Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Nowa przeprawa tramwajowa przez Brdę. Miasto ogłosiło, gdzie powstanie

Dodano: 13.10.2016 | 17:30

Urzędnicy dokonali wyboru koncepcji, którą jeszcze latem konsultowali z mieszkańcami.

Na zdjęciu: Nowa przeprawa ma poprawić nie tylko komunikację tramwajową, ale również sytuację kierowców.

Fot. wizualizacje UMB

Nowy most tramwajowy wraz z przeprawą drogową przez rzekę Brda powstanie w ciągu ulicy Kazimierza Wielkiego. To efekt konsultacji społecznych w sprawie tej inwestycji oraz analizy przeprowadzonej przez urzędników.

Przypomnijmy, że latem brano pod uwagę dwa warianty tej inwestycji – druga, odrzucona koncepcja zakładała budowę szlaku tramwajowego na przedłużeniu ulicy Perłowej. Odpadła na podstawie analizy kosztów, a także czynników środowiskowych i ekonomicznych. Jak przekonują urzędnicy, wymagała ona bowiem między innymi wykupu dodatkowych gruntów. Przy realizacji pomysłu wzięto także pod uwagę – jak zapewnia ratusz – opinię mieszkańców, którzy kilka tygodni temu mieli możliwość wzięcia udziału w konsultacjach. „Większość bydgoszczan wskazała na wariant z budową mostu tramwajowego i drugiej jezdni na ul. Kazimierza Wielkiego” – informuje w komunikacie prasowym urząd miasta.

Utworzenie alternatywnego torowiska tramwajowego w stronę górnego tarasu miasta ma ułatwić reakcję na ewentualne awarie bądź prace remontowe. – Obok modernizacji ulicy Kujawskiej będzie to najważniejsza inwestycja związana z rozwojem transportu szynowego – przekonuje prezydent Rafał Bruski. Inwestycja ma poprawić również sytuację drogową – wpłynąć na zneutralizowanie korków na istniejącej obecnie przeprawie i skrócić czas przejazdu pomiędzy Bartodziejami i Fordonem a Kapuściskami oraz Wyżynami. Dodatkowo, powstaną dwa prawoskręty z ul. Kazimierza Wielkiego w ul. Fordońską. „To częsty postulat kierowców” – zaznacza ratusz. W toku konsultacji uzupełniono koncepcję o wiaty dla wszystkich przystanków oraz udogodnienia dla rowerzystów.

Wstępny kosztorys inwestycji opiewał na kwotę 80 milionów złotych. Niemal 50 mln zł ma pochodzić ze środków unijnych – z puli Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Budowa ma zakończyć się w 2018 roku.