Wydarzenia rozgrywające się na Ukrainie miały ogromny wpływ na życie bydgoszczan. Już w pierwszych dniach po rosyjskiej agresji mieszkańcy naszego miasta zaczęli organizować pomoc. Swoje siły zaangażował urząd miasta, było też wiele oddolnych inicjatyw. W Bydgoskim Centrum Targowo – Wystawienniczym funkcjonował specjalny punkt zbiórki darów.
Do Bydgoszczy i jej obszaru metropolitalnego przyjechało kilkadziesiąt tysięcy osób uciekających przed wojną. Rozpoczęli oni pracę w miejscowych firmach i naukę w bydgoskich szkołach.
– Rozpoczynamy realizację bardzo ważnej inwestycji, tak długo oczekiwanej przez mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego. Dzięki niej obie stolice tego województwa, czyli Bydgoszcz i Toruń, zostaną połączone nową, bezpieczną trasą w standardzie drogi ekspresowej – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk przy okazji podpisania pierwszych umów na budowę trasy S10. Dotyczyły one odcinków Bydgoszcz Południe – Emilianowo oraz Solec Kujawski – Toruń Zachód.
We wrześniu podpisano umowę na kolejny odcinek, który połączy Emilianowo z Solcem Kujawskim. Pozostaje jeszcze czwarty kontrakt. Jak niedawno informowaliśmy, nie ma odwołań od wyboru konsorcjum Rubau/Poltores na wykonawcę odcinka między węzłami Toruń Zachód i Toruń Południe.
W piątkowy poranek rozpoczął się protest kierowców i motorniczych MZK, którzy oczekiwali wyższych pensji, a także skarżyli się na organizację pracy w zakładzie.
W porównaniu do kilkugodzinnego strajku sprzed siedmiu lat, tym razem protest potrwał zdecydowanie dłużej – dokładnie dwa tygodnie. Przez kilkanaście dni na bydgoskich ulicach funkcjonowała zorganizowana doraźnie komunikacja zastępcza.
8 lipca strajk został zakończony, ustalono podwyżki w wysokości 350 zł brutto, a organizacja pracy miała zostać poprawiona. Czy w kolejnych miesiącach rzeczywiście tak się stało? Wystarczy odpowiedzieć, że w grudniu prezes Piotr Szałkowski zrezygnował z posady po kilku miesiącach pracy, a MZK w nowym roku będzie jeździć na podstawie aneksu do dotychczasowej umowy, bo nie udało się ustalić z miastem warunków nowej.
Jesienią na bydgoskim rynku gastronomicznym był spory ruch. Tradycyjnie otworzyło się kilka nowych lokali, ale też zdecydowanie więcej niż w poprzednich latach zostało zamkniętych.
Nie zjemy już w Vegabie i Falli. Długo wydawało się też, że do historii przejdzie również najstarsza bydgoska pizzeria Roma. Niedawno jednak poinformowano, że jej prowadzeniem zajmą się członkowie rodziny dotychczasowych właścicieli.
Jak tłumaczył ZDMiKP, ”w związku z nierealizowaniem przez Miejskie Zakłady Komunikacyjne usługi przewozowej na poziomie zapisanym w umowach”, zarząd podjął działania w celu dostosowania rozkładów jazdy do rzeczywistych, zgłaszanych przez zarząd MZK, możliwości kadrowych.
Wśród przyczyn cięć należy też wymienić wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji miejskiej. Zmiany w rozkładach jazdy wprowadzono na kilkunastu liniach. Szczególnie boleśnie odczuli je pasażerowie jeżdżący tramwajami nr 1, które teraz kursują tylko w godzinach porannego i popołudniowego szczytu w dni powszednie.
Na ten mecz kibice Zawiszy czekali od dawna. Od spadku klubu z najwyższej klasy rozgrywkowej minęło już siedem lat. Niebiesko-czarni żegnali się z elitą w atmosferze konfliktu ówczesnego właściciela z kibicami.
Do powrotu do Ekstraklasy wciąż daleka droga, ale w choć jeden wieczór bydgoszczanie mogli poczuć się, jakby wciąż grali z najlepszymi. Piłkarze Zawiszy spisali się bardzo dobrze i sprawili Radomiakowi Radom wiele problemów. Na początku meczu nawet prowadzili, ale ostatecznie spotkanie zakończyło się zwycięstwem faworyta 3:1.
Doskonale pokazali się też kibice, którzy tłumnie przybyli na stadionie przy ul. Gdańskiej. Na trybunach zasiadło ponad 4 tysiące osób
Budowa drogi ekspresowej S5 – choć z trzyletnim opóźnieniem – zbliża się do szczęśliwego finału. Najbardziej czasochłonne okazały się prace na dwóch odcinkach na północ od Bydgoszczy, na których doszło do zmiany wykonawcy.
Od 21 października trasa z Bydgoszczy do Świecia jest dostępna dla kierowców w pełnym zakresie, czyli po dwa pasy ruchu w obu kierunkach.
Obecnie cała trasa główna jest już otwarta. Wciąż jednak toczą się prace związane z budową między innymi dróg serwisowych i punktów obsługi podróżnych.
System popularny w wielu miastach Europy w końcu zawitał do Bydgoszczy. Na razie otwarte są parkingi na Węźle Zachodnim, rondzie Kujawskim, przy Lesie Gdańskim i od kilku dni – na Przylesiu. Problemów z parkowaniem na nich nie ma żadnych, bo wolne są… prawie wszystkie miejsca.
W pierwszych tygodniach system nie zyskał uznania wśród kierowców z Bydgoszczy i okolic. Z reguły zaparkowanych jest zaledwie kilka samochodów, choć są wyjątki – na przykład w niedzielę handlową koło Zielonych Arkad. Parkingi miały jednak służyć nie zakupowiczom, a osobom, które zamiast wjechać do centrum miasta miały przesiąść się na komunikację miejską.
Drogowcy na razie są oszczędni w podawaniu statystyk parkowania, tłumacząc, że trwa jeszcze faza testów. Dawno jednak żadna bydgoska inwestycja nie wzbudzała tylu prześmiewczych komentarzy wśród mieszkańców.
Serwis wykorzystuje ciasteczka (cookies) w celu: utrzymania sesji zalogowanego Użytkownika, ułatwienia Użytkownikom korzystania z niego oraz tworzenia statystyk oglądalności. Każdy użytkownik ma możliwość skonfigurowania ustawień cookies za pomocą ustawień swojej przeglądarki internetowej. RozumiemWięcej
Polityka cookies
Privacy Overview
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.