Coraz bliżej budowy obwodnic na DK25. Mają być gotowe za cztery lata
Dodano: 29.04.2024 | 08:24Na zdjęciu: DK25. Rondo w Kamieniu Krajeńskim. Tu wjedziemy na obwodnicę miasta
Fot. GDDKiA
Konsorcjum firm Kobylarnia i Mirbud złożyło najkorzystniejszą ofertę na realizację dwóch obwodnic w ciągu drogi krajowej nr 25. Nowe trasy powstaną w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych w terminie do 2030 roku.
Jesienią 2023 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na projekt oraz budowę obwodnic Kamienia Krajeńskiego i Sępólna Krajeńskiego. Przygotowania do tych inwestycji rozpoczęły się w 2016 roku, kiedy drogowcy zawarali umowę na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) wraz z materiałami do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU). W kwietniu 2021 roku ta decyzja została wydana dla obejścia Kamienia Krajeńskiego, a we wrześniu tego samego roku – dla Sępólna Krajeńskiego.
Na początku stycznia informowaliśmy, że najtańsze oferty na wykonanie obu obwodnic przedstawiło konsorcjum podbydgoskiej Kobylarni z będącą w tej samej grupie kapitałowej spółką Mirbud. – Realizację dłuższej z dwóch obwodnic, która wyprowadzi ruch tranzytowy z Sępólna Krajeńskiego, konsorcjum wyceniło na 115 milionów złotych, z kolei budowę krótszej trasy omijającej Kamień Krajeński na 43 miliony – informuje dyrekcja. Pozostali oferenci mają 10 dni na ewentualne odwołania do Krajowej Izby Odwoławczej. Przy braku odwołań od rozstrzygnięcia i po zakończeniu kontroli uprzedniej Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych, możliwe będzie podpisanie umów z wykonawcą jeszcze przed wakacjami.
CZYTAJ TAKŻE: Śmiertelny wypadek pod Kamieniem Krajeńskim. Nie żyją dwie osoby
Obwodnica Sępólna Krajeńskiego o długości 6,4 km na początku przejdzie mostem nad ciekiem wodnym, a linię kolejową Chojnice – Nakło nad Notecią przetnie pod wiaduktem kolejowym. Dalej trasa będzie prowadzić równolegle do linii kolejowej. Na przecięciu z drogą wojewódzką 241 planowana jest budowa ronda, a w miejscu przecięcia doliny rzeki Sępolenka – mostu. Na włączeniu do obecnego przebiegu DK25 powstanie rondo. – Z kolei obwodnica Kamienia Krajeńskiego będzie mieć długość ok. 2,5 km. Prowadzić będzie od ronda w ciągu ul. Sępoleńskiej, przejdzie mostem nad rzeką Kamionką i włączy się do obecnej DK25 niedaleko miejscowości Orzełek – podkreśla dyrekcja.
Obwodnice wyprowadzą ruch z ścisłego centrum obu miejscowości, a zarazem poprawią płynność ruchu na trasie Bydgoszcz – Koszalin. Będą wybudowane w klasie GP (droga główna ruchu przyspieszonego), a prace budowlane planowane są na lata 2026-28.
- Wykładowca UKW kandydatem na prezesa Instytutu Pamięci Narodowej - 25 października 2025
- Udany wyjazd Zawiszy do Świecia. Trzy punkty wracają do Bydgoszczy! - 25 października 2025
- Ołowiana będzie przebudowana. Trwa przetarg na dokumentację kolejnej inwestycji na Osowej Górze - 25 października 2025







![Kolejny tydzień robót na S10 Bydgoszcz - Toruń. Pierwsze kilometry asfaltu jeszcze w sierpniu? [ZDJĘCIA] s10 główne 13 08 2025](https://metropoliabydgoska.pl/wp-content/uploads/2025/08/s10-glowne-13-08-2025-150x150.jpg)


