Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Klasa partnerska Atos powstała w bydgoskim liceum. Pierwsza taka na świecie! [ZDJĘCIA]

Dodano: 06.09.2017 | 13:29

Spotkanie inaugurujące projekt odbyło się w środę w siedzibie szkoły.

Na zdjęciu: Pracownicy firmy Atos już zapoznali się z uczniami.

Fot. Justyna Wróblewska

Ścisła współpraca pracowników firmy Atos z uczniami Liceum Ogólnokształcącego nr II w Bydgoszczy to główne założenie utworzonej w szkole klasy partnerskiej o profilu matematyczno-informatycznym z rozszerzonymi dwoma językami obcymi. Przygodę w niej rozpoczęły 32 osoby. 

Innowacyjny projekt realizowany jest od tego roku szkolnego. Wprowadzenie jego to kolejny etap współpracy Atosa z liceum znajdującym się przy ul.  Nowodworskiej. Uczniowie tej placówki uczestniczyli już w kilku edycjach programu Atos Excellence, czyli serii szkoleń informatycznych i językowych dla młodzieży licealnej. Pomysł pójścia o krok dalej i utworzenia klasy partnerskiej zrodził się rok temu, lecz dopięcie wszystkiego pod względem formalnym i praktycznym wymagało wiele czasu i zaangażowania zarówno pracowników firmy, jak nauczycieli bydgoskiego ogólniaka.

Elementami wyróżniającymi tę klasę od innych są nie tylko zajęcia prowadzone przez pracowników Atosa w szkole oraz w siedzibie firmy, ale również autorski program nauczania utworzony specjalnie na potrzeby tej klasy. Został on opracowany przez pedagogów i metodyków we współpracy ze specjalistami Atosa. W trzyletnim cyklu program ten został poszerzony o dodatkowe godziny lekcyjne matematyki, informatyki i dwóch języków obcych: angielskiego oraz zależnie od preferencji uczniów: niemieckiego lub francuskiego. Duży nacisk ma być położony na praktyczną naukę tych przedmiotów.

Dokładny program zajęć został przedstawiony uczniom tej klasy podczas środowego spotkania z pracownikami firmy. Całodniowe zajęcia zapoznawcze rozpoczęły się o godzinie 9:00. – Mamy nadzieję, że to będzie początek współpracy Waszej klasy z nasza firmą – rozpoczęła Katarzyna Malinowska z firmy Atos, która zadbała o luźną atmosferę spotkania. Uczniowie nie siedzieli w ławkach i mogli wypowiadać się wtedy, kiedy naszła ich na to ochota. Uczniowie mówili o swoich potrzebach, oczekiwaniach dotyczących współpracy oraz pierwszych wrażeniach związanych ze szkołą i klasą. – Oczekujemy wsparcia, pomocy, żeby nie zawsze iść twardym programem, ale też odbić i zająć się czymś, czym interesuje się klasa – mówił Oliwier, jeden z uczniów. Jego zdanie poparła większość uczestników spotkania. – Ta klasa będzie tak dobra, jak Wasza otwartość i świadomość Waszych potrzeb. Jest przestrzeń, by zajmować się tym, czego potrzebujecie  – podsumowała Malinowska, która dodała, że traktuje tę klasę jako duży eksperyment, podczas którego pracownicy firmy będą przyglądać się uczniom i próbować realizować ich potrzeby.

Podczas spotkania przedstawiciele Atosa opowiedzieli o historii firmy, funkcjonujących w niej działach oraz realizowanych zadaniach. Uczniowie dowiedzieli się m.in., że Atos ma siedziby w 72 krajach na całym świecie, a w bydgoskim oddziale pracuje ok. 3,5 tysiąca osób. Poznali również szczegółowe informacje dotyczące każdego z dziewięciu działów realizowanych w Bydgoszczy. Mieli także okazję porozmawiać z trenerami Akademii Clouda, czy Excella oraz poznać klimat dawnych gier komputerowych dzięki zespołowi electro gamingu.

Projekt realizowany w II LO to pierwsza klasa partnerska Atos w tak rozszerzonej formule. Udział w nim nie gwarantuje uczniom zatrudnienia w firmie, lecz daje duże możliwości poszerzenia kręgu swoich zainteresowań oraz sprawdzenia się w nowych zadaniach. – Chcemy pokazać im różne ścieżki rozwoju – mówi Ewelina Florkiewicz z Atosa. Chętni uczniowie będą mogli uczestniczyć w zajęciach w siedzibie firmy Atos, które będą odbywać się popołudniami oraz w weekendy. Przedstawiciele firmy podkreślają, że nie będą zmuszać nikogo do udziału w nich, a obecność nie będzie egzekwowana przez nauczycieli w szkole. Dodają też, że mają jeszcze kilka innych pomysłów realizowanych w zależności od zaangażowania uczniów i ich zainteresowań.