[awesome-weather owm_city_id="3102014" location="Bydgoszcz" units="C" size="wide" show_icons="1" custom_bg_color="#070738"]
Lista odwołanych wydarzeń i zamkniętych miejsc [AKTUALIZACJE NA BIEŻĄCO]

Kto zaprojektuje przebudowę północnych mostów w ciągu ulicy Focha? Do ZDMiKP wpłynęły cztery oferty

Dodano: 28.01.2022 | 18:27

Na zdjęciu: Projekt przebudowy północnych mostów Solidarności ma powstać w 300 dni.

Fot. BB

Cztery firmy wystartowały w przetargu na stworzenie koncepcji przebudowy północnych mosty Solidarności w ciągu ulicy Focha. Dwie oferty mieszczą się w zakładanym przez drogowców budżecie.

Zarząd Dróg Miejskich i Komunikacji Publicznej szuka wykonawcy koncepcji przebudowy dwóch przepraw (nad Brdą i Młynówką), które mają już 40 lat. W dokumentacji przetargowej przedstawił on trzy wizje przyszłych północnych mostów w ciągu ulicy Focha. Wytyczne drogowców dotyczą przede wszystkim liczby pasów ruchu na przebudowanych mostach.

Wizja numer jeden zakłada, że przeprawy – jak do tej pory – będą mieć trzy pasy ruchu na całej długości, przy czym skrajny pas prawy ma być na początkowym odcinku przeznaczony na przystanek autobusowy, a na dalszym odcinku stanowić początek prawoskrętu w ul. Grottgera. Dwa pozostałe pasy ruchu mają służyć do jazdy na wprost. Część chodnikowa mostów ma służyć zarówno pieszym, jak i rowerzystom: drogowcy zakładają stworzenie wydzielonej drogi dla rowerów. – Ponadto, w rejonie przystanku należy uwzględnić poszerzenia umożliwiające bezpieczne i funkcjonalne połączenie peronu, chodnika i drogi rowerowej – czytamy w opisie przedmiotu zamówienia.

Drugi wariant przebudowy zakłada, że północne mosty Solidarności będą miały dwa pasy ruchu. Zachowany zostanie jednak przystanek autobusowy przed mostami, a także prawoskręt w ul. Grottgera. Podobnie jak w pierwszej propozycji, w obrębie części chodnikowej ma znajdować się także wydzielona droga dla rowerów. Wizja numer trzy to wariant mieszany z jezdnią dwu/trzypasową – w obrębie przeprawy, za przystankiem autobusowym miałyby funkcjonować dwa pasy ruchu ogólnego, a za mostem prawoskręt w Grottgera za mostem. Część dla pieszych i rowerzystów miałaby zostać zaprojektowana tak, jak w pozostałych dwóch propozycjach.

CZYTAJ WIĘCEJ: Północne mosty Solidarności do przebudowy. Najpierw powstanie koncepcja

Otwarcie ofert w przetargu na koncepcję przebudowy północnych mostów Solidarności miało nastąpić we wtorek, 25 stycznia. ZDMiKP przesunęło jednak termin na piątek, 28 stycznia – spowodowane było to dopisaniem do przedmiotu zamówienia projektu bezkolizyjnego połączenia drogi dla rowerów po północnej stronie Focha z ul. Tamka (czyli wjazdu na Wyspę Młyńską), o co apelowali lokalni społecznicy. Do przetargu zgłosiły się cztery firmy: najtańszą ofertę złożyła bydgoska spółka PPT Consult (146 tysięcy złotych). W budżecie drogowców na to zadanie, wynoszącym 246 tysięcy złotych, mieści się również propozycja konsorcjum składającego się z również bydgoskiej firmy BAK oraz Axial Project z Dąbrówki (239 tysięcy złotych). Pozostałe oferty (firm Agador 2 oraz PBW Inżynieria) znacząco przekraczają cenowe oczekiwania ZDMiKP.

Warto dodać, że przy ocenie ofert drogowcy będą kierować się trzema kryteriami: ceną (60% wagi), doświadczeniem kierownika projektu (30%) i doświadczeniem projektanta branży mostowej (10%). W przypadku najkorzystniejszych ofert, w kryterium doświadczenia kierownika lepiej wypada konsorcjum BAK/Axial (prowadziło ono 4 projekty, a PPT – 3), natomiast w wypadku doświadczenie projektanta sytuacja wygląda następująco: w PPT ma on na koncie trzy mosty i trzy wiadukty o konstrukcji zespolonej, a w BAK/Axial – cztery mosty i jeden wiadukt. Zgodnie z warunkami przetargu, szczegółowa wizja przebudowy przepraw w ciągu ulicy Focha ma powstać w przeciągu 300 dni.

PRZECZYTAJ RÓWNIEŻ NAJNOWSZE INFORMACJE O PRZYGOTOWANIACH DO BUDOWY DROGI EKSPRESOWEJ S10 BYDGOSZCZ – TORUŃ

0 0 votes
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments