Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Cukiernia Sowa najchętniej polecaną polską marką!

Dodano: 21.07.2021 | 16:32

Na zdjęciu: Cukiernie Sowa to od wielu lat nieodłączny element bydgoskiego krajobrazu. Spółka kilka lat temu zabudowała teren po dawnej "Kaskadzie" przy ulicy Mostowej - obecnie przy trakcie łączącym Stary Rynek z placem Teatralnym znajdziemy nie tylko cukiernię, ale też lodziarnię i restaurację z sową w logotypie.

Fot. Szymon Fiałkowski

Cukiernia Sowa to najchętniej rekomendowana marka w Polsce – wynika z rankingu YouGov Recommend, w którym pokazane są najchętniej polecane marki na całym świecie. Bydgoska firma wyprzedziła w nim Allegro, Rossmanna, Zarę, Pyszne.pl czy 4F.

Ranking YouGov Recommend, w którym pokazane są najchętniej polecane marki na całym świecie, jest co roku przygotowywany przez międzynarodową firmę YouGov, która zajmuje się badaniami rynku i analizą danych. Jak informuje portal Wirtualne Media, właśnie ukazała się pierwsza polska część rankingu, przygotowywana przy współpracy ze spółką Inquiry. – Kategorie monitorowane na lokalnym rynku obejmują handel spożywczy, drogerie, modę, handel specjalistyczny, ubezpieczenia, usługi finansowe, gastronomię oraz e-commerce – podają Wirtualne Media.




Pierwsze miejsce w rankingu YouGov Recommend 2021 w Polsce zajmuje bydgoska Cukiernia Sowa – wskaźnik rekomendacji dla tej marki wśród klientów wynosi ponad 85%. Słodkim przyjemnościom z bydgoskim rodowodem niewiele ustępuje polski gigant handlu internetowego, czyli Allegro, a trzecie miejsce zajął internetowy sklep drogeryjny rossmann.pl. Kolejne marki w zestawieniu to pyszne.pl, 4F, Zara, Rossmann, AXA, Lidl oraz empik.com.

Na liście YouGov Recommend Top 10 znajdują się nie tylko wielkie marki, ale też lokalne firmy, które cały czas pracują nad relacją z klientami. Widzimy też, że mimo pandemii wiele firm zdołało znacząco poprawić swoje wyniki – komentuje na łamach portalu Agnieszka Górnicka, prezes Inquiry.

Historia Cukierni Sowa rozpoczęła się w 1946 roku – wtedy to Feliks i Stanisława Sowa założyli zakład piekarniczy w kamienicy przy ulicy Pomorskiej. W latach 50. XX wieku zatrudnili oni pierwszych pracowników, a z czasem poszerzyli swój asortyment o obecny znak firmowy – czyli ciasta i inne słodkości. W 1982 roku do rodzinnego biznesu dołączył młodszy syn Feliksa i Stanisławy – Adam. Pod koniec lat 80. cukiernia otworzyła swój drugi punkt przy Zbożowym Rynku. W 1990 roku działalność przybiera nazwę Cukiernia i Piekarnia Adam Sowa.


CZYTAJ TAKŻE: Nowe cele i nowe pojazdy bydgoskiej Pesy. Bydgoska firma zaprezentowała strategię rozwoju do 2025 roku


Transformacja ustrojowa przyspieszyła rozwój skromnej niegdyś cukierni. W 1991 roku otwiera ona pierwszą kawiarnię przy ulicy Dworcowej, a siedem lat później powstaje sporej wielkości zakład przy ulicy Schulza na osiedlu Błonie, który staje się główną siedzibą firmy. Na początku XXI wieku Sowa stawia też pierwsze kroki w branży restauracyjnej, otwierając lokal gastronomiczny na ulicy Mostowej. Od 2005 roku bydgoska cukiernia staje się ogólnopolską marką – jej lokale powstają w Warszawie, Łodzi i innych miastach. Rozwój firmy widać też w Bydgoszczy – Sowa odtwarza dawny, zniszczony przez hitlerowców w 1940 roku układ urbanistyczny ulicy Mostowej i reaktywuje ulicę Jatki, która staje się gastronomicznym sercem Starego Miasta.

Obecnie Sowa to ponad 160 punktów sprzedaży w całym kraju i zróżnicowana oferta ciast, tortów, deserów i słodkich przekąsek. Firma prowadzi też działalność gastronomiczną i hotelową: goszczący w Bydgoszczy mogą już od dłuższego czasu nocować w Apartamentach Sowa na rogu Długiej i Podwale, a od niedawna także w Rezydencji Sowa przy ulicy Grodzkiej, tuż obok Spichrzy nad Brdą.