Bydgoszcz
16C
Słonecznie
93% wilgotność
Wiatr: 3km/h NE
H 17 • L 15
15C
Czw
17C
Pt
12C
Sob
10C
Nd
12C
Pon
Relacja na żywo z dróg w Bydgoszczy i regionie w naszej nowej usłudze TRAFFIC. Kliknij, aby zobaczyć więcej.
Metropolia BydgoskaBydgoszczKomunikacjaPociągi towarowe pojadą szybciej przez nasz region. Linia 201 będzie zmodernizowana
Pociąg towarowy_ przejazd dworzec kolejowy Bydgoszcz Bielawy - SF
22.04.2019 | 11:01

Pociągi towarowe pojadą szybciej przez nasz region. Linia 201 będzie zmodernizowana

Prace mają potrwać do końca przyszłego roku.

Na zdjęciu: Przez dworzec kolejowy w Bydgoszczy codziennie przejeżdżają pociągi towarowe. Po modernizacji linii 201 zwiększy się czas przewozu ładunków i konkurencyjność przewozów towarowych względem innych środków transportowych.

Fot. Szymon Fiałkowski

Szykuje się kolejna duża zmiana na dworcach kolejowych w regionie. Prace remontowe zostaną przeprowadzone na linii kolejowej 201.

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały właśnie umowę na opracowanie i wykonanie robót na linii kolejowej nr 201 na odcinku Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo. Prace wykona Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno-Torowe. Jak informuje Martyn Janduła z biura prasowego PKP, całkowity koszt tej inwestycji ma wynieść ok. 14,2 milionów złotych.

Na mocy podpisanej umowy, zaplanowano roboty w ramach trzeciego i ostatniego etapu prac w ramach projektu „Udrożnienie podstawowych ciągów wywozowych z Górnego Śląska”. W trakcie robót, całkowicie wymienione zostaną tory i rozjazdy na dwóch stacjach do obsługi składów towarowych: Bydgoszcz Emilianowo i Bydgoszcz Leśna. Dzięki zmianom, skróci się czas przewozu ładunków i zwiększy konkurencyjność przewozów towarowych względem innych środków transportu.

Linia kolejowa 201 Nowa Wieś Wielka – Maksymilianowo to tzw. towarowa obwodnica Bydgoszczy. Martyn Janduła z PKP przypomina, że wcześniej zrealizowano dwa inne etapy prac na tym odcinku. –

Za ponad 115 mln zł ze środków budżetowych wymieniono ok. 60 km torów i ok. 25 km sieci trakcyjnej. Dało to możliwość jazdy z prędkością do 100 km/h

– mówi. Podkreśla, że prace objęły 6 wiaduktów kolejowych i 1 most, a nowa nawierzchnia jest na 12 przejazdach kolejowo-drogowych, zaś sprawny przejazd składów z jednego toru na drugi jest możliwy dzięki 16 nowym rozjazdom.

Realizacja tego etapu jest zaplanowana do końca 2020 roku, ale to nie koniec. Bo w latach 2020 -2023 zaplanowano modernizację linii kolejowej 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni, dzięki czemu możliwy będzie sprawniejszy i szybszy przewóz ładunków ze Śląska do portu w Gdyni.

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o

Powiązane treści