Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Nowy kierunek na UKW. Uczelnia rozszerza ofertę studiów

Dodano: 15.04.2024 | 11:31

Na zdjęciu: Uniwersytet Kazimierza Wielkiego zaprezentował pierwszą nowość w ofercie kierunków na rok akademicki 2023/2024.

Fot. Alicja Chrobak / archiwum

Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy zapowiada nowe kierunki, na które będzie można zapisać się już podczas nadchodzącej rekrutacji, która rozpocznie się za niecałe dwa miesiące. Jednym z nowo utworzonych kierunków będzie badanie i projektowanie gier.

Nowy kierunek ma zastąpić humanistykę drugiej generacji, która cieszy się zainteresowaniem studentów już od dekady. Zmiana spowodowana jest rozwojem cyfrowego świata, który wciąż rozszerza się w kierunku tworzenia gier i ulepszeń w dziedzinie nowej technologii. Kierunek realizowany będzie na studiach I i II stopnia.

– Branża gier i powiązane technologie należą do jednej z najbardziej dynamicznych dziedzin współczesnego świata. W ciągu dekady istnienia humanistyki drugiej generacji, przeprowadzono tak wiele ewolucyjnych zmian, że przyszedł moment, aby wyraźnie zaznaczyć tę diametralną zmianę całokształtu poprzez definitywną zamianę dawnej humanistyki 2.0 na badanie i projektowanie gier. Obecnie kierunek kładzie nacisk na media interaktywne we wszelkich swych formach, ale przede wszystkim na gry cyfrowe. Dodatkowo, znacznie wzrósł zakres dydaktyki w języku angielskim, stanowiącym lingua franca branży. Być może największą jednak zmianą jest równoległe utworzenie studiów II stopnia, gdzie studenci pragnący skoncentrować się na badaniu gier będą mogli zgłębiać swoją wiedzę, stawiając pierwsze kroki na ścieżce kariery naukowej znawcy gier – wyjawił jeden z twórców nowego kierunku, dr Jakub Majewski z Wydziału Nauk o Kulturze UKW.

Kierunek będzie realizowany w trzech obszarach – gier analogowych, cyfrowych i badaniach gier. Absolwenci kierunku badanie i projektowanie gier będą mogli pracować zarówno w korporacjach gamingowych, wydawnictwach, jak i miejscach zajmujących się kreowaniem i realizowaniem gier miejskich.

CZYTAJ TAKŻE: Zobacz, kto został nowym rektorem UKW

Od niemal samego początku, chlubą humanistyki drugiej generacji był bardzo wysoki poziom zatrudnienia w branży gier. Naszych absolwentów można znaleźć dziś nie tylko w polskich firmach, ale również w największych międzynarodowych gigantach – wielu też tworzyło i tworzy własne firmy. Zmiany, które regularnie wdrażamy w zakresie studiów i poznawanych technologii zapewniają utrzymanie zapotrzebowania pracowników i dobrą renomę naszych absolwentów. Uzupełnienie oferty o studia magisterskie otwiera zaś dodatkową ścieżkę kariery naukowej – powiedział Jakub Majewski dr Katedry Badania Gier i Kultury Cyfrowej.

Julia Januszewska