Droga rowerowa na Bernardyńskiej niezgodna z zasadami. Będą poprawki
Dodano: 12.02.2021 | 13:00Na zdjęciu: Zjazd z ul. Bernardyńskiej jest niezgodny z miejskimi standardami rowerowymi.
Fot. Marcin Koperski
Przy okazji prac na ulicy Kujawskiej rozbudowana ma zostać infrastruktura rowerowa. Cykliści zwrócili już jednak uwagę na jeden z przejazdów, który nie jest zgodny z miejskimi standardami rowerowymi.
Niespełna siedem lat temu przyjęto „Standardy techniczne wykonawcze dla infrastruktury rowerowej Miasta Bydgoszczy”. Dokument określa, jakie warunki powinny spełniać drogi rowerowe powstające w mieście. Zgodnie z nim, nawierzchnia nie może być zbudowana z kostki betonowej lub kamiennej, która dla rowerzystów jest nie tylko niekomfortowa, ale też niebezpieczna. A tak właśnie stało się na zjeździe z ulicy Bernardyńskiej do Kościoła Garnizonowego.
– Zmiana przy kościele oraz innych zjazdach została już zgłoszona wykonawcy. Będzie zrealizowana zgodnie ze standardami rowerowymi przy sprzyjających warunkach pogodowych – mówi rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej. Dlaczego zjazd z kostki powstał mimo przyjęcia standardów rowerowych i teraz wymaga poprawy? Jak tłumaczy Okoński, projekt przebudowy ul. Kujawskiej powstawał niemal równocześnie ze standardami rowerowymi, które przyjęto w 2014 roku. – Nie były wtedy jeszcze sprecyzowane wytyczne, jak projektować przejazdy rowerowe przez zjazdy. Pamiętamy jednak o wskazanych elementach – uspokaja Okoński.
W związku z przebudową ulicy Kujawskie wybudowane zostaną łącznie niespełna 4 kilometry dróg rowerowych. Nowe odcinki powstaną:
• od skrzyżowania ul. Bernardyńskiej z pl. Kościeleckich do skrzyżowania ul. Kujawskiej z ul. M. Konopnickiej (dł. 1,0km)
• od skrzyżowania ul. Kujawskiej i Tucholskiej do mostu Bernardyńskiego ( dł. 1,0 km)
• od skrzyżowania Zbożowego Rynku i ul. Wiatrakowej do skrzyżowania ul. Toruńskiej z ul. Ustronie (dł. 0,2 km)
• ul. Toruńską od Babiej Wsi do połączenia Zbożowego Rynku z ul. Długą (dł., 0,3 km)
• Ul. Solskiego (market Kaufland) do skrzyżowania ul. Wojska Polskiego z Sokolą (dł. 0,7 km)
• Od ronda Kujawskiego wzdłuż ul. Solskiego w kierunku skrzyżowania z ul. Lenartowicza (dł. 0,5 km)
Powstanie tych dróg pozwoli na spięcie istniejących wcześniej dróg: wzdłuż ul. Solskiego, wzdłuż ul. Wojska Polskiego, wzdłuż ul. Kujawskiej (w kierunku ronda Inowrocławskiego) oraz kontrapasa na ul. Wiatrakowej.
Jak podaje ZDMiKP, zaawansowanie wszystkich prac przy rozbudowie ul. Kujawskiej to prawie 80%. Zakończenie całej inwestycji planowane jest wiosną tego roku, a jej koszt, łącznie z zakupem nowoczesnych tramwajów i zrealizowaną już przebudową węzła Szarych Szeregów, przekroczy 350 mln zł.
- Bestialski mord w hodowli alpak. Jest decyzja w sprawie aresztu - 27 czerwca 2025
- Z Wdy Świecie do Ekstraklasy. Oskar Kubiak ma nowy klub - 27 czerwca 2025
- ABRAMCZYK Polonia Bydgoszcz znowu gromi! - 26 czerwca 2025