Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Bydgoska firma wdraża nowy system informacji pasażerskiej na dworcach kolejowych. Zaczęła na Mazowszu

Dodano: 05.04.2020 | 20:53

Na zdjęciu: Nowy system informacji pasażerskiej został wdrożony na linii kolejowej 447 Grodzisk Mazowiecki - Warszawa Włochy.

Fot. mat. KZŁ Bydgoszcz

Kolejowe Zakłady Łączności wdrożyły nowoczesny system dynamicznej informacji pasażerskiej na linii kolejowej 447 Grodzisk Mazowiecki – Warszawa Włochy.

System został zainstalowany w oparciu o najnowsze wytyczne PKP PLK S.A. – Nad uruchomieniem rozwiązania pracowały intensywnie nie tylko firmy skupione wokół generalnego wykonawcy, ale również zarządca infrastruktury – informują zakłady z Bydgoszczy.

Na linii kolejowej 447 zainstalowano w sumie prawie 300 elementów Centralnego Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej, ułatwiających podróżnym orientację w bieżącym rozkładzie jazdy. – Największą część systemu tworzą ekrany, pozostałe elementy to nowoczesne czujniki zajętości toru, zegary kolejowe sterowane protokołami sieciowymi oraz kamery telewizji przemysłowej, zapewniające bezpieczeństwo ludzi i infrastruktury technicznej – precyzują przedstawiciele Kolejowych Zakładów Łączności.

W sumie zainstalowano tam 112 tablic krawędziowych, 16 tablic peronowych, 20 zbiorczych i 10 informacyjnych oraz 34 infokioski. Wszystkie urządzenia zostały wykonane w najnowszej technologii monitorów TFT, dzięki temu podróżni mogą zapoznać się nie tylko z bieżącym rozkładem pociągów, ale również ze zmianami w rozkładzie jazdy, składem pociągu, ostrzeżeniami lub innymi, nadawanymi komunikatami w tym również multimedialnymi. 

Poza Systemem Dynamicznej Informacji Pasażerskiej KZŁ dostarczyły również system telewizji przemysłowej. Warto wspomnieć, że KZŁ Bydgoszcz posiadają dopuszczenie do stosowania na liniach kolejowych własnego Systemu Monitoringu Obiektów Kolejowych (SMOK) na przejazdach kolejowo-drogowych kategorii B, zaś dla kategorii A są w trakcie finalizowania. Na linii kolejowej 447 monitoring obejmuje perony, tunele, windy i jest zgodny z najnowszymi wymaganiami zarządcy infrastruktury kolejowej. W sumie zamontowano 186 kamer cyfrowych i 32 reflektory podczerwieni pozwalające widzieć w nocy, a wszystko to zarządzane jest z jednego stanowiska operatorskiego w Grodzisku Mazowieckim.

KZŁ Bydgoszcz realizują już kolejny kontrakt w podobnym zakresie, dotyczący budowy Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na terenie województwa łódzkiego. W te najnowsze rozwiązania zostaną wyposażone również przystanki intermodalne w Łodzi, które będą alternatywą dla tradycyjnej komunikacji miejskiej.