Coraz mniej czasu. Na jakim etapie jest budowa mostów Kazimierza Wielkiego?
Dodano: 11.09.2023 | 09:59Na zdjęciu: Obecnie finisz budowy nowych mostów Kazimierza Wielkiego zaplanowano w dwóch etapach: most tramwajowy ma zostać oddany do użytku w grudniu tego roku, a roboty drogowe mają zakończyć się w lutym 2024 roku.
Fot. ZDMiKP
Pracownicy firmy Trakcja mają coraz mniej czasu na wykonanie prac związanych z budową nowego mostu drogowego i tramwajowego nad Brdą. W tym miesiącu przeprowadzone zostaną próby obciążeniowe obu obiektów.
Budowa nowych mostów Kazimierza Wielkiego wraz z przebudową układu drogowo-torowego miała zakończyć się dwa miesiące temu, ale realizująca zadanie spółka Trakcja nie dotrzymała terminu. Obecnie finisz inwestycji zaplanowano w dwóch etapach: most tramwajowy ma zostać oddany do użytku w grudniu tego roku, a roboty drogowe mają zakończyć się w lutym 2024 roku.
Czy te terminy zostaną dotrzymane? Opóźnione prace zbliżają się powoli do finału. – Na całej długości mostu tramwajowego ułożone zostało torowisko i postawiono słupy trakcyjne. Do zamontowania pozostała już tylko sieć trakcyjna – przekazuje Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP. Ponadto, wykonano też najazdy na mosty: torowisko na przeprawę będzie poprowadzone w betonowych płytach. – Wykonawca betonuje też rozjazdy na ul. Toruńskiej w kierunku mostu – relacjonuje rzecznik.
Na zabetonowanej płycie mostu drogowego wykonane zostały chodniki, odpływy wody i ustawiono krawężniki. – Rozpoczęły się przygotowania do układania nawierzchni na samej jezdni. Prowadzone są też dalsze prace na dojazdach do obiektu od strony południowej – czytamy w komunikacie drogowców. Na Fordońskiej nadal trwa budowa kanalizacji, zatem realizacja nowej nawierzchni rozpocznie się dopiero za kilka tygodni.
Okoński przypomina, że w ramach budowy mostów nad Brdą wykonywane jest też nowe torowisko na wysokości ul. Perłowej. W ostatnich dniach zakończono betonowanie części rozjazdów od strony Perłowej, a obecnie kontynuowane są prace przy podbudowie jezdni i torowiska wzdłuż ul. Toruńskiej od strony ogródków działkowych (strona północna). Na wykonanych odcinkach układane jest już przyszłe torowisko. ZDMiKP na razie nie podaje, kiedy nastąpi powrót tramwajów na Perłową.
Golden Gate w San Francisco budowano szybciej niż tę kładkę przez Brdę , nie wspomnę o moście Zawadzkiej w Toruniu !.
Jaki gospodarz miasta takie inwestycje !