Bydgoszcz
1C
93% wilgotność
Wiatr: 2km/h SE
H 1 • L 1
1C
Pon
-0C
Wt
3C
Sr
2C
Czw
0C
Pt
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaPowiat BydgoskiInwestycjeDroga pod Bydgoszczą zostanie przebudowana. W planach dwa ronda i remont mostu
Lisi Ogon
27.10.2021 | 07:21

Droga pod Bydgoszczą zostanie przebudowana. W planach dwa ronda i remont mostu

Na zdjęciu: Przebudowany zostanie most nad Kanałem Noteckim.

Fot. Jakub Soboczyński

Część drogi powiatowej  1926C łączącej Bydgoszcz z Nakłem (przez Łochowo i Gorzeń) zostanie rozbudowana. Powiat bydgoski ogłosił już przetarg na projekt modernizacji fragmentu trasy.

Inwestycja zakłada rozbudowę drogi na odcinkach od granicy Bydgoszczy do nowo wybudowanego ronda pod trasą S5 (0,8 km) oraz od skrzyżowania ul. Potulickiej z ul. Hubertusa w Łochowie do granicy z powiatem nakielskim (5,4 km). Prace obejmą więc tę część trasy Bydgoszcz – Nakło, która znajduje się na terenie Powiatu Bydgoskiego. Na terenie powiatu nakielskiego nie jest obecnie planowana przebudowa, choć możliwe jest wprowadzanie elementów poprawiających bezpieczeństwo ruchu w związku z budową kolejnych domów w otoczeniu drogi.

Oprócz przebudowy infrastruktury dla kierowców (m.in. dwa nowe ronda), planowane jest też wykonanie dróg rowerowych łączących się ze ścieżkami, które powstały w ramach budowy trasy S5 oraz na terenie powiatu nakielskiego.

19 października ogłoszono przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej dla zadania. Wykonawca będzie musiał przedstawić koncepcję z uwzględnieniem podziału na etapy:

– etap 1 – odcinek o długości ok. 600 metrów od skrzyżowania ul. Potulickiej z ul. Hubertusa do skrzyżowania Szosy Bydgoskiej z ul. Żeglarską/Gościnną w Łochowie. Prace mają objąć także most nad Kanałem Noteckim, którego nośność ma zostać podniesiona do 40 ton. Wykonawca najpierw będzie musiał sporządzić ekspertyzę techniczną obiektu inżynierskiego wraz przyczółkami, następnie przedstawić dwie koncepcje przebudowy wraz z szacowanymi kosztami, a następnie opracować dokumentację projektowo – kosztorysową dla zaakceptowanej koncepcji. W przypadku konieczności rozbiórki istniejącej już kładki pieszo-rowerowej, zostanie ona odtworzona.

– etap 2 – odcinek o długości ok. 800 metrów od skrzyżowania Szosy Bydgoskiej z ul. Żeglarską/Gościnną do skrzyżowania Szosy Bydgoskiej z ul. Leśną/Jedlinową w Łochowie. Jeśli będzie taka możliwość, to przy markecie Biedronka wykonawca będzie miał zaprojektować rondo.




– etap 3 – odcinek o długości 1,8 km od skrzyżowani Szosy Bydgoskiej z ul. Leśną/Jedlinową do skrzyżowania Szosy Nakielskiej z ul. Mickiewicza w Łochowie. Tutaj również w miarę możliwość planowane jest rondo na wysokości przedszkola.

– etap 4 – odcinek o długości 2,2 km od skrzyżowania Szosy Nakielskiej z ul. Mickiewicza do granicy z powiatem nakielskim. Wykonawca będzie miał też dołączyć infrastrukturę do wybudowanej niedawno ścieżki rowerowej na terenie Powiatu Nakielskiego.

– etap 5: 800-metrowy odcinek ul. Łochowskiej od granicy Bydgoszcz do nowo wybudowanego ronda pod trasą S5 wraz z dołączeniem do istniejącej ścieżki rowerowej na terenie miasta Bydgoszcz i dołączaniem do chodników oraz ścieżek rowerowych wybudowanych w ramach powstawania trasy S5.

W ramach każdego etapu będą musiały zostać przeprowadzone konsultacje społeczne z udziałem sołtysów i projektanta. Dokumentacja będzie musiała zostać udostępniona do wglądu na okres minimum trzech tygodni.

Okres realizacji zamówienia przewidziano na 24 miesiące od dnia podpisania umowy. Cena będzie najistotniejszym kryterium przetargu, odpowiadając za 60% ogólnej punktacji. Liczyć będą się także rękojmia za wady (25%) i doświadczenie projektanta w branży drogowej (15%). Oferty można składać do 9 listopada do godz. 10:00.

0 0 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
4 komentarzy
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Andrzej
Andrzej
1 miesiąc temu

Świetnie, ale dlaczego nie robicie Nakielskiej.

Piotr
Piotr
1 miesiąc temu

To raczej obok Bydgoszczy a pod Bydgoska Brzoza Jak zwykle stoi w kilometrowych korkach…

Michał
Michał
1 miesiąc temu

Wszystko super tylko jak to poprawi bezpieczeństwo? W Łochowie z bocznych ulic ciężko wyjechać na główną ulicę takie jest natężenie ruchu, a również zmorą jest nadmierna prędkość (mimo ograniczeń) wjeżdżających czy to od Nakła czy od Bydgoszczy. Nie trzeba chyba dodawać, że w centrum jest szkoła, a strach przez ten ruch i prędkość dzieci same puszczać na przejścia dla pieszych. Warto może się zastanowić nad progami zwalniajacymi od Brzozowej do Dębowej albo fotoradarem, a może i sygnalizacją.

Marcin
Marcin
27 dni temu

W Łochowie przydałaby się obwodnica od Lisiego Ogona do Łochowic. Modernizacja istniejącej drogi nie rozladuje korków w centrum co rano i po południu i nie poprawi bezpieczeństwa pieszych, dzieci idących do i ze szkoły.

Powiązane treści