Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Po tragedii w Czarnowie. GDDKiA wprowadzi zmiany w organizacji ruchu na DK80

Dodano: 07.02.2024 | 11:57

Na zdjęciu: Na odcinku DK80 Bydgoszcz - Toruń jest kilka niebezpiecznych miejsc.

Fot. GDDKiA

Wprowadzenie zakazu wyprzedzania oraz ograniczenia prędkości do 70 km/h w miejscowości i na dojazdach do niej – to niektóre z planowanych działań zwiększających bezpieczeństwo, które Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zamierza wprowadzić na DK80 w Czarnowie. To efekt protestów mieszkańców po śmiertelnym wypadku, w którym zginął 15-latek.

9 października 2023 roku służby poinformowały o tragicznym w skutkach wypadku, do którego doszło na DK80 Bydgoszcz – Toruń. W Czarnowie, na wysokości restauracji Powidło, kierujący samochodem osobowym potrącił 15-latka. Młody mężczyzna zginął na miejscu.

Tragiczne wydarzenie poruszyło lokalną społeczność, która domagało się poprawy bezpieczeństwa na trasie między Bydgoszczą a Toruniem. W listopadzie na przejściu dla pieszych przy szkole w Czarnowie mieszkańcy zablokowali krajową „80”, apelując do zarządcy drogi o interwencję.


CZYTAJ WIĘCEJ: Tragedia na trasie Bydgoszcz – Toruń. Zginął nastolatek


Już w 2024 roku GDDKiA poinformowała, że postanowiła wprowadzić zmiany w organizacji ruchu w Czarnowie. Szczegóły zostały omówione na spotkaniu z władzami samorządowymi i policjantami. – Kluczowe założenia projektu zmian w stałej organizacji ruchu to wprowadzenie zakazu wyprzedzania (znaki B-25 i oznakowanie poziome w postaci linii P-4) oraz ograniczenia prędkości do 70 km/h (znaki B-33) w Czarnowie, a także na dojazdach do miejscowości – informuje bydgoski oddział dyrekcji.

Zarządca DK80 zakłada też wprowadzenie separacji ruchu kołowego i pieszego na istniejących poboczach utwardzonych poprzez wykonanie powierzchni wyłączonej z ruchu (P-21) o szerokości około 1 metra na styku pasa ruchu z poboczem, a także zmianę lokalizacji przejścia dla pieszych wraz z wykonaniem sygnalizacji świetlnej wzbudzanej po uzgodnieniu programu inwestycji.

Jak wyjaśnia GDDKiA, powyższe rozwiązania zostaną wprowadzone bezpośrednio wiosną, po nastaniu sprzyjających warunków atmosferycznych. Nowe przejście wraz z sygnalizacją zostanie wykonane niezwłocznie po uzgodnieniu PI i zabezpieczeniu środków na realizację przez Ministerstwo Infrastruktury.

KOLEJNY KIEROWCA JECHAŁ POD PRĄD W BYDGOSZCZY! ZOBACZ NAGRANIE

Na spotkaniu omówiono też przyszłościową budowę chodników lub ciągów pieszo-rowerowych wzdłuż DK80, które wpisane są do programów poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego. – Ich realizacja uzależniona jest od zabezpieczenia środków finansowych na realizację, tj. zgody ministra infrastruktury, która będzie niezbędna do przygotowania dokumentacji, a następnie realizacji zadania – oznajmia GDDKiA.

W kwestii kolejności realizacji poszczególnych odcinków ciągów pieszo-rowerowych Wójt Gminy Zławieś Wielka określił jako priorytetowy odcinek od drogi wojewódzkiej nr 249 do ul. Jarzębinowej oraz wskazał lewą stronę drogi jako najbardziej optymalną.

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments
Jan
Jan
5 miesięcy temu

A co robią sami ludzie dla własnego bezpieczeństwa? Nadal pełno na 80-tce nieoświetlonych rowerzystów i pieszych bez odblasków! Czy policja to widzi??? Ile wystawia w tygodniu mandatów za to wykroczenie???
Bo nie od dziś wiadomo, że lepiej stać z radarem w Złej Wsi i kosić kierowców…