planuje się oddzielić od jezdni zielenią o szerokości min. 5,5 m.
Niespełna kilometrowy odcinek Srebrnej (do Niklowej) także zyska zupełnie nową podbudowę (na ok. 230 metrów będzie musiała zostać wzmocniona z uwagi na występowanie gruntów słabonośnych) i nawierzchnię. Zaplanowano także przebudowę istniejącego ciągu pieszego na ciąg pieszo-rowerowy o nawierzchni bitumicznej i odbudowę zjazdów.
CZYTAJ WIĘCEJ O REMONCIE PODMIEJSKIEJ I SREBRNEJ
12 września ZDMiKP otworzył oferty w postępowaniu. Wzięły w nim udział cztery firmy – najtańszą propozycję przedstawiła toruńska firma Onde, ostatnio próbująca swoich sił w bydgoskich przetargach. Opiewa ona na 11,7 miliona złotych. Za nieco ponad 12 milionów ulice chce przebudować konsorcjum Betpolu i Inodrogu, natomiast kwoty zaproponowane przez ZUK Juliusz Pilarski i Strabag przekroczyły 13 milionów. Wszystkie oferty są znacznie niższe niż przewidywany przez drogowców budżet, wynoszący 17,1 miliona.
W zakładanej przez ZDMiKP kwocie (7,1 miliona) mieszczą się również propozycje potencjalnych wykonawców remontu alei Jana Pawła II. – Prace będą prowadzone na jezdni zachodniej od ul. Kujawskiej do granicy miasta, na jezdni wschodniej od przystanku autobusowego na wysokości ul. Wąbrzeskiej do Kujawskiej oraz na fragmencie pomiędzy przebudowywanym centrum handlowym i wiaduktem T. Mazowieckiego – wyjaśniała Katarzyna Muszyńska, rzeczniczka ZDMiKP.
Najniższą ofertę (5,1 miliona brutto łącznie za zamówienie podstawowe i prawo opcji) przedstawił Inodrog; nieco więcej – 5,3 – oczekuje Onde; Strabag wycenił roboty na 5,6 miliona. W obu przetargach wszyscy chętni zaproponowali siedmioletni okres gwarancji.
- Czy Bydgoszcz pójdzie w ślad za Katowicami i zwiększy podatek od nowych, niesprzedanych mieszkań? - 15 września 2025
- Wyjątkowy spacer po Solcu Kujawskim. Śladami budynków użyteczności publicznej - 15 września 2025
- Znamy korzystne oferty na przebudowę Jana Pawła II, Podmiejskiej i Srebrnej - 15 września 2025