Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Naprawa mostu Uniwersyteckiego zakończona. Kiedy przeprawa zostanie ponownie otwarta?

Dodano: 25.01.2022 | 17:39
naprawa mostu Uniwersyteckiego

Eryk Dominiczak | e.dominiczak@metropoliabydgoska.pl

Na zdjęciu: Naprawa mostu Uniwersyteckiego rozpoczęła się wiosną ubiegłego roku od podparcia jego konstrukcji. Właściwe prace mające przywrócić go dla ruchu rozpoczęły się pod koniec lata.

Fot. Szymon Fiałkowski

Wszystkie prace przy naprawie mostu Uniwersyteckiego zostały zakończone w zapowiadanym terminie, a obiekt jest gotowy do otwarcia – ustaliła MetropoliaBydgoska.PL. Do ponownego puszczenia ruchu drogowcom brakuje jednak jeszcze oficjalnego stanowiska Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej wielokrotnie zapowiadał, że naprawa mostu powinna zakończyć się do 26 stycznia. I tego terminu – jak potwierdzili nam drogowcy – udało się dotrzymać. – Most pod względem technicznym i funkcjonalnym jest w pełni gotowy do udostępnienia dla ruchu – mówi w rozmowie z nami Tomasz Okoński, rzecznik prasowy ZDMiKP. We wtorek przedstawiciele zarządu mieli już w rękach pozytywne wyniki próbnych obciążeń obiektu, które odbyły się w ubiegłym tygodniu.

To, czego ZDMiKP nie ma, to potwierdzenia, że obiekt może zostać otwarty, ze strony Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego. Tomasz Okoński zapewnia, że wszystkie dokumenty zostały już do niego przekazane. – Czekamy już wyłącznie na stanowisko WINB w tej sprawie – wskazuje rzecznik drogowców.

Wszystko wskazuje więc na to, że most Uniwersytecki zostanie ponownie oddany do użytku po roku od jego zamknięcia. Przypomnijmy, że przyczyną wstrzymania ruchu na przeprawie była deformacja zakotwień want. Ujawniona została ona w ekspertyzie profesora Krzysztofa Żółtowskiego przygotowanej na przełomie 2020 i 2021 roku.

Wszystkie węzły obiektu, które uległy wspomnianej deformacji, zostały naprawione. Dospawano w nich dodatkowe blachy stalowe. Zarówno za pierwszy etap prac polegający na podparciu konstrukcji mostu, jak i drugi – właściwą naprawę odpowiedzialna była firma Kormost.

Wszystkie roboty kosztowały ponad 8 milionów złotych.