Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Dobre wiadomości dla mieszkańców Białych Błot. Zamknięcia zjazdów na razie nie będzie

Dodano: 09.12.2022 | 11:21

Na zdjęciu: Zjazdy w rejonie węzła Bydgoszcz Błonie nie zostaną na razie zamknięte.

Fot. Magdalena Adrianek

Łącznice drogi serwisowej z trasami ekspresowymi w okolicach węzła Błonie nie zostaną na razie zamknięte. Takie ustalenia to efekt rozmów, do których doszło w czwartek z udziałem przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, władz gminy, posła Piotra Króla, mieszkańców i przedsiębiorców.

GDDKiA podjęła niedawno działania, które miały na celu zamknięcie trzech zjazdów na węźle Bydgoszcz-Błonie, tłumacząc to oddaniem do użytku trasy S5. Wcześniej zjazdy funkcjonowały przez ponad 10 lat i znacznie ułatwiały mieszkańcom poruszanie się po gminie.

[O KTÓRE ZJAZDY CHODZI? ZOBACZ ZDJĘCIA]

Wójt i mieszkańcy byli przeciw

Informacja o planach GDDKiA bardzo poruszyła lokalną społeczność gminy Białe Błota. Mieszkańcy wyrazili swój niepokój w związku z ogromnymi zatorami, które mogą pojawić się po zamknięciu zjazdów. Tiry, które korzystają z dróg wewnętrznych w okolicy Zielonki, Ciela i Przyłęk, musiałyby korzystać z wyjazdu z ul. Zielonej w okolicach Stryszka. Znacznie zwiększyłby się także ruch przez Trzciniec.

– Już teraz są korki do wyjazdu na Bydgoszcz w Stryszku. Światła trwają tam bardzo krótko, a na jednym zielonym może przejechać tylko kilka aut. Jeżeli będzie jeszcze więcej ciężarówek, bo nie będą miały innej alternatywy, to tam w ogóle nie będzie się dało wyjechać – mówił nam jeden z mieszkańców.

Podobne zdanie miał wójt gminy Białe Błota Dariusz Fundator, który w piśmie do GDDKiA oświadczył, że na zamknięcie zjazdów nie wyraża zgody. Stwierdził też, że będzie to nie tylko problem dla mieszkańców gminy, ale również zagrożenie dla lokalnych przedsiębiorstw, które z braku alternatyw dojazdowych i możliwości wprowadzenia ruchu ciężkiego na drogi ekspresowe mogą zostać zlikwidowane.

Wójt zaproponował spotkanie z dyrektorem drogowców Sebastianem Borowiakiem w celu wypracowania kompromisu, który zapewni mieszkańcom i przewoźnikom swobodne poruszanie się między Bydgoszczą a miejscowościami gminy. Do spotkania doszło  w czwartek (08.12) w auli Szkoły Podstawowej im. Mariana Rejewskiego w Białych Błotach.

Na razie mieszkańcy mogą odetchnąć

Co najważniejsze, rozmowy przyniosły dobre wiadomości dla mieszkańców. Z zamknięcia zjazdów – przynajmniej na razie – zrezygnowano. GDDKiA zadeklarowało, że z ewentualnymi zmianami poczeka do zakończenia prac nad dokumentacją STEŚ dla obwodnicy, która ma wyprowadzić ruch tranzytowy z białobłockiego odcinka drogi wojewódzkiej 223.  Drogowcy dołączą też do zespołu roboczego, który zajmuje się opracowaniem studium.

– Nie bez znaczenia jest obecny układ drogowy węzła w Białych Błotach, a także sąsiedniego – wybudowanego w tym samym czasie – węzła Bydgoszcz Południe w Stryszku. Ten ostatni zostanie przebudowany podczas realizacji dalszego ciągu S10 w kierunku Torunia. Powstaną dwa nowe węzły – Zielona i Brzoza na DK25, które przełożą się na znaczną poprawę płynności zarówno ruchu tranzytowego jak i lokalnego w gminach Białe Błota i Nowa Wieś Wielka – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

Oprócz przedstawicieli gminy oraz GDDKiA w spotkaniu wzięli udział także poseł Piotr Król, wicestarosta bydgoski Zbigniew Łuczak oraz przedstawiciele Zarządu Dróg Wojewódzkich, Zarząd Dróg Powiatowych oraz radni powiatowi. Pojawiło się również liczne grono przedsiębiorców i mieszkańców z okolicznych miejscowości.

– Jestem zadowolony z efektów spotkania. Łączniki, które miały zostać zamknięte, dobrze funkcjonują i nie ma na razie powodu, żeby je zamykać. Ich zniknięcie rzutowałoby na sytuację, nie tylko społeczną, ale również gospodarczą. Ewentualne zmiany mogą zostać wprowadzone w ciągu następnych kilku lat, dopiero po zakończeniu planowanej budowy trasy S10. Na razie mieszkańcy gminy nie mają się czym martwić. Zjazdy będą funkcjonować jak dotychczas – zapowiada poseł Piotr Król.

Obecnie podpisane są umowy z wykonawcami trzech odcinków trasy S10. Wybrano także wykonawcę czwartego – między węzłami Toruń Zachód – Toruń Południe. [czytaj więcej]

0 0 votes
Article Rating
Sebastian Torzewski
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments