Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Przebudowa zajezdni tramwajowej Toruńska. Wybrano wykonawcę

Dodano: 06.01.2024 | 10:54

Na zdjęciu: Już za kilkanaście miesięcy wjazd do zajezdni tramwajowej Toruńska będzie wyglądał inaczej.

Fot. BB

Firma Mirbud została wybrana na wykonawcę pierwszej części kompleksowej modernizacji zajezdni tramwajowej przy ulicy Touńskiej. 

Zapowiadana od kilku lat przebudowa zajezdni tramwajowej jest niezbędna z uwagi na wymianę taboru tramwajowego. W ostatnich miesiącach Pesa dostarczyła na Toruńską 10 niskopodłogowych tramwajów, a w najbliższych latach zaplanowano kolejne dostawy.

W marcu minionego roku ratusz ogłosił przetarg na wykonanie pierwszego etapu modernizacji zajezdni. Termin otwarcia ofert był wielokrotnie przedłużany z powodu licznych pytań od firm budowlanych – głównie z uwagi na skomplikowany charakter zadania. Ostatecznie ich szczegóły poznaliśmy w poniedziałek, 30 października. Ratusz ustalił, że na sfinansowanie pierwszego etapu przebudowy obiektów przy Toruńskiej zamierza przeznaczyć 100 milionów złotych, z czego ponad połowę stanowi rządowe dofinansowanie w ramach drugiej edycji Programu Inwestycji Strategicznych, wynoszące 65 milionów złotych.

Jak się okazało, wszystkie sześć złożonych ofert przekroczyło 100 milionów: najtańsze propozycje złożyli Mirbud – 124,9 miliona złotych, a następnie konsorcjum Budimexu i KZN Rail – 125,3 miliona. 137 milionów oczekuje poznański Tormel, a 153 miliony Trakcja – czyli wykonawca opóźnionej o kilka miesięcy budowy nowych mostów Kazimierza Wielkiego. Pozostałe przekroczyły kwotę 200 milionów złotych.

Tuż przed zakończeniem 2023 roku urzędnicy dokonali wyboru najkorzystniejszej oferty – jest nią propozycja Mirbudu. Spółka będzie miała 26 miesięcy na wykonanie szeregu prac budowlanych.

Zajezdnia tramwajowa Toruńska. Co się zmieni?

I etap inwestycji obejmie rozbiórkę budynków (m.in. dyspozytorni z portiernią). Na ich miejscu powstaną nowoczesne budynki służb eksploatacyjnych, portierni oraz zasilania zajezdni tramwajowej, reprofilacji obręczy tramwajowych (tokarki podtorowej) i myjni tramwajów z proekologicznym wyposażeniem technologicznym. Prace obejmą też przebudowę układu torowo-sieciowego zajezdni. Wymienione zostaną też wszystkie instalacje od elektrycznych po wodociągowe, a także urządzenia systemu sterowania zwrotnicami.

0 0 votes
Article Rating
Błażej Bembnista
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments