Problemy z przebudową drogi dla rowerów przy Fordońskiej. Zerwano umowę
Dodano: 23.10.2023 | 10:42Na zdjęciu: Przebudowa obejmie m.in. odcinek wzdłuż ulicy Fordońskiej w rejonie skrzyżowania z Wyszogrodzką.
Fot. Alicja Chrobak
Przebudowa drogi dla rowerów wzdłuż ulicy Fordońskiej jeszcze się nie rozpoczęła, a już będzie mieć opóźnienie. ZDMiKP zerwał bowiem – z winy wykonawcy – umowę z firmą projektującą koncepcję modernizacji ciągu między ulicą Inflancką a mostem Fordońskim. Co dalej?
Wiosną zeszłego roku drogowcy podpisali umowę z firmą JPPC Polska na wykonanie koncepcji przebudowy ciągu pieszo-rowerowego wzdłuż ulic Fordońskiej, Ametystowej i Kasztelańskiej. Dokumentacja miała być gotowa w tym roku, jednak tak się nie stało. Jak się dowiedzieliśmy, prace projektowe zostały wstrzymane. – Wysłaliśmy pismo z wypowiedzeniem umowy do wykonawcy. Po wymianie korespondencji w tej sprawie, jest już przygotowywane porozumienie o zakończeniu umowy i przekazaniu dotychczasowo wykonanych materiałów – przekazał nam Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP.
Co dalej? ZDMiKP prowadzi we własnym zakresie prace pozwalające na uzyskanie decyzji środowiskowej; jeżeli chodzi o prace nad koncepcją, sytuacja wygląda następująco: – Odcinek obejmujący kładkę nad linią kolejową zrobimy własnymi siłami, w kwestii pozostałych odcinków – decyzja zostanie podjęta niebawem – dodaje Okoński. Na razie nie wiadomo, kiedy uda się skończyć prace nad koncepcją, która ma być podstawą do realizacji projektu budowlanego.
CZYTAJ TAKŻE: Sprawdziliśmy pierwszą bydgoską restaurację po Kuchennych Rewolucjach Magdy Gessler!
Przypomnijmy: inwestycja ma objąć odcinek Fordońskiej od Siernieczka aż do mostu Fordońskiego. Pierwszy etap stanowić będzie fragment przy skrzyżowaniu Fordońskiej z Sochaczewską – wraz z modernizacją istniejącego ciągu pieszo-rowerowego ma na nim powstać lewoskręt z kierunku Fordonu. Potem konieczna będzie modernizacja ciągu w stronę wiaduktu nad magistralą węglową i budowa kładki nad torami. Będzie to najważniejszy, a zarazem najdroższy element inwestycji.
Przebudowa ciągu zakłada też zmiany na wysokości kładki przy Wiślanej (możliwe są korekty lokalizacji przystanku, przeniesienie stojącego przy nim kiosku czy przebudowa ostatniego ciągu schodów kładki). Na odcinku od Ikei do Black Red White ciąg ma dowiązać się istniejącej infrastruktury.
Najbardziej zaawansowane prace przewidziano na odcinku od Inflanckiej w kierunku Starego Fordonu. Przebudowany zostanie istniejący CPR wzdłuż Fordońskiej, a na odcinku pomiędzy KFC a ulicą Brzechwy konieczne będzie zaprojektowanie nowej infrastruktury oraz wykonanie ekranów akustycznych przy budynkach Fordońska 412-418.
ZDMiKP zaplanował też przebudowę chodników wzdłuż ulic Ametystowej i Kasztelańskiej na ciąg dla pieszych i rowerzystów. Ma on łączyć się z infrastrukturą przy skrzyżowaniu Andersa-Kasztelańska i wzdłuż ulicy Andersa. Zmiany nastąpią też na połączeniu ulicy Fordońskiej z Bydgoską, Ametystową oraz Flotylli Wiślanej. Dodajmy, że przed wyborami przedstawiciele PiS ogłosili początek przygotowań do budowy nowego mostu Fordońskiego, która będzie oznaczać spore zmiany na powyższym skrzyżowaniu.
- Posłowie Bogucki i Schreiber przekonują: Sytuacja finansowa samorządów nie uległa zmianie - 11 grudnia 2024
- Konfederacja z rózgą dla rządu Tuska. „Tłuste koty PiS-u zostały zamienione na tłuste koty KO i PSL” - 11 grudnia 2024
- Sztuka wychodzi z Politechniki. Uczelnia nawiązała współpracę z III LO - 11 grudnia 2024