Nowa rola Konstantego Dombrowicza. Został przedstawicielem regionalnym CPK
Dodano: 17.08.2020 | 12:28Na zdjęciu: Konstanty Dombrowicz był w latach 2002-2010 prezydentem Bydgoszczy. Dziś jest radnym sejmiku województwa, a od niedawna przedstawicielem regionalnym CPK.
Fot. Szymon Fiałkowski
Były prezydent Bydgoszczy, a obecnie radny sejmiku województwa z ramienia PiS Konstanty Dombrowicz został przedstawicielem regionalnym Centralnego Portu Komunikacyjnego na województwo kujawsko-pomorskie – dowiedziała się MetropoliaBydgoska.PL. Spółka CPK potwierdza nasze ustalenia.
Spółka Centralny Port Komunikacyjny realizuje program inwestycyjny obejmujący budowę nowego lotniska centralnego dla Polski i Europy Środkowo-Wschodniej. Ma ono powstać w rejonie Baranowa, mniej więcej w połowie drogi pomiędzy Łodzią i Warszawą, nieopodal autostrady A2. Poza budową portu (ma on obsługiwać 45 milionów pasażerów rocznie, a docelowo – nawet 100 milionów), w ramach inwestycji ma powstać sieć prawie 1800 km nowych linii kolejowych (w tym kolei dużych prędkości) i ponad 400 km nowych dróg ekspresowych. – Program kolejowy CPK to łącznie 30 zadań inwestycyjnych na 12 trasach kolejowych, których celem jest połączenie większości regionów Polski z Warszawą i CPK w czasie przejazdu nie dłuższym niż 2,5 godz – podkreśla spółka.
W ramach programu kolejowego CPK władze centralne chcą wybudować na terenie województwa kujawsko-pomorskiego 168 km nowych linii kolejowych, a kolejne 233 km zostaną zmodernizowane. Plan inwestycji zakłada między innymi budowę nowej linii nr 5 na odcinku CPK – Płock – Grudziądz – Gdańsk, nowej linii nr 242 na odc. Grudziądz – Warlubie, nowej linii nr 50 na odc. posterunek odgałęźny Grochowalsk – Włocławek czy nowej linii nr 400 na odc. Nakło nad Notecią – Okonek, a także modernizacje linii kolejowej nr 18 z Piły przez Bydgoszcz i Toruń do Kutna.
Jak szczegółowo informowaliśmy na MetropoliaBydgoska.PL, koncepcja tras kolejowych zaproponowana przez rząd wzbudziła kontrowersje wśród lokalnych działaczy społecznych, którzy postanowili przedstawić w konsultacjach zupełnie inny kształt linii. Podczas niedawnych konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego Centralnego Portu Komunikacyjnego stowarzyszenie Samorządna Bydgoszcz zaproponowało rezygnacje z budowy linii do Grudziądza, a w zamian – budowę odnogi CPK – Płock – Włocławek i modernizację istniejących linii nr 18 i 131 do standardu umożliwiającego osiągnięcie prędkości 250 km/h, a także późniejszą możliwość jej zwiększenia. Najważniejszym postulatem Samorządnej Bydgoszczy (poparło go także stowarzyszenie Społeczny Rzecznik Pieszych) było jednak wpisanie do programu kolejowego CPK budowy łącznicy pomiędzy linią kolejową nr 131, która ma zaczynać się w Trzcińcu i przebiegać przez Port Lotniczy Bydgoszcz, Bydgoski Park Przemysłowo-Technologiczny do linii kolejowej nr 18 w okolicach Solca Kujawskiego.

Zobacz również:
Bruski napisał do Morawieckiego. I pyta, jak budowa CPK wpłynie na funkcjonowanie bydgoskiego lotniska
– 15 km nowej linii kolejowej Solec Kujawski – Trzciniec jest potrzebne dla płynnego przejazdu przez Bydgoszcz dla relacji Toruń – Gdańsk. Ma ona również olbrzymie znaczenie regionalne, udostępnia ona regionalny port lotniczy oraz największy w województwie kujawsko-pomorskim park przemysłowy. Jej budowa jest wpisana do strategii rozwoju województwa i zwiększałaby dostępność pasażerską obydwu tych ważnych dla województwa ośrodków – argumentowała organizacja.
Uwagi do projektu złożył również bydgoski ratusz, który także apelował o rezygnację z budowy linii nr 5 i wnioskował o modernizację linii kolejowej nr 18 łączącej Bydgoszcz z Toruniem i Włocławkiem oraz Piłą w standardzie 200km/h. – Prezydent Bydgoszczy zaproponował ponadto objęciem zakresem inwestycji linii 203 (Piła-Krzyż) co pozwoli na stworzenie nowoczesnego szlaku kolejowego z portu lotniczego przez Bydgoszcz i inne duże miasta regionu ze Szczecinem – informował w marcu ratusz.
W ramach konsultacji Strategicznego Studium Lokalizacyjnego do spółki spłynęło ponad 30 tysięcy wniosków. – Zamierzamy nasze linie zaplanować, zaprojektować i wybudować w jak największej zgodzie z mieszkańcami i biorąc pod uwagę ich opinie – podkreślał Mikołaj Wild, prezes CPK. Analiza uwag wciąż trwa, lecz spółka przygotowuje się już do realizacji inwestycji w regionach. W tym celu powołuje ona przedstawicieli regionalnych, którzy będą odpowiedzialni m.in. za prowadzenie dialogu ze społecznościami lokalnymi, jednostkami samorządu terytorialnego i wszelkimi partnerami w regionie kluczowymi z punktu widzenia inwestora.
Jak dowiedziała się MetropoliaBydgoska.PL, przedstawicielem regionalnym CPK w województwie kujawsko-pomorskim został Konstanty Dombrowicz – były prezydent Bydgoszczy w latach 2002-2010, a obecnie radny sejmiku województwa. Informacje potwierdza Dyrektor Biura Komunikacji i PR spółki Konrad Majszyk.
– Nawiązaliśmy współpracę z Konstantym Dombrowiczem jako przedstawicielem regionalnym na województwo kujawsko-pomorskie. Najważniejszymi kryteriami, którymi kierowaliśmy się przy tym wyborze, były m.in. znajomość lokalnych społeczności, doświadczenie w budowaniu relacji z jednostkami samorządu terytorialnego i umiejętność prowadzenia konsultacji społecznych – odpowiada na nasze pytanie Majszyk.
- Pobicie w Bydgoszczy. Policja szuka świadków - 14 marca 2025
- Nowy profesor Collegium Medicum. Prowadzi badania na całym świecie - 14 marca 2025
- 200 milionów pożyczki dla Bydgoszczy. Środki trafią na wymianę oświetlenia - 12 marca 2025