Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Na zakupy i jedzenie do Centrum Miasto. Nowy profil ma ożywić Stare Miasto i Śródmieście

Dodano: 11.03.2019 | 18:36

Na zdjęciu: Ulica Długa jest jednym z najważniejszych miejsc w centrum Bydgoszczy.

Fot. SG

Centrum Miasto ma dać nowe życie lokalom handlowym i gastronomicznym na Starym Mieście i w Śródmieściu. Na profilu na Facebooku bydgoszczanie znajdą informacje o ofercie dostępnej w centrum miasta oraz bieżących wydarzeniach.

Latem zeszłego roku Maciej Bakalarczyk, obejmując stanowisko menedżera Starego Miasta i Śródmieścia, zapowiedział powstanie profilu Centrum Miasto. W poniedziałek, 11 marca, strona na Facebooku zaczęła działać. – Pomysł zrodził się z chęci zaprezentowania szerokiej oferty Starego Miasta i Śródmieścia w jednym miejscu – mówi Bakalarczyk. – Ma on nie tylko pokazywać aktualną ofertę handlową i gastronomiczną, ale także promować wydarzenia kulturalne i historię tego wyjątkowego obszaru. Czasem o ciekawych wydarzeniach dowiadujemy się zbyt późno, a na interesujące miejsca natrafiamy często przypadkiem. Ten profil ma powoli zacząć to zmieniać – tłumaczy.

Na profilu umieszczane będą krótkie opisy np. lokali gastronomicznych, sklepów i innych obiektów handlowych, a przy okazji – na przykład informacje na temat historii kamienicy, w której lokal się znajduje lub ciekawostka o danej ulicy. Jak informuje urząd miasta, pierwszeństwo prezentacji oferty handlowej będą miały punkty biorące udział w „Niedzieli Handlowej”, czyli nowym wydarzeniu wykorzystującym potencjał… niedziel niehandlowych. Wówczas oprócz spaceru i wizyty w restauracji będzie można zajrzeć do sklepów, które – prowadzone przez właścicieli – będą otwarte w godz. 11:00 – 15:00.

„Niedzielom Handlowym”  towarzyszyć mają dodatkowe wydarzenia. Podczas pierwszej, zaplanowanej na 7 kwietnia, tematem przewodnim będzie święto kawy i sztuki CoffART. Później będą one odbywać się w każdą drugą niedzielę miesiąca.

Sebastian Torzewski