Budowa ronda coraz bliżej. Samorząd województwa zwiększył dofinansowanie
Dodano: 15.04.2019 | 22:49Decyzja zapadła podczas poniedziałkowej sesji sejmiku.
Na zdjęciu: Rondo turbinowe ma powstać u zbiegu ul. Szubińskiej z aleją Ofiar Hitleryzmu.
Fot. Szymon Fiałkowski
Budowa ronda turbinowego znacznie się przybliżyła. W poniedziałek, radni sejmiku województwa kujawsko-pomorskiego podjęli decyzję o zwiększeniu dofinansowania dla tej inwestycji.
Na tę informację z niecierpliwością czekano nie tylko na terenie gminy Białe Błota i bydgoskiego Miedzynia. Czekali na nią również – i to chyba w pierwszej kolejności – kierowcy, którzy codziennie w godzinach szczytu stoją w ogromnych korkach na ul. Szubińskiej, próbując wyjechać z Bydgoszczy w kierunku Białych Błot.
SPRAWDŹ RÓWNIEŻ: Wszystkie informacje o budowie ronda turbinowego
Podczas poniedziałkowej sesji, radni sejmiku województwa podjęli decyzję o zwiększeniu dofinansowania tej jednej z kluczowych drogowych inwestycji w naszym regionie. – Pierwotnie planowana kwota na realizację rozbudowy Drogi Wojewódzkiej 223 – ul. Szubińskiej w Białych Błotach (w tym budowa ronda w ciągu DW1537C relacji Trzciniec – Ciele – Kruszyn Krajeński oraz drogi gminnej na Miedzyń) wraz z jego odwodnieniem i oświetleniem oraz przebudową pozostałych sieci kolidujących z inwestycją wynosiła 12 milionów złotych – informuje Danuta Zagubień z biura inwestycji drogowych departamentu infrastruktury i transportu w urzędzie marszałkowskim. W poniedziałek zapadła decyzja o zwiększeniu budżetu na tę inwestycję ze strony samorządu województwa o 1 734 663 zł. Przypomnijmy, że w połowie stycznia podczas burzliwej sesji, zgodę na dofinansowanie tej inwestycji wyrazili także radni gminy Białe Błota. Gmina zwiększyła swoje wydatki na tę inwestycję o kolejne 2 miliony złotych. Nadmieńmy, że w połowie stycznia podczas burzliwej sesji, zgodę na dofinansowanie tej inwestycji wyrazili także radni gminy Białe Błota. Gmina zwiększyła swoje wydatki na tę inwestycję o kolejne 2 miliony złotych.
Przypomnijmy: umowę na realizację tej inwestycji podpisali w październiku 2018 roku ówczesny zastępca wójta gminy Białe Błota Jan Jaworski i skarbnik Lucyna Krasulak oraz marszałek województwa kujawsko-pomorskiego Piotr Całbecki i wicemarszałek Zbigniew Ostrowski. Od tego czasu, firma Kobylarnia zrealizowała pierwszą część zadania, jaką była budowa drogi dojazdowej do zaprojektowanego ronda od strony Trzcińca. Rondo ma powstać na skrzyżowaniu ul. Szubińskiej z aleją Ofiar Hitleryzmu i drogą powiatową prowadzącą w kierunku Trzcińca. Ostatnio jednak inwestycja stanęła w miejscu. Dlaczego? W głównej mierze poszło o sprawy związane z finansami.
Decyzja radnych gminy Białe Błota i teraz sejmiku województwa ma kluczowe znaczenie. Pierwotnie zabezpieczona kwota 14,8 miliona zł okazała się zbyt mała, by można było rozstrzygnąć postępowanie przetargowe rozpisane przez Zarząd Dróg Wojewódzkich. Wystarczy wspomnieć, że najtańsza oferta złożona przez Kobylarnię opiewała na 18,5 mln zł, zaś Strabag złożył konkurencyjną ofertę na 21,5 mln zł. Ta zmiana ma pozwolić na szybkie rozstrzygnięcie przetargu. – Wówczas dokonamy wyboru wykonawcy z najkorzystniejszą ofertą, a w efekcie podpiszemy umowę na realizację zadania – mówi nam rzecznik prasowy Zarządu Dróg Wojewódzkich Michał Sitarek.
Przypomnijmy, że rondo ma liczyć dwa pasy ruchu na kierunku Bydgoszcz – Białe Błota, będzie miało średnicę ok. 48 metrów, 3,5-4,5 m liczyć będzie szerokość jezdni, a 3,5 m – szerokość ciągu pieszo-rowerowego. Po wyłonieniu firmy, która wykona to zadanie, czas na realizację budowy ronda ma wynieść dwanaście miesięcy.
- OFICJALNIE: Żużlowy cykl SEC 2025 rozpocznie się w Bydgoszczy! - 12 grudnia 2024
- ABRAMCZYK Polonia z licencją na sezon 2025. Znamy datę Kryterium Asów! - 11 grudnia 2024
- Żużlowa ABRAMCZYK Polonia zaprezentowała skład na 2025. Wybrała też nowego kapitana - 9 grudnia 2024