Czym kierować się podczas wyboru dobrej agencji badawczej? Sprawdź nasz poradnik!
Dodano: 16.10.2021 | 17:46Na zdjęciu: amodzielne wykonywanie badań przeważnie kończy się fiaskiem.
Fot. nadesłane
W ostatnich latach wszelkiego rodzaju badania marketingowe, badania opinii publicznej oraz inne tego typu analizy cieszą się ogromną popularnością wśród przedsiębiorców, polityków i podmiotów gospodarczo-społecznych, opierających swoje funkcjonowanie o współpracę z Klientami bądź też partnerami biznesowymi. Samodzielne wykonywanie badań przeważnie kończy się fiaskiem. Warto podkreślić, że w tego typu branży wymagane jest nie tylko posiadanie odpowiednio rozbudowanej wiedzy, ale również profesjonalnych narzędzi, które umożliwiają skuteczne i efektywne uzyskiwanie ważnych danych. Czym powinna wyróżniać się dobra agencja badawcza? Podpowiadamy!
Po tych aspektach rozpoznasz dobrą agencję badawczą. Sprawdź, o czym mowa
Poszukując doświadczonej agencji badawczej prawdopodobnie próbujesz rozwiązać powszechny problem stagnacji w sprzedaży bądź szukasz wsparcia podczas wprowadzania na rynek całkowicie nowych produktów lub usług, których głównym zadaniem będzie przebicie się przez ogromny tłum konkurencji. Musisz wiedzieć, że z takim tłumem mają do czynienia również agencje badawcze. Aktualnie jest ich naprawdę sporo, a tylko rosnąca popularność wykonywania różnego rodzaju analiz statystycznych zwiększa poziom nowych przedsiębiorstw, wyspecjalizowanych w zbieraniu danych. Aby odróżnić rzetelne podmioty od tych mniej uczciwych, należy zwrócić uwagę na:
- doświadczenie wybranej agencji badawczej
- dotychczas zrealizowane projekty (im większe marki w portfolio, tym lepiej)
- ilość metod oferowanych w ramach zbierania danych od ankietowanych
- obecność w ofercie usług specjalnych
Oto najpopularniejsze metody badawcze, jakie powinny znaleźć się w ofercie każdej agencji
Umiejętność dobrania odpowiedniej metody wykonywania badania marketingowego do problemu zgłaszanego przez partnera biznesowego charakteryzuje dobre agencje badawcze. Warto zaznaczyć, że w takiej branży nie ma mowy o uniwersalnych rozwiązaniach, które sprawdzają się w dosłownie każdym przypadku. Podczas wertowania oferty wybranej agencji zwróć uwagę na obecność:
- badania CATI
- badania CAWI
- wywiadów twarzą w twarz (F2F)
- badań typu tajemniczy klient
- grup fokusowych
Im więcej opcji wyboru sposobu badania, tym lepiej. Warto jednak uważać, żeby ilość w takich przypadkach nigdy nie oznaczała obniżonej jakości. Wyżej zaprezentowane metody należą do tych najpopularniejszych w branży. Na co dzień stosuje je chociażby agencja NORSTAT, czyli bardzo doświadczona firma z międzynarodowymi zasięgami. Każda przedstawiona tutaj metoda powinna spełniać wszystkie podstawowe standardy na etapie przeprowadzania analizy i zbierania wyników ankiet telefonicznych, ankiet online czy tradycyjnych wywiadów twarzą w twarz.
- Biznes w Plenerze, czyli wyjątkowe spotkanie przedsiębiorców z Kujaw i Pomorza [ZDJĘCIA] - 27 czerwca 2025
- Z oceanu prosto na Twój stół! Poznaj zalety dzikiego łososia - 26 czerwca 2025
- Pielęgnacja skóry po zabiegach laserowych – jak przyspieszyć regenerację? - 26 czerwca 2025