Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Debata BYLOT-u: Co dla turystów? Co dla mieszkańców? Jak znaleźć kompromis? [ZDJĘCIA]

Dodano: 06.09.2018 | 16:17

Na zdjęciu: Pierwsza z cyklu debat "Jakość w turystyce".

Fot. Stanisław Gazda

Dzisiaj, 6 września, w Przystani Bydgoszcz przy ul. Tamka 2, rozpoczął cykl debat „Jakość w Turystyce”. Uczestnicy dzisiejszej debaty próbowali znaleźć odpowiedź na następujące pytania: Co dla turystów? Co dla mieszkańców? Jak znaleźć kompromis?

Obecność na debacie m.in. zastępcy prezydenta Bydgoszczy Iwony Waszkiewicz nie była tylko kurtuazyjna. Jak powiedziała w rozmowie z nami – władze miasta bardzo często rozmawiają ze środowiskiem turystycznym i wsłuchują się w jego głosy. Dzieje się to chociażby w ramach prac nad Strategią Marki Miasta, która zawiera elementy strategii rozwoju turystyki w naszym mieście. To dowód na to, iż chcemy część działań realizować wspólnie, a ta debata, jest kolejnym krokiem na drodze współpracy – dodała Waszkiewicz.

Prowadzący debatę dr hab. Piotr Zmyślony z  Katedry Turystyki Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu uważa, że najlepiej prowadzona działalność turystyczna jest taka, której efekty zadowalają zarówno turystów odwiedzających miasto, jak i jego mieszkańców. Na nich najłatwiej jest sprawdzić, co może być atutem przyciągającym turystów. I gdyby chcieć odpowiedzieć na te dwa pytania: co dla turystów?, co dla mieszkańców? należałoby powiedzieć: to samo! Tylko należy pamiętać, że magnesem nie mogą być slogany, billboardy. To muszą być konkretne działania, a tych nie będzie, gdy nie będzie na nie pieniędzy…Bydgoszcz jest jeszcze na tym etapie drogi, że może nie popełnić błędu innych miast i zrobić wszystko od początku, i zrobić to dobrze…Miasta, które mają problemy z turystyką, to miasta uzależnione od turystyki. Bydgoszcz musi się tego ustrzec.

Zmyślony chciałby, żeby efektem dzisiejszej debaty było uświadomienie sobie, że rozwój turystyki musi być sprawą mieszkańców, których należy słuchać, bo jeżeli oni czegoś chcą, lub im się coś podoba, tego mogą chcieć turyści i może im także się spodobać. To także sprawa oddolnych inicjatyw środowisk np. hotelarskich, gastronomicznych, kupieckich, rzemieślniczych itp. itd.

Partnerami projektu są: Polska Izba Turystyki oddział Kujawsko-Pomorski, Wyższa Szkoła Bankowa w Toruniu, Wydział Finansów i Zarządzania w Bydgoszczy, Kujawsko – Pomorska Organizacja Turystyczna, Izba Gospodarcza Hotelarstwa Polskiego.