Bydgoszcz
16C
Słonecznie
36% wilgotność
Wiatr: 6km/h ENE
H 18 • L 15
16C
Sr
19C
Czw
24C
Pt
17C
Sob
13C
Nd
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesNegatywne opinie o firmie. Co robić, gdy się pojawią?
negatywne opinie o firmie
21.04.2022 | 13:00

Negatywne opinie o firmie. Co robić, gdy się pojawią?

Na zdjęciu: Wydawałoby się, że jeśli firma otrzymuje krytyczną ocenę, to internauta, który ją wystawia ma jakiś konkretny powód. Niestety nie zawsze tak jest.

Fot. wolny dostęp

Opinie o firmie mają bardzo duży wpływ na postrzeganie danej marki. Codziennie w internecie zamieszczanych jest ich tysiące zarówno pozytywnych, jak i negatywnych. Jednak każdemu raczej zależy na tym, aby uzyskać te dobre. 

Każda firma, na przestrzeni swojej działalności może spotkać się ze złą oceną.  Z tego artykułu dowiesz się , co można zrobić w takiej sytuacji.

Negatywne opinie o firmie

Na początku, aby nie było żadnych niejasności, należy zacząć od tego, że nie każda zła ocena niekorzystnie wpływa na firmę. Czasem negatywna opinia jest cenną wskazówką, dzięki której wizerunek przedsiębiorstwa może się poprawić, ponieważ może mieć potencjał do odwrócenia sytuacji.

Wydawałoby się, że jeśli firma otrzymuje krytyczną ocenę, to internauta, który ją wystawia ma jakiś konkretny powód. Niestety nie zawsze tak jest. Negatywny komentarz oprócz niezadowolenia klienta, może wynikać z:

  • działalności hejterów,
  • negatywnej oceny pracodawcy,
  • nieuczciwego działania konkurencji.

Jak sobie radzić z niekorzystnymi komentarzami?

Jest kilka zasad, których trzeba przestrzegać, aby zniwelować negatywne opinie o firmie, przekształcając je tak, aby klienci mieli bardziej pozytywne odczucia.

  1. Usuwanie i ignorowanie złych komentarzy nie jest wskazane – dzięki takiemu działaniu można bardzo szybko stracić zaufanie. Dla klientów może to oznaczać, że firma nie chce stawiać czoła problemom, ani nie ma zamiaru poprawiać jakości swoich produktów.
  2. Odpowiadanie na komentarze – szybkość reakcji ma często olbrzymi wpływ na opinie internautów. Zwlekając z odpowiedzią wywoływany jest niepokój u niezadowolonego klienta.
  3. Traktowanie sprawy bez emocji – nawet jeśli dana opinia wyprowadza z równowagi należy zachować spokój i wykazać zrozumienie. Odpowiedzi powinny być przemyślane i racjonalne.
  4. Proponowanie i wdrażanie rozwiązań – jeśli klient wyraźnie jest niezadowolony, warto zaproponować rekompensatę. Możliwości jest wiele.

Wszystkie podane wyżej działania można wykonać samodzielnie. Wystarczy, by jedna osoba z firmy regularnie sprawdzała pojawiające się opinie o przedsiębiorstwie czy osobach z nią związanych. Jednak są działania, które lepiej zlecić innym.

Przykładem może być tworzenie treści neutralnych oraz pozytywnych, dzięki którym zmianie ulega pozycja opinii negatywnych. W ten sposób złe opinie nie znikną z sieci, ale nie będą tak rzucać się w oczy, a firma będzie mogła nadal cieszyć się dobrym wizerunkiem. W jego kreowaniu i umacnianiu pomaga między innymi firma Grupa Enjoy Media w ramach usługi iSec. Więcej o niej można dowiedzieć się na stronie www.enjoymedia.pl


CZYTAJ TEŻ: Jak pisać teksty na stronę internetową?