[awesome-weather owm_city_id="3102014" location="Bydgoszcz" units="C" size="wide" show_icons="1" custom_bg_color="#070738"]
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Trwa rozbiórka wiaduktu w ciągu Armii Krajowej. Od poniedziałku zmiany w ruchu

Dodano: 13.10.2022 | 10:11

Na zdjęciu: Obecnie trwa rozbiórka wschodniego wiaduktu w ciągu Armii Krajowej.

Fot. ZDMiKP

Trwają pierwsze prace rozbiórkowe wschodniego wiaduktu w ciągu al. Armii Krajowej. Demontowane są kolejne elementy obiektu, a na plac budowy zjeżdża coraz więcej ciężkiego sprzętu. ZDMiKP informuje, że od poniedziałku, 17 października nastąpią kolejne zmiany w organizacji ruchu.

Przebudowa wschodniego wiaduktu na trasie z Bydgoszczy do Osielska rozpoczęła się w drugiej połowie września – od tego momentu ruch pojazdów prowadzony jest dwukierunkowo sąsiednim wiaduktem. Wykonawca – Mostostal Kielce – prowadzi obecnie prace rozbiórkowe starej konstrukcji.

Na budowie nowego wiaduktu rozebrana została nawierzchnia na jezdni i chodniku, wykonano tymczasowy przejazd od strony kościoła do ul. Armii Krajowej oraz trwa rozbiórka betonowych płyt wzmacniających nasypy. W ciągu tygodnia powinny rozpocząć się roboty palowe za przyczółkami istniejącego wiaduktu – mówi Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.

Okoński dodaje, że sporo kłopotu sprawiają wykonawcy sprawy związane z prowadzeniem robót nad torami. – Spółka PKP PLK zaostrzyła warunki i tzw. wyłączenia kolejowe będą krótsze niż zapowiadano. Wyłączenia kolejowe to czas pomiędzy przejazdami pociągów, w którym wyłącza się trakcję elektryczną, by umożliwić wykonywanie robót budowlanych. Z uwagi na intensywny ruch kolejowy (przebiegają tędy dwie linie kolejowe, w tym jedna do Warszawy, a druga to magistrala węglowa), takie wyłączenia są możliwe jedynie w nocy – informuje rzecznik.

Warto dodać, że w poniedziałek (17 października) zamknięty zostanie przejazd pod wiaduktami i tym samym dojazd do ul. Modrzewiowej.

Przypomnijmy, że nowy obiekt będzie wyglądał podobnie jak sąsiedni – pojawią się łuki nośne z rur stalowych oraz podwieszone do nich przęsło stalowe. Obiekt nadal będzie posiadał dwa pasy ruchu, ale powstanie też chodnik i droga dla rowerów. Jeśli w trakcie prac nie wystąpi konieczność dodatkowych robót, potrwają one około roku. Ich koszt to niemal 30 milionów złotych.

CZYTAJ TAKŻE: Jak powstawała trasa na 40-lecie PRL? Historia budowy alei Armii Krajowej

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments