Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Trasa W-Z ponownie trafi pod konsultacje. Tym razem z jednym wariantem

Dodano: 05.06.2017 | 13:17

Uwagi do projektu będzie można składać od 8 do 30 czerwca.

Na zdjęciu: Zarówno pod ulicą Gdańską, jak i Sułkowskiego trasa W-Z ma przebiegać tunelem.

Fot. wizualizacje UM Bydgoszczy

W najbliższy czwartek, po wielu miesiącach oczekiwań, rozpoczną się konsultacje społeczne w sprawie rozbudowy trasy W-Z. Tym razem drogowcy zapowiadają, że zaprezentują mieszkańcom już tylko jedną koncepcję projektową.

CZYTAJ TAKŻE: Trasa W-Z przejdzie gruntowną metamorfozę. Ratusz zaprezentował rewolucyjny plan [WIZUALIZACJE]

To zasadnicza zmiana w stosunku do ubiegłorocznego wyłożenia publicznego, gdy mieszkańcy analizowali aż trzy pakiety rozwiązań. Różnicował je między innymi sposób krzyżowania się ulic (mowa o skrzyżowaniach ulic Artyleryjskiej i Kamiennej z Gdańską, a także Kamiennej z Sułkowskiego oraz Wyszyńskiego) – brano pod uwagę zarówno pozostawienie ich na jednym poziomie , jak również wydrążenie tunelu bądź budowę estakady. Przypomnijmy, że w ramach rozbudowy trasy W-Z ma powstać ponadto drugi most na Brdzie w ciągu ulicy Pileckiego, a także kolejna estakada nad węzłem Bydgoszcz Wschód stanowiąca alternatywny dojazd do Fordonu.

Nowa koncepcja, która zostanie poddana ocenie bydgoszczan, jest wypadkową wspomnianych wcześniej wariantów. Jak już informowaliśmy zimą, trasa W-Z u zbiegu z ul. Gdańską i Sułkowskiego zostanie poprowadzona tunelem, ale na wysokości ul. Wyszyńskiego będzie przebiegała na poziomie +1. Kluczową zmianą będzie przesunięcie osi jezdni w kierunku północnym na wysokości ulicy Kasztanowej, co spowoduje, że miasto przejmie od prywatnych właścicieli okoliczne działki. – W tej sprawie padło sporo wniosków o wykup i prezydent przychylił się do głosu mieszkańców – mówi w rozmowie z nami Paweł Winiarski z Wydziału Przygotowania Inwestycji ZDMiKP. Z naszych ustaleń wynika ponadto, że na nowy projekt naniesione zostaną lokalizacje ekranów akustycznych. Prawdopodobne jest także poszerzenie chodnika i drogi dla rowerów w północno-zachodniej części skrzyżowania ulic Artyleryjskiej, Kamiennej i Gdańskiej – do rozstrzygnięcia pozostaje kwestia wyburzenia muru okalającego sąsiednie wojskowe tereny.

Konsultacje rozpoczną się 8 czerwca i potrwają do końca miesiąca. Swoje uwagi będzie można przekazywać zarówno w formie tradycyjnej, papierowej karty konsultacyjnej, jak i elektronicznie. Jak informuje ratusz, dzięki nim możliwe będzie skorygowanie projektu, a akceptacja jego zakresu umożliwi wykonanie raportu oddziaływania na środowisko. Według wstępnych kosztorysów, rozbudowa trasy W-Z ma kosztować od 500 do nawet 780 milionów złotych.

Nierozstrzygnięta pozostaje za to kwestia raportu z ubiegłorocznych konsultacji z mieszkańcami. Mimo że już w pierwszej połowie grudnia trafił on na biurko prezydenta Rafała Bruskiego, to do dzisiaj nie ujrzał światła dziennego. Chcieliśmy zapytać zastępcę Bruskiego – Mirosława Kozłowicza, a także zastępcę dyrektora ZDMiKP ds. inwestycji Macieja Gusta, dlaczego dokument nie został upubliczniony, ale obaj okazali się dla nas nieuchwytni. Podobnie jak naczelnik Wydziału Przygotowania Inwestycji Marek Stanek, który przebywa na zwolnieniu lekarskim.