
Kolejny tydzień robót na S10 Bydgoszcz – Toruń. Pierwsze kilometry asfaltu jeszcze w sierpniu? [ZDJĘCIA]
Zdjęcia: GDDKiA
Kolejny tydzień robót na S10 Bydgoszcz – Toruń. Przedstawiamy najnowsze zdjęcia i informacje z trzech realizowanych obecnie odcinków trasy.
Jak informuje bydgoski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, na realizowanym od listopada 2024 roku przez Intercor odcinku Bydgoszcz Południe – Bydgoszcz Park Przemysłowy wraz z rozbudową DK25 wykonawca koncentruje się na budowie kolejnych obiektów na trasie, z których najbardziej zaawansowany jest wiadukt nad drogą Bydgoszcz – Piecki.
– Rozpoczęto też budowę wiaduktu, który umożliwi połączenie ul. Petersona z węzłem Bydgoszcz Park Przemysłowy. Z dnia na dzień postępuje również zaawansowanie prac ziemnych i formowanie korpusu trasy głównej S10, jak i nowej DK25 – zaznacza dyrekcja.
Odcinek nr 1 w większości biegnie obecnym śladem DK10 i obowiązuje na nim czasowa organizacja ruchu, co oznacza ograniczenie prędkości i zakaz wyprzedzania. Takie zmiany funkcjonują też na DK25 i węźle Bydgoszcz Południe. Pod koniec lipca nastąpiło przełożenie ruchu w rejonie budowanego przejścia dla zwierząt w Stryszku.
S10 Bydgoszcz – Toruń. Prace na odcinkach w rejonie Solca Kujawskiego
Na rozpoczętej niedawno budowie odcinka Bydgoszcz Park Przemysłowy – Solec Kujawski (wykonawca – PolAqua) obecnie trwa realizacja zbiornika kompensacyjnego dla płazów. Wykonano wycinkę uzupełniającą i usunięcie karpin; kontynuowane jest też odhumusowanie (m.in. łącznic pomiędzy węzłem Łęgnowo i rondem DK10. Trwa zbrojenie i szalowanie fundamentów wiaduktu przy ProNaturze.
Najdłuższy, ponad 21-kilometrowy odcinek S10 powstaje między węzłami Solec Kujawski – Toruń Zachód. Przebiega on niemal w całości po nowym śladzie na południe od obecnej DK10. Grupa Mirbud prowadzi obecnie prace ziemne, których zaawansowanie sięga 70%. Na wielu odcinkach trasy głównej wykonana została już podbudowa pomocnicza i zasadnicza, a pierwsze warstwy masy mineralno-asfaltowej ułożono już w rejonie przejścia dla zwierząt niedaleko Grodzyny. Na pierwszych obiektach mostowych pojawiły się już belki.
– Jeszcze w tym miesiącu wykonawca planuje ułożenie kilkukilometrowego odcinka podbudowy zasadniczej z betonu asfaltowego. Trwa również budowa obiektów w ciągu trasy głównej i dróg poprzecznych. Prowadzone są także roboty brukarskie na węźle Solec Kujawski, trasie głównej S10 oraz drogach poprzecznych – podkreśla GDDKiA.
Mobilizacja na budowie fragmentu Solec – Toruń sięga ponad 200 pracowników oraz ok. 100 jednostek sprzętowych, w tym 23 wozideł i 20 koparek
Budowa S10 Bydgoszcz – Toruń jest częścią Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych do 2030 roku (z perspektywą do 2033 roku). W ramach inwestycji powstanie łącznie pięć nowych węzłów na S10, dwa na DK25, a trzy funkcjonujące już na S10 zostaną rozbudowane. Dodatkowo powstaną dwie pary Miejsc Obsługi Podróżnych (Emilianowo i Cierpice), Obwód Drogowy (Makowiska), a także m.in. liczne przejścia dla zwierząt. To ok. 50 km drogi ekspresowej o łącznej wartości niemal 1,5 mld zł. Planowane zakończenie budowy to rok 2027.
- Stare zdjęcia Solca Kujawskiego. Zobacz, jak wyglądał sto lat temu - 13 sierpnia 2025
- Nowy dyrektor Urzędu Żeglugi Śródlądowej w Bydgoszczy. Jest związany z UKW - 13 sierpnia 2025
- Kolejny tydzień robót na S10 Bydgoszcz – Toruń. Pierwsze kilometry asfaltu jeszcze w sierpniu? [ZDJĘCIA] - 13 sierpnia 2025