Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kładka i wiadukt na Grunwaldzkiej po remoncie. Teraz czas na Fordon [ZDJĘCIA]

Dodano: 21.11.2019 | 04:50

Koszt inwestycji wyniósł ponad 3,2 miliona złotych, a prace trwały ponad rok - mówi rzecznik prasowy PKP PLK S.A.

Na zdjęciu: Kładka i wiadukt kolejowy zlokalizowane są przy ul. Grunwaldzkiej, przy skrzyżowaniu z ul. Czarna Droga.

Fot. Szymon Fiałkowski

Zakończyły się trwające prawie rok prace remontowe na wiadukcie i kładce przy ul. Grunwaldzkiej. Równolegle jednak rozpoczęły się kolejne – tym razem przy ulicach Kaliskiego i Brzechwy w Fordonie, które mają potrwać do końca roku.

Ostanie kładki kolejowej przy ul. Grunwaldzkiej już na naszych łamach pisaliśmy. Na czas prowadzonego remontu była zamknięta dla ruchu pieszych. Teraz, po blisko dwunastu miesiącach prac remontowych, ponad 70-metrowy obiekt został już otwarty i ponownie oddany do użytku. Inwestycję realizowały PKP PLK S.A.

Kładka dla ruchu pieszych i rowerzystów po remoncie została ponownie udostępniona w miniony poniedziałek, 18 listopada. Przejście osobom pieszym zapewniają bezpieczne i wysokie balustrady, zaś przy schodach zamontowano specjalne prowadnice dla rowerów. – Ułatwią one podprowadzenie jednośladów – mówi rzecznik prasowy PKP PLK S.A. Mirosław Siemieniec.

Prace prowadzono też na wiadukcie kolejowym.

Polskie Linie Kolejowe wymieniły tory oraz wykonały zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej obiektu – przęseł, balustrad i barierek. Wyremontowano betonowe i ceglane podpory wiaduktu. Skarpy zostały oczyszczone i poddane profilowaniu

– wylicza Siemieniec i dodaje, że roboty były wykonywane przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu kolejowego, jak i samochodowego. Kolejarze wyliczają, że wykonanie inwestycji pozwoli na podniesienie prędkości pociągów towarowych, które przejeżdżają przez wiadukt z dotychczasowej 60 km/h do 80 km/h oraz pasażerskich do 100 km/h. Sprawniej ma odbywać się także ruch pociągów na trasie linii kolejowej nr 18 Piła Główna – Kutno pomiędzy stacją Bydgoszcz Główna a dworcem Bydgoszcz Zachód.

Tymczasem – jak informuje ZDMiKP – PKP PLK S.A. w przyszłości planować będą kompleksowy remont mostu kolejowego nad Brdą. Jak informuje Mirosław Siemieniec, całkowity koszt tej inwestycji wyniósł ok. 3,2 mln zł. Prace związane z kładką dla pieszych dofinansowało miasto Bydgoszcz.

Jednocześnie rozpoczęły się roboty związane z poprawą stanu wiaduktów na linii 209, która łączy Bydgoszcz z Chełmżą. Przy al. Kaliskiego w Fordonie remontowane są podpory wiaduktu, a prace spowodowały utrudnienia w ruchu pojazdów. Kolejne prowadzone są przy ul. Brzechwy. Termin wykonania tych robót to koniec roku.

0 0 votes
Article Rating
Szymon Fiałkowski
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments