Budowa nowych mostów Kazimierza Wielkiego. Na jakim etapie są prace? [ZDJĘCIA]
Dodano: 07.03.2022 | 10:13Na zdjęciu: Budowa nowych mostów Kazimierza Wielkiego jest na etapie wykonywania podpór pośrednich.
Fot. ZDMiKP
Trwają prace przy budowie nowych mostów Kazimierza Wielkiego i przebudowie przyległych skrzyżowań. Na jakim etapie jest obecnie realizacja inwestycji?
Rozpoczęta latem ubiegłego roku budowa nowych mostów – tramwajowego i drugiego drogowego – w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego to obecnie największa miejska inwestycja realizowana na terenie Bydgoszczy. W związku z przebudową układu drogowego, pasażerowie komunikacji publicznej i kierowcy zmagają się z utrudnieniami na ulicy Fordońskiej: zamknięte jest skrzyżowanie z ulicą Łęczycką oraz północna jezdnia Fordońskiej, przez co ruch w obu kierunkach odbywa się jezdnią południową – także tramwaje kursują na tym odcinku wahadłowo. Od stycznia przebudowywane jest natomiast torowisko wzdłuż ulicy Perłowej.
Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej podkreśla, że budowa nowych mostów jest na etapie wykonywania podpór pośrednich. – Każda podpora pośrednia mostu drogowego będzie składać się z trzech słupów, a każda podpora pośrednia mostu tramwajowego – z dwóch słupów. Wcześniej wykonawca zrealizował większość prac przy przyczółkach nowych mostów po obu stronach rzeki – podkreśla Tomasz Okoński, rzecznik prasowy zarządu dróg. Most tramwajowy o długości 255 metrów znajdzie się pomiędzy jezdniami i będzie o 2 metry dłuższy od nowej przeprawy drogowej. Obie powstają na wschód od istniejącego mostu.
Nowe mosty przez Brdę. Zobacz, jak będą wyglądać [WIZUALIZACJE, WIDEO]
Na ulicy Fordońskiej kontynuowane są roboty ziemne, sieciowe, związane z infrastrukturą podziemną (wodociągową, energetyczną, kanalizacją deszczową i sanitarną) i siecią trakcyjną. Postępują także prace przy budowie torowiska wzdłuż Perłowej: stare podkłady i szyny zostały rozebrane, a od strony węzła Szarych Szeregów rozpoczęto korytowanie, czyli tworzenie wykopu, w którym wykonana zostanie podbudowa pod nowe torowisko. Na teren budowy zwożone są także elementy nowego torowiska.
Budowa nowych mostów, które usprawnią ruch między Kapuściskami i Bartodziejami pochłonie 153 mln złotych – część z tej kwoty pokryje jednak unijne dofinansowanie w wysokości 48 milionów złotych, a także dotacja z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych w kwocie 15 milionów złotych. Inwestycja jest realizowana przez firmę Trakcja.
Budowa nowych mostów Kazimierza Wielkiego – kiedy zakończą się prace?
Jak informowaliśmy w styczniu, prace związane z przebudową północnej jezdni ulicy Fordońskiej i przebudową torowiska mają zakończyć się dopiero w sierpniu. Potem rozpocznie się przebudowa jezdni południowej, która według założeń ZDMiKP ma być ukończona jeszcze w 2022 roku.
Torowisko przy Perłowej ma być gotowe do końca wakacji 2022 roku, ale jego otwarcie nastąpi dopiero po zakończeniu prac drogowych na skrzyżowaniu Toruńskiej z Perłową – ma to nastąpić dopiero w I kwartale 2023 roku. Z informacji ZDMiKP wynika także, że tramwaje będą omijać skrzyżowanie z Perłową poprzez nowy most tramwajowy, który ma zostać oddany do użytku jeszcze w 2022 roku.
- Karambol na drodze krajowej w regionie. 10 osób poszkodowanych [ZDJĘCIA] - 17 lipca 2024
- Kosma Złotowski z ważną funkcją w Parlamencie Europejskim - 17 lipca 2024
- „Ogórkiem” do Exploseum za darmo! Znamy rozkłady jazdy - 17 lipca 2024
Niestety, budowa dwóch mostów nie usprawni ruchu pomiędzy Kapuściskami a Bartodziejami.
Pięciu robotników na zdjęciach.
Prędzej wybudują nowe mosty niż przebudują kawałek istniejącego torowiska!! Na Fordońskiej 3 ludzi i jedna koparka?? i wszyscy mają w nosie ze pół Bydgoszczy musi stać w korkach. A można by w kontraktach zaznaczać etapy które są najpilniejsze dla sprawnego funkcjonowania miasta i na nie q pierwszej kolejności skierować wzmożone pracę. A tak wykonawca jest zobowiązany terminem zakończenia prac całościowych i nie przejmuje się niedogodnościami mieszkańców