Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Bydgoszcz: Co jest potrzebne dla turystyki, a co dla turysty?

Dodano: 09.06.2016 | 08:51

Mówić trzeba, stąd ważna rola II Bydgoskiego Forum dla Turystyki, ale turystkę trzeba ożywiać przede wszystkim atrakcyjnymi działaniami i ofertami.

Na zdjęciu: Pobyt w gospodarstwie agroturystycznym "Gzinianka" może być swoistą atrakcją turystyczną.

Fot. Stanisław Gazda

II Bydgoskie Forum dla Turystyki, zakończone wczoraj późnym wieczorem – jedno z dziewięciu forów, odbywających się w całym województwie – próbowało m.in. odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób można by jeszcze lepiej współpracować, żeby turystów do Bydgoszczy przyciągać i ofertę dla nich łączyć z propozycjami powiatu bydgoskiego.

Choć Bydgoszcz coraz bardziej zachwyca jej gości i pnie się coraz wyżej w turystycznych rankingach, to wciąż brak tu spójnej strategii promocyjnej i markowego produktu turystycznego Bydgoszczy, który byłby jej wyróżnikiem wśród innych miast. Zauważono, że potrzebny byłby też lider, który koordynowałby w Bydgoszczy działania na rzecz turystyki, że współpraca samorządu i lokalnych przedsiębiorców jest kluczem i niezbędną siłą napędową turystycznej bydgoskiej zmiany na lepsze.

Goszcząca na II Bydgoskim Forum dla Turystyki zastępca Prezydenta Miasta Bydgoszczy Iwona Waszkiewicz przyznała, iż duże nadzieje dotyczące organizacji życia turystycznego w całym obszarze funkcjonalnym Bydgoszczy widzi w powoływanym obecnie Stowarzyszeniu Jednostek Samorządu Terytorialnego Metropolia Bydgoszcz. Urząd Marszałkowski z kolei, jak zapowiedział Marcin Habel, jego Naczelnik Wydziału Turystyki – będzie promował współpracę i pokazywał dobre jej przejawy, gdzie samorządy i przedsiębiorcy współpracują razem dla lokalnej turystyki.

Dobrym wzorcom wypracowanym przez sąsiadów zawsze warto się przyglądać i je naśladować, tym bardziej, że nie krył się z nimi ani Jan Mazurczak, Prezes Zarządu Lokalnej Organizacji Turystycznej w Poznaniu, ani Łukasz Wysocki – jego odpowiednik w Gdańsku, mówiący o sposobach rozwiązywania problemów w zarządzaniu turystyką i o budowaniu turystycznej marki.

Ważnym aspektem II Bydgoskiego Forum dla Turystyki było zagadnienie dotyczące wyjścia z ofertami turystycznymi  w okolice Bydgoszczy; specyfiki turystyki na obrzeżach miasta.  Wprowadzenie w życie strategii zintegrowanego produktu turystyczno-kulinarnego „Niech Cię Zakole” w oparciu o pobliskie gospodarstwa agroturystyczne, takie jak np.  „Gzinianka”, odwiedzone przez uczestników Forum – zachwycić może nawet najwybredniejszego turystę.

Siłą napędową II Bydgoskiego Forum dla Turystyki była Bydgoska Lokalna Organizacja Turystyczna BYLOT.