Bydgoszcz
12C
93% wilgotność
Wiatr: 3km/h E
H 13 • L 12
17C
Sob
10C
Nd
13C
Pon
15C
Wt
16C
Sr
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]
Metropolia BydgoskaBydgoszczBiznesPierwszy nowy tramwaj PESY dla Częstochowy wyruszył na tory [ZDJĘCIA]
Tramwaj Pesa Twist - Częstochowa_ PESA Bydgoszcz S.A (3)
16.05.2020 | 12:22

Pierwszy nowy tramwaj PESY dla Częstochowy wyruszył na tory [ZDJĘCIA]

Na zdjęciu: Prezentacja nowego tramwaju dla Częstochowy.

Fot. PESA Bydgoszcz

W środę pierwszy z dziesięciu nowych tramwajów Pesy, wyprodukowanych dla Częstochowy, wyjechał na trasę z pasażerami. Model Twist 2.0 to zmodernizowana wersja poprzednika, która wyróżnia się zmodyfikowanym nadwoziem oraz nowymi udogodnieniami dla motorniczych i pasażerów. 

Inauguracyjny kurs pierwszego z dziesięciu nowych tramwajów Twist 2.0 w Częstochowie poprzedził briefing prasowy, który z zachowaniem zasad bezpieczeństwa został przeprowadzony na terenie zajezdni MPK. W spotkaniu, oprócz mediów wzięli udział m.in. prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk, przedstawiciele zarządów tamtejszego MPK i zarządu dróg, radni miasta oraz  przedstawiciele producenta – firmy PESA.

Po wykonaniu blisko 800 km jazd testowych bez pasażerów po częstochowskich torach, dziś pierwszy z dziesięciu zamówionych Twistów drugiej generacji wyjeżdża na regularne kursy. Mam nadzieje, że przypadnie do gustu częstochowiankom i częstochowianom w podobnym stopniu, jak tramwaje tego typu pierwszej generacji, których pasażerowie wypatrywali na przystankach i czerpali przyjemność z podróży – powiedział prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk.

Jak informuje szef zespołu PR PESY Maciej Grześkowiak, w trakcie wspomnianych przez prezydenta testów, ustawienia tramwaju były dostosowywane przez ekipy fachowców z PESY i MPK do specyfiki częstochowskiej sieci tramwajowej. – Twist 2.0 to udoskonalona wersja Twista pierwszej generacji, którego od pierwszego wejrzenia pokochali pasażerowie spod Jasnej Góry. W porównaniu do poprzednika, zmodyfikowano nadwozie, udoskonalono właściwości jezdne i widoczność – mówi Grześkowiak.

Twist 2.0 jest wyposażony w szereg udogodnień dla motorniczych i pasażerów, które poprawiają jakość pracy i podróży. Są wśród nich:
– dodatkowe wyposażenie w kabinie motorniczego
– dodatkowe, boczne oświetlenie zewnętrzne po lewej i prawej stronie wagonu
– dwa automaty do sprzedaży biletów
– system zliczania potoków pasażerskich
– dwustronne tablice informacyjne kolorowe LCD
– zasobniki energii
– diagnostyka on-line

Komfort, nowe technologie i ekologia – w tych trzech słowach można podsumować cele, jakie stawialiśmy sobie projektując nowego Twista dla Częstochowy. Regulowane elementy kabiny motorniczego – pulpit, podłokietnik z zadajnikiem jazdy, podnóżek, monitoring i diagnostyka online, klimatyzacja, dwustronne wyświetlacze, nowoczesne, funkcjonalne biletomaty, czy odzyskiwanie i zasobnik energii – to tylko kilka elementów nowej generacji tramwajów PESA. Jestem przekonany, że docenią go zarówno motorniczy, jak i pasażerowie  – powiedział Marcin Grzyb, dyrektor Sprzedaży Lekkich Pojazdów Szynowych Pesa.

Kolejne egzemplarze nowego Twista niebawem zjadą z taśmy produkcyjnej bydgoskiej PESY. – Według zapewnień producenta produkcja drugiego tramwaju jest na finiszu – egzemplarz dotrze do Częstochowy jeszcze w maju – zapowiedział prezes MPK w Częstochowie Mariusz Sikora. W kolejnych miesiącach producent zakłada dostawy po dwa składy miesięcznie. Według deklaracji obu stron, ostatnia dostawa ma nastąpić we wrześniu. Wszystkie nowe Twisty 2.0 wyjadą na tory po zakończeniu wielkiej przebudowy starej linii tramwajowej. Ma to nastąpić za kilka miesięcy. Łączny koszt rekordowego w historii miasta kontraktu tramwajowego, realizowanego w ramach programu „Lepsza Komunikacja w Częstochowie” wynosi 204 mln zł (z czego 114 mln pochłonie przebudowa torowisk, a 90 mln – zakup tramwajów). 144 mln zł z tej kwoty to dofinansowanie z Unii Europejskiej.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane treści