Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Broker kurierski – co to jest i jak działa?

Dodano: 11.05.2023 | 16:31

Na zdjęciu: Integracje sklepu internetowego z kurierami i współpraca z brokerem odbywają się bez konieczności podpisania umowy i zbędnych formalności.

Fot. nadesłane

Na wybór konkretnego sklepu internetowego przez klienta wpływa wiele czynników. Rodzaj, jakość oraz cena produktu są ważne, ale nie zawsze najważniejsze. Dla wielu osób istotnym aspektem, który biorą pod uwagę podczas wyboru e-sklepu, jest sposób i koszt dostawy. Dlatego zaleca się oferowanie klientom różnych form wysyłki. Nie ma potrzeby podpisywania odrębnej umowy z każdą firmą dostawczą. Można bowiem skorzystać z usług brokera kurierskiego. Co to takiego?

Jak działa broker kurierski?

Broker kurierski współpracuje z firmami przewozowymi. Pełni rolę pośrednika między przewoźnikiem a nadawcą przesyłki. Sam nie realizuje usługi, ale zleca ją zewnętrznej firmie. Mogłoby się wydawać, że przez to ceny usług dostawczych są wyższe. W rzeczywistości jednak broker podpisuje umowy z wieloma różnymi firmami kurierskimi i realizuje dużo zleceń. Dzięki temu, że wysyła znacznie więcej paczek niż np. pojedynczy sklep, może wynegocjować atrakcyjniejsze ceny usług. To przekłada się na niższe ceny dla konkretnych sklepów, które podpiszą z nim umowę, a w efekcie dla klientów. Współpraca z brokerem oraz integracje sklepu internetowego z kurierami to zatem polecane rozwiązanie dla właścicieli e-sklepów, którym zależy na udostępnianiu na stronie wielu opcji dostawy i zapewnieniu atrakcyjnych cen dla klientów.

Jakie są zalety współpracy z brokerem kurierskim?

Niższe koszty dostawy to niejedyna zaleta tego rozwiązania. Integracje sklepu internetowego z kurierami i współpraca z brokerem odbywają się bez konieczności podpisania umowy i zbędnych formalności. Dużym atutem tej opcji jest możliwość dostarczenia klientom sklepu różnych form dostawy. Dzięki temu mogą oni wybrać metodę, która najlepiej odpowie ich preferencjom, np. wysyłkę firmą kurierską, do paczkomatu, tradycyjną pocztą albo odbiór w punkcie. Właściciel sklepu nawiązujący współpracę z brokerem nie musi też deklarować minimalnej liczby przesyłek wysyłanych w miesiącu. To miła odmiana, gdyż w przypadku podpisania bezpośredniej umowy z firmą kurierską konieczne jest określenie minimalnej liczby wysyłanych paczek, a w przypadku niewywiązania się z umowy, np. wysyłki mniejszej liczby paczek niż w deklaracji, należy liczyć się z karami pieniężnymi.

Co istotne, właściciel decydujący się na integracje sklepu internetowego z kurierami nie musi współpracować tylko z jedną platformą brokerską. Ma możliwość łatwego porównania cen usług i wybrania takiego brokera, którego oferta w konkretnym momencie najbardziej mu odpowiada. Ponadto rozwiązanie to pozwala na wysyłanie paczek różnego rodzaju – nie tylko krajowych, ale również zagranicznych, w tym niestandardowych.

Justyna Torzewska